• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Goodguy's" och "badguy's"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ricrob

Patek
Tjupp!

Snor denna trådidé rakt av från ett forum från ett land i väst, nära oss.

Tanken är att man i denna tråd, som jag hoppas mod kan nåla på fronten, skriver ut namn/nick på folk som man köpt/sålt/dealat/handlat/träffat (osv, ni fattar) och ger lite feedback, så att man vid en analkande affär kan gå in och kika och slippa fråga efter ref i en ny tråd.

Vekktah tillförde en mycket god idé, jag hänger på!

Fyll på vart efter och lägg upp ngt i stil med:

GOODGUY'S
-Ricvin köpt 2ggr, träffat 4 ggr
-Vektah köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Theargonaut köpt, sålt, träffat 4-5 ggr
-Spencer66 sålt (bror) träffat 4-5 ggr
-Jockinho sålt, köpt?
-Denke varit i kontakt med
-Davvan fått gåva, träffat
-Desmond Malone sålt, nära vän sedan barnsben
-Masterkiller sålt, träffat 4-5 ggr
-Hansronn köpt, bytt
-Jonaz köpt
-Maro sålt
-JakobZ sålt, träffat 2ggr
-PierreS / Lillstrengen sålt, träffat
-OmegaAndy sålt, träffat
-VonBahr (nick?) bytt, träffat
-Charliesocks köpt, fått, träffat 4-5ggr, står i skuld till..
-Jaganata köpt, träffat 3ggr?
-Max/Maxa varken köpt eller sålt men en stor hjälte!
-Wolfgang Pröll "Wolfgang1887" på eBay köpt (Österikare)
-danne10 bytt, träffat
-Rber sålt
-Kronan köpt, träffat
-TomB sålt, träffat flertalet ggr (norrman)
-Bernhard köpt
-Aler, fått rephjälp
-Plattfot sålt, träffat
-alexndr sålt, träffat
-Seikoman87 sålt
-Kristofer Hall bytt, träffat
-Martinhook, köpt
-Tobbe-i-Etuna, sålt
-Gripenbro.se, köpt

BADGUY'S
-Mr A.F. Orilua
-div troll från ttt, ska kolla upp namn..
-Mattias Weidermark, Vetlanda
-Nicklas Hamnefors, se tråd https://klocksnack.se/threads/bad-guy-nicklas-hamnefors-aka-hamnefors.9430/page-8#post-166314
-orup, se samma tråd som ovan, fast på det andra forumet

Jag tänker mig att man kan lägga några ord också men jag sitter på dotterns dagis och har inte tid att skriva alla just nu, men kommer fylla på lite senare.

Vad tycks? Bra eller anus och är det ok med denna "uthängning" tycker ni?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Bra idé! Ingan aning om han har reggat sig här men Linus heter killen jag köpte min PO av i lördags. Supertrevlig kille och smidig affär. Kan jag då per automatik lägga till mig själv på good guys? :lol:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag och Denke har läst den här tråden, och spånat lite! :)

Vad sägs om att ha EN klistrad tråd med Good guys och Bad guys i Köp&Sälj, men även ha en ny ämnes-förkortning (tänk FS, FT, WTB osv.) som heter REF: ? Det står för Referens.
Jag köper en klocka av Denke, han blåser mig på den - det är en Thai-kopia av Submariner, fast den råkar ha GMT-bezel och pushers för kronograf ...men saknar kronograf ...den jäveln. HUR SOM HELST. Jag är upprörd och vill dela med mig. Jag skriver en tråd i Köp&Sälj, den börjar jag med ämnesrubriken:
REF: Denke
Sedan går jag lös, konstruktiv kritik.

