• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Köpes annonser för klockor

Patriik

Omega
2-Faktor
Hej.
Efter att ha svarat på många köpes annonser för specifik klocka. Så handlar såklart allt om pris.
Jag uppfattar iaf i mina kontakter att överlag vill folk där ha ett lyckopris dvs rejält under marknadspris och inget annat. Jag tycker att man borde ha ett pristak, Tex sliten klocka 50k, nyskick 70k. För då spar man TS tid och sin egna dyrbara tid.

Tycker det är bra att det finns men krävs förbättringar.

Allt gott!
 

FlipSwede

Rolex
Hej.
Efter att ha svarat på många köpes annonser för specifik klocka. Så handlar såklart allt om pris.
Jag uppfattar iaf i mina kontakter att överlag vill folk där ha ett lyckopris dvs rejält under marknadspris och inget annat. Jag tycker att man borde ha ett pristak, Tex sliten klocka 50k, nyskick 70k. För då spar man TS tid och sin egna dyrbara tid.

Tycker det är bra att det finns men krävs förbättringar.

Allt gott!
Det är ju oftast hela iden med en köpesannons.

Att hitta en okunnig eller lat säljare som inte orkar annonsera själv plus att du ofta är först på bollen.

Aldrig har jag gjort bättre affärer än de som gjordes via mina Köpesannonser I dagstidningen.
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Absolut du har en poäng min herre.
Tror ändå på ett att det skulle vara ett tid sparande verktyg om folk skrev ut t ex betalar Max 5-10% under list för en orörd xxxxx. Tid är det enda vi har lika mycket av.
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Absolut du har en poäng min herre.
Tror ändå på ett att det skulle vara ett tid sparande verktyg om folk skrev ut t ex betalar Max 5-10% under list för en orörd xxxxx. Tid är det enda vi har lika mycket av.
Jag kom med ett liknande förslag tidigare. Att köpesannonser borde ha en ruta för pris precis som säljes. Då vet man vad köparen är beredd att lägga och sparar energi på att höra av sig till spekulanter som inte är spekulanter på just min klocka. Hur det gick har du facit på...
 
Topp