• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Barba Dandylife-skjorta (39) och Astorflex Boatflex seglarskor i tobaksbrun mocka (41/42) - PB 9/5

Singular

Rolex
2-Faktor
Pris
150-600 kronor
Returpolicy
Om felaktigt beskrivna
Bilder Skickat
  1. Ja
Ett fång vår- och sommargrejor som det är dags för att hitta nya hem till;

DSC_0635.jpg

DSC_0636.jpg

DSC_0637.jpg


Läckert printad skjorta från Barba Napolis briljanta casuallinje ”Dandylife” i bomull och linne. Använd mycket lite, mycket gott skick. Storleksmärkt 39, mått enligt nedan;

Axel 46
Bröst 55
Rygglängd (från kragens nederkant) 77
Ärmlängd (från axel) 64

Pris 400:- 350:-



IMG_0853.jpg

IMG_0854.jpg

IMG_0855.jpg


”Boatflex”-seglarskor från italienska Astorflex (vilka som bekant bl.a. gör skorna för Drake's) i tobaksbrun mocka och mjuka, ljusa gummisulor. Superbekväma (men det måste finnas en gräns för hur många ljusa seglarskor en människa får lov att äga...)! Storleksmärkta 41, men relativt rymliga och generösa så man kan utan problem vara minst ett halv- och förmodligen ett helnummer större utan problem. Pris 500:- 400:-






Passar inte priserna, kom med bud. Allting skickas gärna på köparens bekostnad, möts upp i centrala Göteborg eller finns för hämtning i Masthugget.

IMG_1351.jpg

IMG_1352.jpg

IMG_1353.jpg

IMG_1354.jpg

IMG_1355.jpg


Adidas Honey - halvhöga sneakers i vitt skinn. Överlag gott skick, med sedvanligt hälslitage. Storleksmärkta 42 (UK8), men bär mindre än det - man bör inte vara större än en "normal"-41 (eller UK7 i någon av de traditionella brittiska tillverkarna) för att de ska passa ordentligt. Pris 200:-

IMG_1407.jpg

IMG_1408.jpg

IMG_1409.jpg

IMG_1410.jpg

IMG_1411.jpg


New Balance 996 i en svinsnygg grå/beige/sand-färgställning. Hela, rimligt rena och fräscha. Storleksmärkta 41,5, men som brukligt mindre än så – man ska nog inte vara större än 41 för att de ska passa. Pris 250:-

DSC_0602.jpg

IMG_0635.jpeg

Tre v-ringade tröjor i 100% kashmir från H&M, rimligt hela och rena bortsett från kärlekslöst borttagna nacketiketter enligt bilderna. Rosa, vinröd och beige. Magnifikt sköna! Storleksuppskattning S. Mått (på den beige) enligt nedan

Bröst 50
Axel 41,5
Ärmlängd (från axel) 58
Rygglängd (från kragens underkant) 59

Pris 500:- 400:- för alla tre.


IMG_1261.jpg


Gant rugbytröja i klassiskt preppystuk – blå-grön färgställning, traditionellt konstruerad med gummiknappar och chambraykrage, gott använt skick. Storleksmärkt S, mått enligt nedan;

Axel 42,5
Bröst 52
Rygglängd (från kragens nederkant) 62,5
Ärmlängd (från axel) 62,5

Pris 200:-


DSC_0625.jpg

DSC_0629.jpg

DSC_0630.jpg

DSC_0631.jpg


Bomullskavaj från J Lindeberg, modell ”Hopper” i blått - mjuk, ofodrad kavaj med utanpåfickor i ett perfekt helårsutförande. Fint strukturerad hopsack/basketweave från välrenommerade italienska Tessuti di Sondrio. Storleksmärkt 48, mått enligt nedan:

Axel 44,5
Bröst 50
Rygglängd (från kragens nederkant) 70
Ärmlängd (från axel) 61

Pris 400:-


IMG_1262.jpg

IMG_1263.jpg

IMG_1264.jpg


COF Studio M2 Regular i vit Kuroki ”Duck”-canvas. Superfina, lite kraftigare raka jeans i ett spännande material (som COF Studio själva berättar om här ). Burna färre timmar än jag har fingrar på ena handen, nyskick och utan anmärkningar. Storleksmärkta 31, mått enligt nedan;

