• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Magnus SuperCompressor Dyker Upp!

KMS

Rolex
Så damp den ner svensktillverkad ända från Hong Kong. Vad jag har förstått var detta något av ens snackis på tidiga TTT för ett par år sen. Denna klocka har med andra ord suttit på många olika armar sen den tillverkades under 2010 av Magnus Nord (finns han/du på KS?). Jag har länge vart på jakt efter en supercompressor men aldrig nått hela vägen fram så att säga. När jag la ut ett par klockor så damp det ner ett bytesförslag som kändes kul att testa, sagt och gjort. Lustigt nog bor den tidigare ägaren i Hong Kong så det blev ett långväga byte. Detta skall tydligen vara exklusiv limited edition typ 1/3 av en Nord Edition. J. Nu är ju inte detta en 100% äkta supercompressor men det kan duga som ett steg på vägen J.

Inte överförtjust i gummit bara, verkar bli dammigt vid minst lilla också, kanske borde dra på något sharkmesh eller vintage läder?

Känns välbyggd och gedigen de två timmarna jag haft den på mig.
Grym i vilket fall som helst!
Hade vart kul med lite historik på denna klocka vilka har haft den i sin klocklåda?

Lite bilder:













 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan vet om jag inte såg en sån där i en uraffär i Falun för 2-3 år sedan.. Minns inte namnet men de sålde även Glycine om jag inte minns fel.
 
Den är kul, jag har haft en, hittade en gammal bild på när den ligger i lådan...

IMG_4540_zps09f7330b.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Återkommer till denna och är sugen på att bygga en om det inte blir för dyrt. Finns det forfarande delar att hitta/beställa?

Edit: Jag hittade. Lite dyrare än jag trodde det skulle vara. :hungover:
 
Topp