• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella EPSA / Super Compressor - tråden!

Hugger69

Patek
2-Faktor
Dålig fart här så slänger in en lite udda fågel i SuperCompressor-träsket, en Compressor ”2”.

Det är den enda fyrkantiga compressor-boetten från EPSA och som vanligt på Enicars modeller, med en väldigt informativ och vacker baksida!

IMG_5700.jpeg
 

240snusit

Panerai
JB Champion och Epsa är bra grejer det!!!
IMG_0043.jpeg
IMG_0045.jpeg

Hoppas det är okej att jag postar min icke-Compressor Lemania ref. 921 med EPSA-boett. Jag var lite förvirrad för Lemania ref. 920 är en Compressor boett, men denna annars ganska snarlika boett är tydligen inte det, även fast den delar vissa attribut som en slags fjäder i inre baklocket etc. Märkningarna i den matchar EPSAs Compressor datummärkningar (”921-62” i det här fallet) och klockan bärs väldigt likt de Compressor-boetter jag testat (35,5mm utan krona, 19mm bandbredd) men är märkbart slimmare med klart mindre icke-rutig krona. Detta kanske var ett slags slimmare hyfsat vattentät alternativ från EPSA med lite liknande teknologi men inte just med de patenterade teknologin? Mycket trevlig iaf, och även fast en äkta Compressor Lemania står högt på önskelistan så fyller denna det tomrummet väldigt bra :)
 
Topp