• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

petrious

Breitling
2-Faktor
Snyggt. Och tack för tips. Auktion på Kaplans? För på den senaste drog ju Carréen iväg rejält!
Ja precis, sagd klockan är nog den du tänker på. Cirka 55' med allt inräknat.

Min uppfattning är att 2960 i bättre skick hamnat kring 50' plus/minus några tusenlappar idag. Handlar du i EUR nere på kontinenten är det en mix av valuta och prisjustering. Notera att jag är långt ifrån någon expert, utgår endast från att jag inte blivit erbjuden ett bättre exemplar under 53'.
 

EJLNorman

Breitling
Ja precis, sagd klockan är nog den du tänker på. Cirka 55' med allt inräknat.

Min uppfattning är att 2960 i bättre skick hamnat kring 50' plus/minus några tusenlappar idag. Handlar du i EUR nere på kontinenten är det en mix av valuta och prisjustering. Notera att jag är långt ifrån någon expert, utgår endast från att jag inte blivit erbjuden ett bättre exemplar under 53'.
Hajar! Nä precis.. råder som tidigare diskuterat en rätt rejäl Cartier-hysteri och ju mer man intresserar sig för den här hobbyn desto mer inser man att vad en klocka är ”värd” inte handlar så mycket om den materiella verkligheten (urverk, tidhållning, design) som vad människor plötsligt blir intresserade av.

Oavsett, ett mycket fint ex, slit den med hälsan!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
IMG_1906.jpeg

freddie burns, rugbyproffs i japanska ligan numera, har tidigare spelat för england, i england och på nya zealand samt i frankrike om jag inte missminner mig. santos funkar även för honom
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Stort tack till dig och @EJLNorman
Mycket riktigt pågår kampanjen, lämnade in min Santos på spa idag 😊🙏🏽



Frågade faktiskt om detta. Fick till svar att man har gått att med denna info mer utomlands och lite grann i Sverige (bla genom ett forum 😂).
Gäller det då man bara lämnar på plats? Mailade dem men fick ingen indikation på någon kampanj.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Gäller det då man bara lämnar på plats? Mailade dem men fick ingen indikation på någon kampanj.

Vet inte. Pratade först med deras växel när butiken inte svarade. Hon hintade om kampanjen men sa det inte rakt ut. Han som hjälper mig i butiken nämnde att det var en kampanj när all info var ifyllt.

Tycker spontant att lämna på plats eller skicka den borde inte spela någon roll.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Vet inte. Pratade först med deras växel när butiken inte svarade. Hon hintade om kampanjen men sa det inte rakt ut. Han som hjälper mig i butiken nämnde att det var en kampanj när all info var ifyllt.

Tycker spontant att lämna på plats eller skicka den borde inte spela någon roll.
Aa jag kanske får lämna in den för att få en offert och möjligtvis då kanske att dem nämner om kampanjen! Oavsett, njut av en nyservad klocka :)!
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Pashan alltså - vad säger ni?

Har tidigare haft svårt att falla för utseendet men ramlade över denna big date i 35mm. En Cartier med kul historia, Genta-design, och 100m WR. Två veckor på handleden nu och den växer!

IMG_8773.jpeg
Pashan är fortfarande underskattad, saknar faktiskt min Pasha Seatimer till och från!
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Inlämnad! Hoppas verkligen jag slipper polering, men budskapet verkade gå fram. Väldigt trevligt mottagande av Jonathan som hjälpte mig, kan verkligen rekommendera!

Jag var också väldigt tydlig med att min inte fick poleras. Efter tredje gången noterades det extra i datorn, så hoppas dom håller det, för det får bara inte ske.
 
Senast ändrad:
Topp