Hur låter det?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
daviden skrev:
Jag och Denke har läst den här tråden, och spånat lite! :)

Vad sägs om att ha EN klistrad tråd med Good guys och Bad guys i Köp&Sälj, men även ha en ny ämnes-förkortning (tänk FS, FT, WTB osv.) som heter REF: ? Det står för Referens.
Jag köper en klocka av Denke, han blåser mig på den - det är en Thai-kopia av Submariner, fast den råkar ha GMT-bezel och pushers för kronograf ...men saknar kronograf ...den jäveln. HUR SOM HELST. Jag är upprörd och vill dela med mig. Jag skriver en tråd i Köp&Sälj, den börjar jag med ämnesrubriken:
REF: Denke
Sedan går jag lös, konstruktiv kritik.

Hur låter det?

Låter givande!

Jag har både sålt och handlat på TTT men jag är riktigt dålig på att komma ihåg namn (tyvärr t.o.m på folk jag har träffat IRL) så jag ska se runt lite så jag kan bidra.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

Masterkiller är en skurk ;-) Ironi går inte alltid hem i skriven form, därav förtydligande.

/ TF theargonaut
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
daviden skrev:
Jag och Denke har läst den här tråden, och spånat lite! :)

Vad sägs om att ha EN klistrad tråd med Good guys och Bad guys i Köp&Sälj, men även ha en ny ämnes-förkortning (tänk FS, FT, WTB osv.) som heter REF: ? Det står för Referens.
Jag köper en klocka av Denke, han blåser mig på den - det är en Thai-kopia av Submariner, fast den råkar ha GMT-bezel och pushers för kronograf ...men saknar kronograf ...den jäveln. HUR SOM HELST. Jag är upprörd och vill dela med mig. Jag skriver en tråd i Köp&Sälj, den börjar jag med ämnesrubriken:
REF: Denke
Sedan går jag lös, konstruktiv kritik.

Hur låter det?

Så länge det inte kommer upp en REF-tråd efter varje genomfört köp så låter det väl ok.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
daviden skrev:
Jag och Denke har läst den här tråden, och spånat lite! :)

Vad sägs om att ha EN klistrad tråd med Good guys och Bad guys i Köp&Sälj, men även ha en ny ämnes-förkortning (tänk FS, FT, WTB osv.) som heter REF: ? Det står för Referens.
Jag köper en klocka av Denke, han blåser mig på den - det är en Thai-kopia av Submariner, fast den råkar ha GMT-bezel och pushers för kronograf ...men saknar kronograf ...den jäveln. HUR SOM HELST. Jag är upprörd och vill dela med mig. Jag skriver en tråd i Köp&Sälj, den börjar jag med ämnesrubriken:
REF: Denke
Sedan går jag lös, konstruktiv kritik.

Hur låter det?

Så länge det inte kommer upp en REF-tråd efter varje genomfört köp så låter det väl ok.

Ligger något i det - man ska kanske samla det i en enda lång sticky tråd trots allt. Sök-funktionen är ju ganska trevlig. :)
 

Ricrob

Patek
daviden skrev:
Fryken skrev:
daviden skrev:
Jag och Denke har läst den här tråden, och spånat lite! :)

Vad sägs om att ha EN klistrad tråd med Good guys och Bad guys i Köp&Sälj, men även ha en ny ämnes-förkortning (tänk FS, FT, WTB osv.) som heter REF: ? Det står för Referens.
Jag köper en klocka av Denke, han blåser mig på den - det är en Thai-kopia av Submariner, fast den råkar ha GMT-bezel och pushers för kronograf ...men saknar kronograf ...den jäveln. HUR SOM HELST. Jag är upprörd och vill dela med mig. Jag skriver en tråd i Köp&Sälj, den börjar jag med ämnesrubriken:
REF: Denke
Sedan går jag lös, konstruktiv kritik.

Hur låter det?

Så länge det inte kommer upp en REF-tråd efter varje genomfört köp så låter det väl ok.

Ligger något i det - man ska kanske samla det i en enda lång sticky tråd trots allt. Sök-funktionen är ju ganska trevlig. :)
Ett annat problem med REf-tråd är just att den efter en tid försvinner bort i kulisserna, och så måste man söka eller fråga ändå..?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med en klistrad Good/bad-tråd i Köp- och sälj så drunknar den inte bland de andra trådarna. Då ligger den antingen överst eller under posten om principer för köp/sälj.
 

vekktah

Cartier
Grym ide!