Midja 41
Innerbenslängd 81
Fotvidd 18,5

Pris 300:-

IMG_1272.jpg

IMG_1274.jpg

IMG_1275.jpg

COF Studio M7 Tapered i ecru/benvit Candiani-denim. Mycket bekväm och snyggt formad avsmalnande modell. Varsamt använda, inslitna men inte utslitna, utan anmärkningar, hela och rena. Storleksmärkta 31, mått (nytvättade) enligt nedan;

Midja 39
Innerbenslängd 80
Fotvidd 16,5

Pris 250:-


Ray-Ban Aviator 3025 (55mm) med guldskalmar och gröna glas. Kompletta med fodral och putsduk. Använda, men i mycket gott skick. Pris 500:-
Sunspel Riviera, långärmad pikétröja i vinröd/burgundy. Använd och tvättad fåtalet gånger (de är ju kanonsköna, luftiga och eleganta - men jag har nog fler färger på de här än fingrar...). Storleksmärkt M, mått nytvättad enl nedan;

Axel 43
Bröst 51
Rygglängd (från kragens nederkant) 63,5
Ärmlängd (från axel) 61
Pris 300:-

Barbour International Lee ”Steve McQueen” - mörkblå quiltad motorcykeljacka från Barbours Steve McQueen-linje, full av fina detaljer som läderskoningar, Thermorefoder och foder med flaggmotiv. Kanonbra som lättare ytterplagg eller mellanlager. Välanvänd och lite solkig, som det anstår en jacka som bär signaturen från ”the king of cool”. Observera att tryckknappen på höger ytterficka fattas, samt ett litet hål vid den tjusiga ton-i-ton-brodyren på vänster överarm. Nypris 2600:-. Storleksmärkt S, mått enligt nedan


Bröst 51
Axel 42
Ärmlängd (från axel) 63
Rygglängd (från kragens underkant) 66

Pris 250:- 200:-

Persol 649 i sköldpaddsmönstrad acetat (”Havana”) med bruna linser, storlek 52mm (52-20-135). Kompletta med fodral och putsduk. Gamla, välanvända och med lite märken i glasen och en spricka i böjen på vänster skalm (men det är ju med metallskelett, så ingen ko på isen). Hade nog blivit mycket tjusiga med en polering/finishering! Pris 500:-


Selvagejeans från COF Studio, modell M3 från tiden när de syddes i Italien i Candianidenim. ”3 Months”-tvätt. Använda men inte trasiga, se bild för skick på ex gren (som nog mår bra av förstärkningsarbete i framtiden). Storleksmärkta 33, mått enligt nedan



Midja 44

Innerbenslängd 77



Pris 200:- 150:-

Dubbelknäppt bomullskavaj från Oscar Jacobson, modell ”Erik” i olivgrönt (fun fact; vi kallade den här mycket snygga tvättade grå-brun-gröna färgställningen ”vattenlås” internt, men konsensus var att det nog var ett svårsålt namn) - kanonfin, okonstruerad kavaj med utanpåfickor i en perfekt sommarsäsongsfärg. Kanonskick (jag köpte, såklart, två kavajer i samma tyg och färg och har haft fullt upp med att försöka slita ut den andra...). Storleksmärkt 48, vilket stämmer väl. Mått enligt nedan:

Axel 45
Bröst 52
Rygglängd (från kragens nederkant) 73
Ärmlängd (från axel) 64

Pris 400:-








Två bomullskavajer från Polo Ralph Lauren i mjukt utförande som jag mest haft som reservkavaj i resväskan (svala, lättpackade och maskintvättbara, bara en sån sak!). Tvåknäppt, utanpåfickor och utan stoppning/uppbyggnad. Den blå och beige är allt essentiellt identiska, men jag har av någon anledning plockat ut etiketterna ur den beige. Gott skick på båda. Storleksmärkta S (amerikansk, i mitt tycke en klockren europeisk 48), mått enligt nedan:

Axel 45
Bröst 52
Rygglängd (från kragens nederkant) 76
Ärmlängd (från axel) 64,5


Pris 400:-/styck, båda för 700:-?

