• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur kan man inte älska..

Ricrob

Patek
BUBBLAN?!

NVQfu6V.jpg


qUBN9VY.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Coola bilder! Rent estetiskt håller jag med bubblans belackare.. Det är cleanare och snyggare utan!
Men faan vilket bra verktyg för oss svagsynta äldre herrar!! Ska fan limma på en på Dwellern... Kan man sätta den på insidan..:)
 

Ricrob

Patek
Coola bilder! Rent estetiskt håller jag med bubblans belackare.. Det är cleanare och snyggare utan!
Men faan vilket bra verktyg för oss svagsynta äldre herrar!! Ska fan limma på en på Dwellern... Kan man sätta den på insidan..:)
Det är ju precis det som är grejen! Bubblan sitter där för att bryta av det cleana (läs lite tråkiga) i Sub'ens design. Bubbla rocks!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bubblan har ju helt klart blivit en viktig del i Rolex designspråk och nu har den ju varit med så länge, att enda modellen med datum som kommer undan utan är Sea-Dwellern. Men personligen så loggar jag fler timmar med klockor utan bubbla på glaset, trots att jag har fler klockor MED bubbla... Dags att rotera ut några som inte kommer så mycket till användning kanske? Har några som är snudd på "safe queens"...

Trevliga bilder, för övrig.

A
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det är ju precis det som är grejen! Bubblan sitter där för att bryta av det cleana (läs lite tråkiga) i Sub'ens design. Bubbla rocks!
Precis. Skitsnyggt på en clean tavla, blir den där extra detaljen som lyfter klockan.
Rolex-Datejust-1603_2009-05-26_17-55-09_800.jpg


Däremot att göra en redan plottrig tavla ännu plottrigare...fy fan.
Rolex-Sky-Dweller-watch-8.jpg
 
Topp