• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor, bilar, stekare samt damer = Gumball 3000

POO

Panerai
Oväntat att en tråksub på jubilee skulle vara klockan som skapade mest habegär i den lineupen:).
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Gumball förlorade sin charm 2006-2007 när alla petrolheads lämnade och gav plats till hela världens stekarelit utan smak. Jag minns tiden med Kimble, Lonman, Team Polizei, Ant & Pete och Jackassgängets special 2001. :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hrm den enda Kimble jag kan komma på är ju Dr Kimble från "The Fugitive" (Jagad)... :angel:

tumblr_m72t51QyUD1qlmu8mo1_400.jpg
 

Isodor

Audemars
Måste nästan hålla med att dessa "stekardinkor" ala Hublot tilltalar mig nada.. Suben var nog stiligast..
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Haha dotcom är kung,,, älskar team polizei också.. de körde hårt de grabbarna.. så ska jag köra om inte värre om de nån gång blir gumball.... Men som sagt bättre förr
 

Pleximannen

Cartier
Stilpoäng till det team som körde en vit Countach hela vägen i år! I övrigt håller jag med om att det har ballat ur - en sån här grej ska ju kantas av rebellisk Cannonballkänsla - inte smaklösa stekare och enorm publik med iphones :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...praktarslen i min bok... ...men även om man totalt saknar empati så finns det ju goda egoistiska skäl att inte köra som en idiot...

...småbarnsmorsa i subcompact, kollade i backspegeln för sisådär sju sekunder sen, tog upp nappen, byter fil vänster lite hastigt ... ...fartskillnad vid impact: 130 när idioten kommer blåsande...

...boom... du, har just, dödat, ett barn... ...det tror jag även idioter tycker är jobbigt att bära med sig...

å om de verkligen tror att de är bra på att köra bil, så är det väl tuffare att åka på bandagar med sportvagnsklubben? där finns det ju folk som verkligen kan ställa in en bil o köra fort... ...men det här handlar väl mest om korkat stekeri... :wtf:

(grumpy old man)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
...praktarslen i min bok... ...men även om man totalt saknar empati så finns det ju goda egoistiska skäl att inte köra som en idiot...

...småbarnsmorsa i subcompact, kollade i backspegeln för sisådär sju sekunder sen, tog upp nappen, byter fil vänster lite hastigt ... ...fartskillnad vid impact: 130 när idioten kommer blåsande...

...boom... du, har just, dödat, ett barn... ...det tror jag även idioter tycker är jobbigt att bära med sig...

å om de verkligen tror att de är bra på att köra bil, så är det väl tuffare att åka på bandagar med sportvagnsklubben? där finns det ju folk som verkligen kan ställa in en bil o köra fort... ...men det här handlar väl mest om korkat stekeri... :wtf:

(grumpy old man)

Håller helt med, köra som en idiot på allmän väg är ren idioti, inte häftigt som tjockisgubbarna i Gumball verkar tro.
Dom blir liksom inte häftigare för det.

Sen undrar jag om alla är sponsrade av Hublot och Linde ?
Känns som man får lite avsmak från märket när man ser hur det förknippas med vräkighet och liksom fuck you attityd som denna.
Men å andra sidan är det väl målgruppen ?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
...praktarslen i min bok... ...men även om man totalt saknar empati så finns det ju goda egoistiska skäl att inte köra som en idiot...

...småbarnsmorsa i subcompact, kollade i backspegeln för sisådär sju sekunder sen, tog upp nappen, byter fil vänster lite hastigt ... ...fartskillnad vid impact: 130 när idioten kommer blåsande...

...boom... du, har just, dödat, ett barn... ...det tror jag även idioter tycker är jobbigt att bära med sig...

å om de verkligen tror att de är bra på att köra bil, så är det väl tuffare att åka på bandagar med sportvagnsklubben? där finns det ju folk som verkligen kan ställa in en bil o köra fort... ...men det här handlar väl mest om korkat stekeri... :wtf:

(grumpy old man)


Jaja, det är minst lika farligt när småbarnsmorsan ska sitta och fippla med mobilen och göra allt annat än att koncentrera sig på körningen också. Bespara oss moralkakorna.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
The Hoff + Breitling. Eh, ok, nothing to see here people. Jog on.
 

TKVF

Panerai
Jaja, det är minst lika farligt när småbarnsmorsan ska sitta och fippla med mobilen och göra allt annat än att koncentrera sig på körningen också. Bespara oss moralkakorna.
Det är väl skillnad!
"Mammorna" gör det inte med samma uppsåt till att vara farlig. Att ha tävlingar är ju en annan sak. Likadant att köra exempelvis onykter=inte bra om du kör ihjäl någon. Det är ju inte bra att köra ihjäl någon nykter heller. Men det är stor skillnad i själva tanken (eller icketanken) från början.
Sedan är det faktiskt olagligt att köra för fort. Dock är det än så länge tillåtet att exempelvis prata i mobil medans man kör.
Moralkakor är trevliga diskussioner, men det är svårt att ha en bra debatt på nätet. Bättre live.
 
Topp