• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummiband

Mauritz

Rolex
Är lite fundersam över "Officine rubber strap" har sett att det finns de som är tillverkade i Italien samt Österrike, sant eller falskt.

Stulna bilder/text från internet.

It's summer and time for me to switch from leather to rubber.
I believe that the backside of a genuine Panerai rubber strap should say, "Made in Austria".
However, looking for options on the Internet I find some online stores with "Panerai straps" that say, "Made in Italy"
or "Panerai Italy" on the backside. Might these be genuine OEM and I don't know?
Is it possible that they are made in Italy for the aftermarket?
Or maybe they are not "genuine" as advertised. I am wondering about this.
Thanks in advance to our expert Paneristi for any input.

12.jpg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Både och, har för mig det byttes något år? Eller om det är så att hirsch (som gör panerai’s andra band) gjort en snabb höger vänster vilket inte skulle vara första gången.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det finns båda sorter, som @metamorfos gissade. De bytte något år, kanske 2018 eller så, men sen efter det har de säkert bytt tillbaka ... hmmm ... måste kolla ...

Jo, jag har någon Italy från typ 2012-2015. Jag har en Austria från 2019 typ. Och sen efter det är det Italy igen på de nyare. Alla äkta OEM, eller ja, köpta hos AD i alla fall och luktar rätt ;-)
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Också nämnvärt ett nån gång sent 00-tal så ändrades standardbandlängden från 75/115 till 75/125. Finns väl också variation kring antalet keepers och huruvida keepern har ett "spår" att sitta i. Tror jag haft totalt 4 olika varianter av det vanliga svarta gummit hittills.
 
Senast ändrad:

Drugge

Breitling
Har vi någon här som säljer orginalgummi sugen på svart eller grön till en Panerai 48 alltså den mindre pannan på 40mm och en bandbredd på 22 mm
 
Topp