• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Kollar lite på longines h-conquest men läser att det är 21mm mellan luggarna... går det att sqeeza 1mm med mina läderarmband på 22mm månntro?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Kollar lite på longines h-conquest men läser att det är 21mm mellan luggarna... går det att sqeeza 1mm med mina läderarmband på 22mm månntro?
Yes det går oftast bra! Har provat själv blir bra med lite tryck på lädret och bra verktyg för det blir ju tajt, men snyggt. Dock skaver det mer på grund av bandhornen så är det sagt!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har bra tips på alternativ länk till denna sommarsexiga och blingiga skönhet? :D

image.jpg


Iom att lugsen är dolda kan ju vilken straight end-länk som helst funka. Funderar på ett polerat oyster, typ. Någon som har tips på vart man hittar ett dugligt (som inte är dyrare än klockan... ;) )?
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Halloj! Slog precis till på en gammel Atlantic Världsmästare, men har svårt att bestämma mig för vilket band som skulle passa? Tanken är väl att denna ska användas som en vardagsklocka så bekvämlighet är viktigt, men likaså utseende. Vill undvika att använda Seamaster -69an under vildare tillställningar så att säga, och då får denna bli super! Några tankar kring vilket band som skulle passa bäst?
atlantic.jpg
 

Landshark

Cartier
Halloj! Slog precis till på en gammel Atlantic Världsmästare, men har svårt att bestämma mig för vilket band som skulle passa? Tanken är väl att denna ska användas som en vardagsklocka så bekvämlighet är viktigt, men likaså utseende. Vill undvika att använda Seamaster -69an under vildare tillställningar så att säga, och då får denna bli super! Några tankar kring vilket band som skulle passa bäst?
atlantic.jpg

Sitter ju redan fint på länken! :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag tycker så jag med! Men min uppfattning är att jag har svårt att bära upp en länk :( och jag vill gärna ha något "mjukare", dvs. somrigare och bekvämare :) Funderar på ett sand/khakifärgat Perlonband?
 

Starship

Cartier
racingstrap.jpg
Var hittar man ett armband liknande det här? På bilden verkar inte "racing hålen" gå genom hela bandet, utan bara det yttre lagret. Brukar det vara så? Det känns som en smutsmagnet. Bandet är till en Speedmaster, och bilden har jag snott på nätet. Gärna bra pris och deployant-spänne.
 

Wboy

Panerai
När jag köpte min BLNR nu i våras tog man i affären bort två länkbitar. Man tog dock bort två på samma sida verkar det som. Är detta standard eller var det nån prao-elev som kortade min länk? Spännet kunde ju hamnat mer i mitten tänker jag.

Tacksam för all hjälp till klarhet i detta!
 

tegelstein

Breitling
När jag köpte min BLNR nu i våras tog man i affären bort två länkbitar. Man tog dock bort två på samma sida verkar det som. Är detta standard eller var det nån prao-elev som kortade min länk? Spännet kunde ju hamnat mer i mitten tänker jag.

Tacksam för all hjälp till klarhet i detta!
Hej,
Det beror nog lite på vart man köper klockan, samma sak höll på att hända mig när jag skulle korta länken på min SMP. Men var uppmärksam och bad om att få länken kortat så spännet hamnade i mitten. Har säkert med att dom var lata och tog en genväg, behöver ju bara ta ut två sprintar istället för fyra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Halloj! Slog precis till på en gammel Atlantic Världsmästare, men har svårt att bestämma mig för vilket band som skulle passa? Tanken är väl att denna ska användas som en vardagsklocka så bekvämlighet är viktigt, men likaså utseende. Vill undvika att använda Seamaster -69an under vildare tillställningar så att säga, och då får denna bli super! Några tankar kring vilket band som skulle passa bäst?
atlantic.jpg
Kool länk, håll hårt i den ifall du senare skulle vilja byta tillbaka. Kan inte på rak arm säga vilken färg som skulle passa men försök med beige, ljusbrunt och ljusgrått. Se om du kan hitta ett tunt mockaband. Skall du köra på natotypen, klipp av extraflärpen eller kör på perlon.
 

Wboy

Panerai
Hej,
Det beror nog lite på vart man köper klockan, samma sak höll på att hända mig när jag skulle korta länken på min SMP. Men var uppmärksam och bad om att få länken kortat så spännet hamnade i mitten. Har säkert med att dom var lata och tog en genväg, behöver ju bara ta ut två sprintar istället för fyra.

Tack för din input!

Behöver jag ta med länkbitarna när jag går för att be dem justera detta? Eller kan de använda länkbiten på ena sidan och flytta den?
 

Skolläraren

Panerai
Vet någon var man kan köpa mockaarmband 18 mm med guld/guldpläterat spänne? Eller är det lättast att beställa ett mockaarmband och ett guldspänne och byta själv?
 

BCKSTRM

Rolex
racingstrap.jpg
Var hittar man ett armband liknande det här? På bilden verkar inte "racing hålen" gå genom hela bandet, utan bara det yttre lagret. Brukar det vara så? Det känns som en smutsmagnet. Bandet är till en Speedmaster, och bilden har jag snott på nätet. Gärna bra pris och deployant-spänne.
@cheepo63 har gjort detta band till mig och är sjukt nöjd :) Hålen går genom hela. Sjukt bra pris.
image.jpg

image.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
racingstrap.jpg
Var hittar man ett armband liknande det här? På bilden verkar inte "racing hålen" gå genom hela bandet, utan bara det yttre lagret. Brukar det vara så? Det känns som en smutsmagnet. Bandet är till en Speedmaster, och bilden har jag snott på nätet. Gärna bra pris och deployant-spänne.
Kolla in Heuerville. Han gör straps som ser ut så. :)
 
Topp