• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Suzuki

Breitling
PS. Ditt intresse kommer snart att ha ändrats från "lagom och sunt" till "Vad i helvete ska jag köpa nu?!" :D DS.
:stop: Nej då. Been there done that! Har nu andra intressen som ger något för välbefinnandet. Det är snarare så att jag ångrar mitt "flippande" eftersom det faktiskt inte ger någonting, förutom en tunnare plånbok. Nu svor jag i kyrkan antar jag? :bag:
 

Jolu

Breitling
Småbarnsfar fra Nord-Norge her, glad i ur, sykler, lommekniver, ja alt som er funksjonelt og potensielt vakkert. Har sans for Rolex men er hverken purist eller monogam. Jeg har vært smittet av basillen noen år og er medlem i flere klokkefora, kanskje ikke så aktiv som i glansdagene men skal prøve å bidra litt i blant. :)
 

Sjobedan

Rolex
Hej.

Jag ær en Malmø grabb och ljusblå långt in i sjælen i mina bæsta år som har flyttat til Norge. (Bergen nærmare bestæmt)
flyttade hit med min Sambo 2010.

Så om någon har vægarna førbi, så sæg till så bjuds det på kaffe hemma i smuget.

Drømmer om en Audemars Piguet Royal Oak, hoppas på en Rolex Sub men sitter med en Victorinox på armen.

Det var væl det, en mycket kort presentation av mig.
 

hellbit

Cartier
Pmi3rkn.jpg
 

chff

Cartier
Chff här, Malmögrabb på 24 år. Har läst runt här nu några timmar per dag sedan jag registrerade mig och tyckte att det var dags att presentera mig lite kort.
Har väl alltid gillat klockor men det är först nu intresset blivit större efter att en vän, som finns på här på klocksnack, presenterade detta forumet för mig.
Köpte på mig en Longines HydroConquest för ett par tre år sen som jag är väldigt nöjd med, har precis börjat spara till en till klocka, förhoppningsvis blir det en Explorer, Spitfire eller en Speedmaster, kan inte riktigt bestämma vilken, och det dyker säkert upp flera andra kandidater under sparandets gång.
Andra intressen jag har är bl.a spela golf och titta på Formel 1.
Förhoppningsvis ska jag kunna bidra med en och annan bild, några frågor och svar.

Tack för mig och trevlig helg!

Och sist, en bild på klockan, här på natoband,

shYKPe8.jpg
 

RickardG

Breitling
Hej,
Även jag nykomling som ser fram emot att lära av och bidra till forumet.
Är intresserad och imponerad av fina urverk och värdesätter innehållet minst lika mycket som exteriör/boett.
En 116610LN sitter på handleden och en 16233 är i Geneva för omvårdnad :)
Ser fram emot att lära känna Er och forumet!
Trevlig helg!
 

Fredde76

Omega
Hejsan alla!
Fredrik heter jag, nybliven klockentusiast från Lund. Har än så länge inte mycket matnyttigt att visa.
Mitt första inköp blev denna Tissot PR100. Har även en Certina DS Podium på ingång.
Hoppas på trevlig samvaro på forumet framöver :)
Höres!
IMG_1246.jpg
 

Icaras

Rolex
Lägger upp en till. Har varit intresserad av klockor i 6 år ungefär och ägde tidigare också en Tag Heuer Grand Carrera. Förra veckan köpte jag min favorit IWC Portuguese.... Ett annat intresse är hifi.
RxPC2Kz.jpg
Riktigt fin klocka!

På tal om hifi så blev det i en annan tråd blev det konstaterat att klockintresse och intresse för hifi går hand i hand... ;)

Glömde nästan att säga det viktigaste - välkommen!
 

davnil

Breitling
Hej,

Heter David och är ny på forumet. 40 år och ekonom. Historiskt så har my drug of choice varit Omega. Ett par SM och AT har passerat. Innan jul sålde jag av dem för att få råd till nya äventyr. Klockinvesteringarna ska tyvärr prioriteras med frugans väskor och tillbyggnad av huset. En ett till ett investering i ny klocka får dock plats i budgeten. Har ca 30-35 att röra mig med. Var nära att köpa en Portugese, men ångrade mig och är nu på jakt efter en Rolex. Helst en 16710, men en 16610 eller 14060M kan också intressanta. Tyvärr verkar det vara större efterfrågan än tillgång på gmt just nu. Tack för gott sällskap!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

Wastl

Omega
Hej alla!
Efter att ha lurkat i vassen under mer än ett halvt år känner jag mig nu redo att fullt ut delta i diskussionerna.
Från att för sex månader sedan inte förstått skillnaden mellan quartz och automatiska/mekaniska klockor är jag numera stolt ägare av tre automatiska ur.

Detta är min julklapp till mig själv - sarb065. Underbart vacker klocka som ej lämnat handleden sedan den anlände i posten.
WzoAShY.jpg


Min första automat - en Tissot Couturier.
RjbgrfV.jpg


När jag var i Dubai i november behövde jag något att bada med så då anslöt SKX009.
u2rggLi.jpg


Genom att delta här hoppas jag lära mig mer om klockor, lära känna sköna människor och utöka min samling med fler (förhoppningsvis riktigt fina) ur.

Allt väl!
 

hollow123

Rolex
Hej alla!
Efter att ha lurkat i vassen under mer än ett halvt år känner jag mig nu redo att fullt ut delta i diskussionerna.
Från att för sex månader sedan inte förstått skillnaden mellan quartz och automatiska/mekaniska klockor är jag numera stolt ägare av tre automatiska ur.

Detta är min julklapp till mig själv - sarb065. Underbart vacker klocka som ej lämnat handleden sedan den anlände i posten.
WzoAShY.jpg


Min första automat - en Tissot Couturier.
RjbgrfV.jpg


När jag var i Dubai i november behövde jag något att bada med så då anslöt SKX009.
u2rggLi.jpg


Genom att delta här hoppas jag lära mig mer om klockor, lära känna sköna människor och utöka min samling med fler (förhoppningsvis riktigt fina) ur.

Allt väl!

Välkommen!
Riktigt härlig tavla på sarb065, grattis till ett fint köp :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Småbarnsfar fra Nord-Norge her, glad i ur, sykler, lommekniver, ja alt som er funksjonelt og potensielt vakkert. Har sans for Rolex men er hverken purist eller monogam. Jeg har vært smittet av basillen noen år og er medlem i flere klokkefora, kanskje ikke så aktiv som i glansdagene men skal prøve å bidra litt i blant. :)
Jolu, fint att se dig här! Ser fram mot dina fina bilder, särskilt på dina Explorers. En passion vi är många som delar.

Mvh A (som är helt säker på att vi har stött på varandra i den stora Explorer II Enigma-tråden på TRF, bland annat.)
 

jabla

Sarlacc
Välkomna alla nya, kul med den stora tillströmningen. En bra början att lära känna varandra är att posta i dagens klocka.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Riktigt trevligt att så många hittat hit. Säger som jag alltid sagt, KS är världens bästa forum! Välkomna in i värmen!
 
Topp