Ray-Ban Caravan 3136 med guldskalmar och gröna glas. Kompletta med fodral och putsduk. Enbart använda fåtalet gånger, så i mycket gott skick. Pris 400:-


Klassisk italoglassighet från Tods i form av gamla seglarskor/loafers i ljust skinn med ”gommino”-mönstrad Silga-gummisula. Superfina och (såklart) margnifikt välgjorda. Storleksmärkta 8, vilket jag förutsätter är amerikansk storlek – det stämmer ganska väl med att man ska inte vara större än en europeisk 41 för att de ska passa. Pris 400:-

Kultskon Wallabee från Clark's Originals, här i ”Beeswax”-finishen och med den klassiska crepesulan. Ingångna men inte utgångna, med variantens sedvanliga patina. Storleksmärkta UK7 / EU41, vilket stämmer bra – man ska inte vara större än en 41 för att de ska passa. Pris 400:-




Sanders karakteristiskt kraftiga sommarbrogue ”Olly” i sandfärgad (”Dirty Buck”) mocka med crepesulor. Storlek UK 7F / US 8D (stämmer väl, man ska inte vara större än 41) på läst 4831. Gott skick överlag, sparsamt använda och utan anmärkningsvärda märken. Crepesulorna sedvanligt mörka undertill, men med mycket begränsat slitage. Pris 300:-

Brun vintageskinnjacka i sjuttiotalsstuk som jag bytte till mig för tjugo år sedan – börjar bli fantastiskt fint insliten. Jag har inte gett den någon kräm/fett, men är övertygad om att den kommer att bli magiskt tjusig om/när man väljer att göra det. Två innerfickor (en knapp, en dragkedja), två ytterfickor och mudd nertill. Ingen avsändare som jag kan hitta bortsett från en krallig YKK-dragkedja. Storleksmärkt 50, mått enligt nedan

Bröst 56
Axel 46
Ärmlängd (från axel) 65
Rygglängd (från kragens underkant) 59

Pris 250:-

Svart skinnjacka i bästa Strokes-/bikerstil från Divided/H&M. Sex ytterfickor, epåletter och kort ståkrage. Muddar i ärmslut och nertill. Storleksmärkt M, mått enligt nedan

Bröst 52
Axel 45
Ärmlängd (från axel) 67
Rygglängd (från kragens underkant) 67

Pris 150:-


Otroligt fin vintage Ralph Lauren Polo-skinnjacka som dessvärre är lite för stor. Tre ytterfickor, en innerficka, justerbar vidd i midjan och en magnifik patina. Krallig, superkvalla och allt det där som nördar som jag älskar med gammal Polo. Storleksmärkt M, mått enligt nedan

Bröst 55
Axel 47,5
Ärmlängd (från axel) 67
Rygglängd (från kragens underkant) 67

Pris 600:-


Svart bomberjacka från Zara i en mocka-/mollskinsliknande konstfiberkvalité. Två ytterfickor, en innerficka och meshfoder. Mycket tunn, smidig och bekväm! Storleksmärkt M, mått enligt nedan

Bröst 52,5
Axel 47,5
Ärmlängd (från axel) 63
Rygglängd (från kragens underkant) 63

Pris 150:-
Packbar jacka från Peak Performance (”Hicks Print”) som är superlätt (97 gram på min brevvåg) och enkelt packas ihop i sin egen ficka. Avsedd för löpning, vandring, cykling och liknande men med sitt akvarelliknande print har jag enbart burit den som streetwear/athleisure. Kanonbra förstärkningsplagg! Storleksmärkt S, mått enligt nedan

Bröst 52
Ärmlängd (från armhåla, pga raglanaxel) 57
Rygglängd (från kragens underkant) 69

Pris 250:-

Dubbelknäppt gräddvit cardigan med sjalkrage från Gant i mjuk, ribbad bomull. Mått enligt nedan

Bröst 50
Axel 47
Ärmlängd (från axel) 61
Rygglängd (från kragens underkant) 59

Pris 150:-
 
Senast ändrad:
Topp