• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Olika visningslägen efter personlig inställning

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Skulle det kanske gå att fixa så man skulle kunna välja i sina inställningar hur man vill att ks ska visas?

Som det är nu så känns det väldigt inzoomat, känns lite konstigt att sitta med en 6" stor display men bara kunna se 6-7 trådstarter åt gången i en textstorlek som för tankarna till Doro-telefoner. Svårt att få en överblick och en lätt klaustrofobisk känsla infinner sig.

Har nu valt att forcera webläsaren att visa som "datoranpassad hemsida", bättre men långt ifrån bra då det blir en hel del manuellt zoomande och många ikoner blir lite väl små.

Vet inte om det är möjligt att erbjuda flera visningslägen, eller om det innebär en väldans massa kodande?


Tack för ett bra forum och att ni vill lägga tid på att göra det bättre. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ursäkta att jag lånar tråden men det kändes onödigt att skapa en egen. Finns det några planer på att göra så att man kan dölja toppmenyn och att den t.ex. bara syns när man scrollar upp till toppen?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Man kanske även skulle kunna trycka bort förklaringen som finns högst upp i de olika forumdelarna? Som det är nu så tar de upp en väldigt stor del av den synliga ytan när man surfar via mobilen och under diskussion ser man t.ex. bara tre trådar. Det i kombination med en allmän "utzoomning" tror jag skulle göra det mer lättnavigerat och överskådligt.

20201013_213033.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Diskussionen om textstorlek blir väl som diskussionen om hur varmt eller kallt man skall ha det på kontoret..

Jag läser bara KS på mobilen och har tyvärr kommit till den punkten då jag behöver läsglasögon.. Jag tyckte att det "inzoomad" läget var bra och trevligt. Nu när alla höga röster om att ta bort inzoomningen har segrat så har det blivit mer ansträngande för mig att surfa på forumet.

Det vore toppen om man kunde få välja en inställning om vilken teckenstorlek man vill ha.
 
Topp