• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Juvsio

Breitling
2-Faktor
Hej KS!
Ny här på forumet och till klockor i allmänhet. Jag är 23 år gammal och studerar till lärare i Eskilstuna.
Klocksamlingen består hittills endast av en gammal Casio som förhoppningsvis kommer få mer sällskap med tiden.
 

SpeysideOmega

Breitling
relativt nyinkommen, hittade forumet när jag luskade bra serviceverkstad, nya remmar och liknande. Fastnade för alla snygga bilder och klockor, känns som att detta kaninhålet är oändligt djupt :-D
 

Makruxz

Breitling
Tjenare! Ny här sedan igår kväll. Har tydligen en liten förkärlek till att snöa in på dyrare grejer XD Hittade kärleken till parfymer och hörlurar för ett par år sedan, och nu för ett par dagar sedan tänkte jag lägga min apple watch (som jag blir genuint stressad över att bära pga alla jäkla notiser som vibrerar hela tiden när man jobbar) och upptäckte en ny rolig värld =) Detta kan nog bli dyrt :p Väl mött allihop!
 

Jackdaw

Omega
Tjenare! Ny här sedan igår kväll. Har tydligen en liten förkärlek till att snöa in på dyrare grejer XD Hittade kärleken till parfymer och hörlurar för ett par år sedan, och nu för ett par dagar sedan tänkte jag lägga min apple watch (som jag blir genuint stressad över att bära pga alla jäkla notiser som vibrerar hela tiden när man jobbar) och upptäckte en ny rolig värld =) Detta kan nog bli dyrt :p Väl mött allihop!
Ja, när man väl fastnat för klockor finns det ingen återvändo. Välkommen😀
 

Makruxz

Breitling
Ja, när man väl fastnat för klockor finns det ingen återvändo. Välkommen😀
Haha, tackar! Kan man passa på att slinka in en liten fråga här? Jag är ute efter ett dress-ur eller något snyggare man kan bära dagligen.. Seiko SRPE19J1, är den nåt att hänga i granen över huvud taget? Hört så mkt blandade kommentarer om den.
 

Jackdaw

Omega
Haha, tackar! Kan man passa på att slinka in en liten fråga här? Jag är ute efter ett dress-ur eller något snyggare man kan bära dagligen.. Seiko SRPE19J1, är den nåt att hänga i granen över huvud taget? Hört så mkt blandade kommentarer om den.

Seiko gör många fina och välbyggda klockor men själv är jag inte så insatt i märket närmare så får rekommendera dig att spana in delforumet Kobra Kai och den oficiella seikotråden:) fråga där!

 

Probeller

Breitling
Hej! Ny på forumet men har alltid hållit på med klockor på något sätt. Här är min state of collection för tillfället:
Slit&släng: En casio WS1200H-1AV
Daily beater: Orient chronograph av okänt stycke samt en sedvanlig braun bn0032
Kuriosa: en gammal zenith från 1800-talet
Fritids: Omega seamaster planet ocean americas cup år 2021
Dress: Rolex airking ref. 14000

Och sen är jag på väntelista på en VC overseas, men månne man alls över huvudtaget får tag på en?!!

Soliga hälsningar!
 

Bilagor

  • 20240506_200831.JPG
    20240506_200831.JPG
    322.8 KB · Visningar: 2
  • 20240506_200955~2.JPG
    20240506_200955~2.JPG
    457.1 KB · Visningar: 1
  • 20240506_201101.JPG
    20240506_201101.JPG
    273.4 KB · Visningar: 1
  • 20240506_201214.JPG
    20240506_201214.JPG
    213.8 KB · Visningar: 2
  • 20240214_185625.JPG
    20240214_185625.JPG
    226 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej KS!
Ny här på forumet och till klockor i allmänhet. Jag är 23 år gammal och studerar till lärare i Eskilstuna.
Klocksamlingen består hittills endast av en gammal Casio som förhoppningsvis kommer få mer sällskap med tiden.
Välkommen! Alltid kul med fler Etunabor!
 

Brok

Breitling
2-Faktor
Hej KS,

Jag har varit medlem sedan lite mer än ett halvår, men har nog inte presenterat mig. Mitt klockintresse sträcker sig ca 25 år tillbaka, men det är först på senare år som det verkligen blommat ut till galenskapen vi alla lider av. Jag har ramlat ner i träsket med klockbyggande och har byggt några klockor av inköpta delar och har även experimenterat med att göra egna urtavlor. Min sambos blick när jag sitter med alla instrument, klockdelar och lupp vid ett väl upplyst arbetsbord vittnar om att hon tycker att jag har gått över gränsen till vansinne :) Men det är en fantastiskt rolig, spännande och lärorik (och dyr) värld. Klocksamlingen består av allt från Rolex till egna byggen. Min unicorn är en Breguet. Ser fram emot att vara mer aktiv på detta forum.
 

Millhouse

Breitling
Hallå! Kul och vara inne i värmen.

Reser till Japan i höst. Ser fram emot att hitta ett alternativ till min Seamaster 300m, en arvegods klocka, i Tokyos vintagedjungel.
va där i förra hösten. helt otroligt hur mycket det finns, blev ingen klocka då budgeten inte räckte till. ska nog åka till sydkorea i höst och kanske tar en sväng över till japan via färjan. säg till om du köper något :)
 
Topp