• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Betalmetod som krav för annons

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Hej

Har som förslag att lägga till betalmetod som krav för annons med förslag en fritext-ruta där man får ange vilken/vilka metoder man godkänner. Detta för att förtydliga och förenkla, så slipper man överraskningar och kan enkelt sålla bort annonser som inte motsvarar dina krav. Även som säljare en fördel att kunna vara tydlig och enkelt förmedla vad man godkänner för metoder för betalning.

Mvh
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Hej

Har som förslag att lägga till betalmetod som krav för annons med förslag en fritext-ruta där man får ange vilken/vilka metoder man godkänner. Detta för att förtydliga och förenkla, så slipper man överraskningar och kan enkelt sålla bort annonser som inte motsvarar dina krav. Även som säljare en fördel att kunna vara tydlig och enkelt förmedla vad man godkänner för metoder för betalning.

Mvh
Väldigt stort problem.
98-99% vill ha Swish.

Så dem där 1-2% av annonser som endast tar emot en guldkedja och 400gram grönt, slipper man se. Perfekt.
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Väldigt stort problem.
98-99% vill ha Swish.

Så dem där 1-2% av annonser som endast tar emot en guldkedja och 400gram grönt, slipper man se. Perfekt.
Så det är bara stora problem man ska förbättra? Med den logiken kommer bara utveckling ske för stora komplexa problem och små enkla fixar som underlättar vardagen lite de bryr vi oss inte om?
Och om du nu ser att den där klockan du vill ha, att säljaren endast accepterar guldkedjor redan i annonsen; då slipper du slösa tiden på att skriva om den.
Om säljaren inte accepterar Swish - spring långt åt ett annat håll. Det finns alltid orsaker till det och ingen är bra.
Finns ju de som önskar kontant, PayPal eller annat. Det är väl en varningsflagg absolut, och då kan man enklare sålla bort.


Det jag menar är att vi enklare kan filtrera bort såna annonser där vi inser att betalmetoden inte passar. Samt som säljare enkelt komma ihåg att skriva ut det. Enkel fix, finns redan en "mall" där du fyller i "returpolicy", bara lägg till ett extra fält.

Det där vore ju diskriminering mot oss i orten. Anmäler till DO.
Haha vi har ju handlat med varandra, eller jag av dig! Swish is king ;)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Upplever du det som vanligt? Jag har inte träffat på en person överhuvudtaget på forumet som inte velat ta Swish. Så jag utgår helt klart från att alla tar det.
Har som säljare upplevt detta, trots att jag tydligt skrivit att endast Swish som betalmetod var aktuellt. Blev kallad jävla nolla och han var allmänt fruktansvärt otrevlig. Användaren i fråga hade en ”normal” GG-tråd vilket förvånade mig oerhört.

MAO, visst finns dessa personer, dock säkert ej speciellt vanligt.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har som säljare upplevt detta, trots att jag tydligt skrivit att endast Swish som betalmetod var aktuellt. Blev kallad jävla nolla och han var allmänt fruktansvärt otrevlig. Användaren i fråga hade en ”normal” GG-tråd vilket förvånade mig oerhört.

MAO, visst finns dessa personer, dock säkert ej speciellt vanligt.
Helt off topic men något som du bör skriva i dennes tråd.
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Upplever du det som vanligt? Jag har inte träffat på en person överhuvudtaget på forumet som inte velat ta Swish. Så jag utgår helt klart från att alla tar det.
Har varit med om det iaf ett par gånger, samt fått förfrågningar per meddelande. Skulle spara nån sekund och några grå hårstrån. Ser inte att det är något som direkt för anspråk på tid, ifall du vill meddela det i formulär eller i annonsen. Bara att du får en påminnelse ifall det dyker upp som förvald ruta för textinmatning.
Har som säljare upplevt detta, trots att jag tydligt skrivit att endast Swish som betalmetod var aktuellt. Blev kallad jävla nolla och han var allmänt fruktansvärt otrevlig. Användaren i fråga hade en ”normal” GG-tråd vilket förvånade mig oerhört.

MAO, visst finns dessa personer, dock säkert ej speciellt vanligt.
Trist! Har även jag mindre kul erfarenheter.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har som säljare upplevt detta, trots att jag tydligt skrivit att endast Swish som betalmetod var aktuellt. Blev kallad jävla nolla och han var allmänt fruktansvärt otrevlig. Användaren i fråga hade en ”normal” GG-tråd vilket förvånade mig oerhört.

MAO, visst finns dessa personer, dock säkert ej speciellt vanligt.
Mycket ska man höra... Jag gissar att planen var att betala kontant och sedan vid försäljning få in pengar på kontot. "Jävla nolla" är ju inte hur jag skulle beskriva den som avböjer att medverka i sådana sammanhang.

Vad som däremot inte förvånar är att vederbörande hade en normal GG-tråd. Folk skriver nog sällan något där när det blir problem. GG-trådarna fyller helt klart en funktion men samtidigt känner jag till användare som betett sig absurt dåligt i samband med affärer och ändå har fläckfria GG-trådar.
 
Topp