• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai Submersible PAM683

Joakim D

Omega
Paneristi
2-Faktor
Hej på er, jag håller utkik efter min första Panerai vilket jag tycker ska bli spännande.

En fråga som jag funderar kring, är det någon skilland på modellerna allteftersom de kom ut.
683 vs 1683 vs 2683 eller speglar det helt enkelt varje års utgåva.

Läste att det hade med urverket att göra, samt dök det upp något kring svepande sekunder mot icke vilket jag hade svårt att verifiera någon substans kring alls.

Tacksam för svar och allmäna tips kring modellen.

Hälsningar Joakim
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Hej på er, jag håller utkik efter min första Panerai vilket jag tycker ska bli spännande.

En fråga som jag funderar kring, är det någon skilland på modellerna allteftersom de kom ut.
683 vs 1683 vs 2683 eller speglar det helt enkelt varje års utgåva.

Läste att det hade med urverket att göra, samt dök det upp något kring svepande sekunder mot icke vilket jag hade svårt att verifiera någon substans kring alls.

Tacksam för svar och allmäna tips kring modellen.

Hälsningar Joakim
Det är någon form av uppdatering som gör att referensnumret ändras. Det har varit urverket men det kan också vara annan lysmassa, annat band eller annan låda till klockan som ändrat referensnumret etc.

När urverket ändrats tror jag dock inte frekvensen på balanshjulet ändrats. Det brukar vara 4 Hz på 3-dagarsverken och således ”svepande” sekundvisare. Men det som ändrats är att det inte finns någon hackingfunktion på de nya in-group verken.

Lycka till med jakten!
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det var en hel snurra att de gick från in-house till in-brand verk och de gjorde saken tunnare och billigare att serva. Vad jag vet är de likgiltiga.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Om det är en sub du är ute efter och inte exakt 683 så ligger det en på K&S just nu.

(Har inget med annons eller säljare att göra. Ville bara tipsa)
 
Topp