• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten Review Orient Millenium

calzone

Vacheron
Orient CFD0E001W - Millenium
Orient
CFD0E001W
2012
ORIENT caliber 46N46 Made in Japan 21 jewels, 21600/hour vibrations
50M


40mm utan krona, 12.6mm tjock, 22mm mellan bandhornen. Fin länk, inte top notch men duger helt klart ganska dålig lume men lyser hela natten om du laddar den 20 sec.
Riktigt mycket klocka för pengarna. Fick hem min för runt 1500 spänn. Klockan lanserades tidigt 2009 så passa på medan den finns kvar. Jag blev kär i klockans design direkt: Vit, lite krispig, urtavla med blå metallicvisare och bra placering av kronan och datum. Enda nackdelen jag kan tänka på är att det är dåligt med plats vid luggarna om du ska ha på ett grovt läder. Annars passar klockan utmärkt både på läder som länk. Länken är rejält byggd, dock utan skruvade splins. Snygg finish på länken med 2 blänkande linjer. Håller tiden grymt bra. Min ligger på 2,5 sec + per dygn och har nu fortat sig 10 sec på 4 dygn. Det är svårt att inte bli kär i denna klocka. En keeper helt klart.
Sista ord : En fantastisk dressare som passar till allt !


ore_526F672C_zps6a273d8c.jpg


ore4_526F672C_zpsfb1f8ba3.jpg


ore2_526F672C_zps7851a743.jpg


ore3_526F672C_zps5cb08627.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack för recensionen! Verkar vara ett mycket bra budgetalternativ för de som vill ha en annorlunda och snygg, lite större dressare.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Itson

Omega
Tack för recensionen, riktigt snygg klocka. Stod i valet och kvalet om jag skulle köpa denna eller gå upp en del i prisklass, valde det senare men kanske blir en sån här också någon dag. Antar att du köpte när den låg på br pris på discount watch store? Mer klocka för pengarna blir nog svårt att slå :)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

calzone

Vacheron
Tack så mycket allihop :D Yes på köpte den på : http://www.discountwatchstore.com/ Konstigt nog när jag avslöjade i en annan tråd om var jag köpte den så blev den slutsåld efter typ 3-4 dygn :p. Trodde jag skulle få lite mer kritik :p, Detta är min första review och känner nu i efterhand att jag kunde ha utvecklat ännu mer !
 

Itson

Omega

Lage

Omega
Seikoman87 skrev:
Tack så mycket allihop :D Yes på köpte den på : http://www.discountwatchstore.com/ Konstigt nog när jag avslöjade i en annan tråd om var jag köpte den så blev den slutsåld efter typ 3-4 dygn :p.

Jag fick min - efter att ha frågat om inköpsstället i den nämnda tråden - i fredags och är mycket nöjd. Länken känns kanske lite enkel men i övrigt är det en trevlig och framför allt snygg klocka. Sett till priset är det svårt att ha några synpunkter över huvud taget.
 

calzone

Vacheron
Härligt Kalle !, Det är ett handgjort läderband som jag köpt av easy rider här på forumet, En riktigt trevlig kille !, Han kan säkert tillverka ett snyggt läder som skulle passa perfekt på Orienten faktum är att han precis har postat ett som han har designat så det ska passa bättre på min Orient :D
 

kalle

Omega
Seikoman87 skrev:
Härligt Kalle !, Det är ett handgjort läderband som jag köpt av easy rider här på forumet, En riktigt trevlig kille !, Han kan säkert tillverka ett snyggt läder som skulle passa perfekt på Orienten faktum är att han precis har postat ett som han har designat så det ska passa bättre på min Orient :D

Ja, känns som ett bra köp än så länge uppdaterar med bilder när jag får hem den :) Tack för informationen ska kontakta honom. Vad för mm är det man skall ha till denna klocka? :)
 

watchowner

Cartier
Jag tycker den är riktigt snygg förutom den blåa färgen
på visarna. Tyvärr, inte min smak - hade föredragit som den
svartvisa bilden visar.
 

kalle

Omega
Idag anlände min klocka från samma ställe där du köpte din fick betala 373 kronor i moms! :D

I boxen

25svqdj.jpg


Wristshot

25aiwb7.jpg


Måste korta ner länkar på den och ska sätta den på läderband men hur svårt är det byta egentligen aldrig gjort det förut? :eek: Funderar köpa verktyget de säljer på singular straps kommer det funka? :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Liten Review Orient Millenium

Den urtavlan är riktigt skön!! Vill ha! :)

Korta länken är betydligt enklare än man först tror. Förutsatt att länkarna inte är skruvade så går det med de flesta vassa föremål och lätta hammarslag med nåt tillhygge. Eller ett sånt här verktyg där man skruvar in en spets i länkens hål och trycker ut sprinten. Ruskigt billiga om man letar lite... (stulen bild)
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1358792897498.jpg
    uploadfromtaptalk1358792897498.jpg
    13.6 KB · Visningar: 359

kalle

Omega
Re: Sv: Liten Review Orient Millenium

Camo00 skrev:
Den urtavlan är riktigt skön!! Vill ha! :)

Korta länken är betydligt enklare än man först tror. Förutsatt att länkarna inte är skruvade så går det med de flesta vassa föremål och lätta hammarslag med nåt tillhygge. Eller ett sånt här verktyg där man skruvar in en spets i länkens hål och trycker ut sprinten. Ruskigt billiga om man letar lite... (stulen bild)

Tack för ditt svar! Tror det är skruvade länkar på den här klockan ska jag försöka hitta en mini liten platt mejsel och skruva då?

Är sugen på korta direkt så jag kan använda den :twisted:
 

calzone

Vacheron
Snyggt Kalle stort grattis !, Jag misstänkte väl att du inte var ett afrobarn :p. Nej det är inte skruvade pinnar du kan trycka ut dem med en billig klockpinne "vad de nu heter" Den du beställde kan du nog inte göra det med såg jag nu...Jag rekomenderar dig att beställa : http://www.ebay.co.uk/itm/16-pcs-Watch- ... 2a28511517

Typ en hundring skit kvalite men duger som slit å släng :D

Edit : Camo00 du borde beställa en du med ;)
 

kalle

Omega
Seikoman87 skrev:
Snyggt Kalle stort grattis !, Jag misstänkte väl att du inte var ett afrobarn :p. Nej det är inte skruvade pinnar du kan trycka ut dem med en billig klockpinne "vad de nu heter" Den du beställde kan du nog inte göra det med såg jag nu...Jag rekomenderar dig att beställa : http://www.ebay.co.uk/itm/16-pcs-Watch- ... 2a28511517

Typ en hundring skit kvalite men duger som slit å släng :D

Edit : Camo00 du borde beställa en du med ;)

Tack! Om du menar min avatar så är det Denzel Washington :D

Måste ju vara en sådan här ni menar http://www.klockimport.com/visa_produkt ... 43&lang=sv ? :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den ser riktigt trevlig ut :) har varit sugen på en Orient ett tag.. Älskar verkligen japanska ur :)
 

kalle

Omega
Bojke skrev:
Jag slängde tidigare i kväll iväg en beställning på denna skönhet. http://www.creationwatches.com/products ... -2339.html

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det samma klocka, fast i en annan färg. ( :?: )
I så fall lägger jag upp lite bilder när den anländer, vilket bör vara senast på fredag. :D

Yes, ser ut att vara en likadan ! Släng gärna upp bilder. Jag har lagt upp lite bilder på min gillar den på nato :D ska du köra den på länk eller byta?
 
Topp