Gillar ricrobs variant. Men skulle gärna se att en sån tråd rensas på snack (liksom detta inlägg) utan bara innehåller inlägg där folk lista vilka som verkar reko. Har tänkt liknande tankar och skulle gärna posta en sån tråd, måste dock kolla igenom alla dealar eftersom många bytt nick.

Många jag gjort affärer med har varit "lurkare" och då har referenskollar gjorts via mailande istället. Om någon gjort affär med mig så maila gärna gammalt / nytt nick från samma mail som dealen skötts från.

Sen är ju frågan, är någon en good Guy som bara köpt en klocka? Svårt där, samma med Folk som man träffat men inte gjort affär med men som man känt 100% för. Vissa användare här skulle jag lätt sätta över femtio kakor till utan refkoll, vilket är lite sjukt. Man får väl gå på magkänslan, men jag kommer nog skriva detalj efteåt, typ: träffat, sålt, köpt, bytt etc. Då blir det lättare.
 

vekktah

Cartier
Re:

Vekktah's lista

Goodguys:

Ricrob - sålt, köpt, träffat vid fyra tillfällen
Denke - bytt, köpt, träffat (i mitt hem)
Kit - träffat, köpt. (nytt nick?)
Christian "poormans" - träffat, köpt
Mr** (osäker på nick, ska kolla upp) bytt, köpt, träffat
Ermapo - köpt x 2
Charliesocks - sålt, träffat
Jaganata - köpt, träffat
MattiasK - känt snubben 20 år, köpt. Pålitlig, kan upplevas som lat. :)
Plattfot - träffat i passarounden
NiclasArvid - köpt, träffat
Prwatches - köpt
PierreS - sålt, träffat på mitt jobb (osäker på nick)
TorNet - köpt
Ville - sålt, träffat
nagge - endast träffat över en kaffe men
Berg35 - köpt.

100% seriös

Känner eller gör inte affärer med bad guys men K-S har jag haft hastig kontakt med och han blev snabbt otrevlig i tonen och är ingen jag skulle göra affär med.
 

PierreS

Cartier
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

vekktah skrev:
Vekktah's lista

Goodguys:

Ricrob - sålt, köpt, träffat vid fyra tillfällen
Denke - bytt, köpt, träffat (i mitt hem)
Kit - träffat, köpt. (nytt nick?)
Christian "poormans" - träffat, köpt
Mr** (osäker på nick, ska kolla upp) bytt, köpt, träffat
Ermapo - köpt x 2
MattiasK - känt snubben 20 år, köpt. Pålitlig, kan upplevas som lat. :)
Plattfot - träffat i passarounden
NiclasArvid - köpt, träffat
Pierre - sålt, träffat på mitt jobb (osäker på nick)
TorNet - köpt
Ville - sålt, träffat


...har ett gäng andra som jag måste kolla så jag inte outar gamla nick.

PierreS numera, tidigare LillStrengen :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
easy rider

Har precis köpte en klocka av easy rider...

Mycket smidig och trevlig kille! Good guy!
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Tackar!
Då kontrar jag med Goodguy: Cab Köpt av f2f.

Är riktigt nöjd med klockan, ska nog fixa ett mesh till den, tror det blir grymt!

/Jomppe
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har sålt till Denke och det var hur smidigt som helst. Pålitlig som en gammal Volvo, eller Rolex för den delen :D. Trevlig good guy!

Jag har även köpt av Gentle_Giant från TTT och det var inga som helst problem. Good guy!
 

naggge

Panerai
Goodguys:
Tar de jag på rak arm kommer ihåg att jag har gjort affär med.
Påminn mig gärna om jag har gjort affär med dig men du inte hittar dig själv i listan.

Vaniljglass, Sålt till hans farsa - träffat
Vekktah - bara träffat, blev ingen affär men helt klart seriös ändå.
Spencer66 - Köpt
PRwatches - Köpt
Snabbmakaron - Köpt, träffat
Danne10 - Bytt
Marchow - bytt
Loke - Köpt, sålt, träffat
Vnagenius - min bror
Lsjostedt - barndomsvän. Samma Linus som Fryken nämner några inlägg ovan.

