• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen alla nyregistrerade!

Sjukt kul att så många nya registrerar sig och bidrar till hemenskapen!

Varmt välkomna! :)
 

Sputniq

Panerai
Får väl kort ta och presentera mig också.

Stort klockintresse sedan närmare två år tillbaka, dock utan att äga någon riktig klocka, ännu. Tar studenten om en månad och hoppas på en Tudor Pelagos (ej ännu testad, så krävs ju att den sitter bra vid testning såklart).

Annars aktiv ung man som gärna lär sig nytt om klockor, allt från företagsskvaller till hur en klocka fungerar på djupet.

Med vänlig hälsning, Sputniq
 

TKVF

Panerai
Välkommen. Gillar när lite yngre kommer. Och inte bara medelålders män. Synd att inte fler tjejer fattar fetischism för klockor.
 

Mesak

Breitling
Hejsan,

Jag trodde inte att jag hade något egentligt klockintresse tills igår när jag registrerade mig här. =) Jag la ut min Citizen Aqualand C022 till försäljning vilket ledde till intressanta diskussioner och att jag återfick en del känslor för min klocka som jag trots allt haft i 15 år. Jag är redo att skiljas från den men har redan blivit sugen på något annat. Man smittas fort av passionen här på Klocksnacks forum. =)

/Alex
 

Ludvig

Omega
Tjena!

Som ny här på forumet är det väl även dags för mig att presentera mig.
Jag är en kille på 19 år och bor i Stockholm som har ett stort intresse för klockor, har väl haft det intresset i 4 år ungefär. När jag för första gången fick upp blicken för klockor var när min kompis pappa visade upp sin samling där han dels hade en Breitling for Bently som då blev min favoritklocka. Nu i senare dagar så tycker jag fortfarande att den är snygg men den känns rätt så mainstream.
Min drömklocka just nu är en A. Lange & Söhne Lange 1 Yelloe Gold White Dial.

Den klocka som jag äger just nu är en Omega Seamaster 600 från 1964.

Tycker det ska bli kul att vara med här på Klocksnack och läsa alla intressanta trådar!

//Ludde
 

kapiim

Breitling
Hej på er! Ska först och främst tacka för ett riktigt bra forum!

Likt Mesak i ovanstående post blev även jag smittad av passionen! Har visserligen alltid tyckt ett klockor varit fina och så vidare, men aldrig riktigt trillat dit så att säga. Intresset började för lite drygt 2,5 år sedan efter att jag började läsa på TTT. Ett par SKX007 och en 6309-7040 hann passera innan jag skaffade en Davosa Argonautic och nu är det dags för en ny dykare igen känner jag!

Bor i Uppsala där jag studerar och förutom klockor försöker jag springa så mycket jag kan samt gå på konserter! Musik i allmänhet är ett stort intresse, varit intresserad av Hifi sen 6-7 år tillbaka och en rad olika hifianläggningar har kommit och gått! :)
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Hej allihop!

Jag är en 30-åring från Uppsala och har lurkat runt här och på TTT ett tag nu och känner ett begynnande intresse ta form. Tyvärr verkar det som att det kan bli ett dyrt intresse. Registrerade mig igår och har redan hunnit köpa två stycken klockor i köp och sälj tråden (Tissot Visodate och en Seiko-dykare). Klocksamlingen blir nu således mer än dubbelt så stor :).

//Andreas
 

Yesper

Omega
Hejsan!
21 år och studerande som fördriver föreläsningar med att hänga här! Har ett ganska färskt klockintresse som växer för varje dag som går, börjar inse att detta är en ganska kostsam hobby. Hur som helst, just nu har jag en ärvd omega pie pan och suktar efter en rolex gmt master med pepsibezel, men som student vill jag ogärna ta av sparpengar så det dröjer nog till hösten innan en ny klocka pryder min handled!
 

davidschon

Breitling
Hej!
Är dags för mig att presentera mig här på KS. Har varit passiv medlem under en längre period och har haft ett stort klockintresse under ett antal år.
Kort om mig, 26 år född och uppväxt i Stockholm och intressen utöver klockor inkluderar sport i allmänhet och tennis i synnerhet.
Klocklådan består i dagsläget utav en Datejust 1601, Tudor prince Oysterdate, omega speedmaster 3510 samt ett oranget monster från Seiko.
Klockan som står högst på önskelistan just nu är Tudors senaste Heritage Chrono i blå/orange
Tack för mig och vi hörs!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Hej,

"Lurkat" ett tag på forumet tills jag registrerade mig, imponerad av nivån på forumet trots att det antagligen är en ganska "wide range" av människor som delar detta intresse.
Och riktigt skoj med en såpass aktiv köp/sälj-del!

Har alldeles för många intressen som tar upp tid och pengar så just klockor ser jag som en trevlig liten sido-hobby, har ett gäng klockor som jag brukar varva mellan. Allt från ett par "modeklockor" till min Seiko och fina gamla Omega Genéve.
Är dock VÄLDIGT märkestrogen när jag bestämt mig för något, och som det verkar så får det bli Seiko (samt Orient) för mig tillsvidare.
Både prisklass, kvalitét och design passar mig som handen i handsken!

Nästa köp på listan blir en Orient Mako och ett "Shark Mesh" från wjean, kommer bli en kanonbra sommar-beater och komplettera min SEIKO SNZG05 perfekt som vardagsklockor.

Mvh
Roger
 

Portugisen

Breitling
Hejsan,

Jag har även jag lurkat runt här på forumet ett par månader. Är en 29-årig kille som haft klockor som intresse i 2-3 år i alla fall. Har tidigare mest varit inne på vintage (har nu endast kvar en omega seamaster från -67) samt billiga Japanska dykare (har en Seko SKX007 samt en Orient Ray).

Dock så har jag alltid varit sugen på att köpa något med lite mer kvalitet för att komplettera med vilket ledde till att det kom en Tudor Black Bay farandes med posten idag. Ser fram emot att vara lite mer aktiv framöver.

Mvh
Jonas
 

Pett

Breitling
Hej! Jag har precis insett värdet av ett riktigt kvalitetsur samt fått medel att införskaffa en sådan. Jag bor i Stockholm och letar primärt efter en relativt ny rolex submariner i gott skick. Hoppas att jag har turen att förvärva klockan här!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hejsan,

Jag har även jag lurkat runt här på forumet ett par månader. Är en 29-årig kille som haft klockor som intresse i 2-3 år i alla fall. Har tidigare mest varit inne på vintage (har nu endast kvar en omega seamaster från -67) samt billiga Japanska dykare (har en Seko SKX007 samt en Orient Ray).

Dock så har jag alltid varit sugen på att köpa något med lite mer kvalitet för att komplettera med vilket ledde till att det kom en Tudor Black Bay farandes med posten idag. Ser fram emot att vara lite mer aktiv framöver.

Mvh
Jonas
Trevligt. Som vi sa i din paketöppning - du har fått en flygande start här på KS, kör hårt!
 
Topp