• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Eiger med zontavla, Rolex 1601, Fortis, Aqualand, 5 dressare, bytes mot Zenith-/Certinaspänne

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Byter gärna till mig, (eller eventuellt rent köp av) ett stålfärgat Certina-spänne, Zentih-spänne och/eller GULDFÄRGAT Tissot-spänne med ett innermått på ca 14-15 mm, med pengar upp el. ner beroende på byte.

Samtliga klockor (Förutom Seikon) fungerar bra, men bruksspår och patina finns på de flesta! Tidshållningen har jag inte kontrollerat jättenoga, men jag skulle gissa att de håller tiden inom +-1 min/dygn eller betydligt bättre. Alltså inget jag själv stört mig på, då jag oftast bara använt dem en dag i stöten. Självklart kan jag mäta noggrannare för den som är intresserad.

(SÅLD!) Eigern finns längre ner i tråden!

(SÅLD!) Först ut en Rolex Datejust 1601 från ca -78, med en hel del patina lite här och där, och en perfekt vardagsbeater. Priset speglar skicket, men går bra och håller tiden inom ca +-10 s/dygn. Nyligen servad enligt tidigare ägare, men inga papper på det. Inga tillbehör!

Önskar 13500 kr på det sköna rassliga rullade jubileet (eller 12000 kr utan band) + valfri frakt



(SÅLD!) Sedan kanske något för finsmakaren, som vill knipa något riktigt speciellt och fint!
Ovanlig och härlig Fortis automatic Eden Roc, Cool slimmad boett med kraftiga bandhorn, ca 50-60-tal, Fint ETA 2452, ca 34-35 mm i diameter. Signerad krona. Bruksspår och patina finns, men fungerar perfekt! Den har klarat dusch och bastu utan problem, för den som vill ha något som faktiskt funkar i vardagslivet :) Kommer på svart band i fint skick.

Önskar 1800 2000 2099 2299 2499 kr + valfri frakt.







Ovanlig Citizen aqualand duplex C506 full-lume från -95, I mycket bra skick för sin ålder. Nytt batteri för något halvår sen. 20mm lugs. Kommer på kortat fräscht originalgummi, men som bör var tillräckligt långt för de allra flesta. Grymt cool beater IMHO!

Önskar 1500 1599 1699 1799 1999 kr + valfri frakt.


















(SÅLD!) Rätt ovanlig Nivada U.R, manuell, ca 34-35mm i diameter. Sliten krona och boett, men jag tycker det funkar ändå. Borde gå att förgylla och fixa till, för den som verkligen vill ha en riktigt stilig "gulddressare". Går bra! Bruksspår och patina finns, men med ett fantastiskt kupat plexi :) Kommer på perlonbandet. Lite mer info och bilder om klockan här https://klocksnack.se/threads/info-om-min-nivada-u-r-önskas.9373/#post-162963

Önskar 499 kr + valfri frakt.





(SÅLD!) Belinda Nautilus 20 ATU, automatisk, ca 34-35mm i diameter. Bruksspår och patina finns! Funkar fint! Kommer på perlonbandet.

Önskar 200 250 299 399 499 kr + valfri frakt.



(SÅLD!) Tissot antimagnetique, manuell, 40-50-tal, ca 34-35 mm. Bruksspår och patina finns! Funkar fint! Kommer på perlonbandet.

Önskar 499 kr + valfri frakt.



(BORTBYTT!) Raketa, manuell, ca 34-35 mm i diameter. Bruksspår och patina finns! Funkar fint! Kommer på passande stållänk i bra längd, med viklås.

Önskar 100 149 199 250 kr + valfri frakt.



(SÅLD!) Corect, manuell, ca 36-37 mm i diameter, spricka i plexit mellan 9-12. Bruksspår och patina finns! Funkar fint! Kommer på KS-nato i bra skick.

Önskar 50 75 100 kr + valfri frakt.



(SÅLD!) Cool Seiko "Helmet" 6139-7100, säljes som renoveringsobjekt, då den trilskas med att stanna exakt efter 58
sekunder, men hoppar igång då den ruskas om. Kronan är även lite skev, vilket gör att det kan vara lite bökigt att snabbställa datum och dag, då kronan tenderar att fastna ibland. Den gula visaren är lätt böjd, samt det finns några färgstänk på minutvisaren, och någon fettfläck på tavlan, samt att glaset sitter lite snett. Dessa defekter borde vara lätt att fixa, för den som vill, orkar eller kan :) , då den enligt tidigare ägare skulle fungera felfritt. Finns alltså en del småfix, bruksspår och patina på denna! Kommer på no-name meshet i bra längd.

Önskar 499 kr + valfri frakt.



Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och klockorna finns i Stockholm. Priser kan naturligtvis diskuteras något, om du är trevlig, snabb och smidig. Annars gäller först till kvarn som vanligt, och referenser finns bl.a. här https://klocksnack.se/threads/theargonaut.10238/! Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm. eller släng iväg ett PM.

Tack för möjligheten att annonsera, och tack på förhand, eventuella köpare!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar med ytterligare en klocka, och godtagbara skambud mottages nu :)

(SÅLD!) Manuell Eiger, snygg zontavla och subsekund, gissningsvis 50-tal, ca 35 mm. exkl. kronan. Bruksspår och patina finns! Plexit lite repigt, men går att polera upp. Går fint och håller tiden inom ca +-15s/dygn. Kommer på det begagnat racingbandet.

Önskar 299 (399) kr + valfri frakt.



 
Topp