Alla ovan har nog inte reggat sig här, nicken kommer från ttt.

Badguys:
Xelors (ingemar) - Sålt en gång, mycket strul som innebar en ekonomisk förlust för mig. Höll på att sälja en gång till - verkade då som ett scamförsök då han sa att han hade fört över pengar och ville att jag skulle skicka klockan. Fick dock inga pengar och han slutade svara på mail efter det.
 

max

Dancing Queen
Hehe tackar Ricrob :oops: :)
Dock har jag bytt nick då maxa var upptaget här :(


Har eg bara handlat med en person på dessa forum än så länge, eller tja två men jag såg inte Tony i medlemslistan här och jag gissar att han inte behöver så mkt referenser :lol:

Porsan - Köpt en klocka av, varit hemma hos en gång, mycket trevlig och pålitlig!
 
Re: "Goodguy's" och "badguy's"

Är det bara på medlemslistan?

Annars har vi dessa Goodguys:
Sampaio (André Sampaio, Porto, Potugal)
TuscanyRose (John Buckley, NYC)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
maxamaxa skrev:
Hehe tackar Ricrob :oops: :)
Har eg bara handlat med en person på dessa forum än så länge, eller tja två men jag såg inte Tony i medlemslistan här och jag gissar att han inte behöver så mkt referenser :lol:

Porsan - Köpt en klocka av, varit hemma hos en gång, mycket trevlig och pålitlig!

Tackar för detta!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
naggge skrev:
Goodguys:
Tar de jag på rak arm kommer ihåg att jag har gjort affär med.
Påminn mig gärna om jag har gjort affär med dig men du inte hittar dig själv i listan.

Vaniljglass, Sålt till hans farsa - träffat
Vekktah - bara träffat, blev ingen affär men helt klart seriös ändå.
Spencer66 - Köpt
PRwatches - Köpt
Snabbmakaron - Köpt, träffat
Danne10 - Bytt
Marchow - bytt
Loke - Köpt, sålt, träffat
Vnagenius - min bror
Lsjostedt - barndomsvän. Samma Linus som Fryken nämner några inlägg ovan.

Alla ovan har nog inte reggat sig här, nicken kommer från ttt.

Badguys:
Xelors (ingemar) - Sålt en gång, mycket strul som innebar en ekonomisk förlust för mig. Höll på att sälja en gång till - verkade då som ett scamförsök då han sa att han hade fört över pengar och ville att jag skulle skicka klockan. Fick dock inga pengar och han slutade svara på mail efter det.


Dags för mig att bidra... Börjar med de jag kommer på just nu, och där summan varit över 1000 kr. Påminn mig gärna om andra affärer som gjorts, så uppdaterar jag mer än gärna listan...

Goodguys:

RicRob - Köpt, sålt, bytt, träffat.
Plattfot - Köpt, träffat
GentleGiant - Sålt, träffat
PrWatches - Sålt/bytt
JoberMan - Köpt, träffat
bardhi - Sålt
Par401 - Köpt men lämnat tillbaka, och löst en segdragen olycka
mikael svenonius (vet ej hans nick) - Sålt, träffat
Undersköterskan - Sålt

Badguys:

[email protected] (Vet ej hans nick, låter som samma person naggge nämner) - Sålt, strulig...
fatderek (på VRF) - Köpt, golddigger...
 

naggge

Panerai
theargonaut skrev:
naggge skrev:
Goodguys:
Badguys:
Xelors (ingemar) - Sålt en gång, mycket strul som innebar en ekonomisk förlust för mig. Höll på att sälja en gång till - verkade då som ett scamförsök då han sa att han hade fört över pengar och ville att jag skulle skicka klockan. Fick dock inga pengar och han slutade svara på mail efter det.

Badguys:

[email protected] (Vet ej hans nick, låter som samma person naggge nämner) - Sålt, strulig...

Stämmer bra med den mailadressen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp