• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Makara Octopus!

nydde

Omega
Okey, röster har höjts för att en passdaround är på sin plats. Jag vet att forumet har en tradition
av passarounds och hur det ska gå till.

Jag tänkte saxa upplägget som blev länkat i min Makaratråd. (av WilhelmV)

Tanken är att intresserade på forumet ska få chansen att leka med en bronsklocka.

14389536536_fa8d3fb95a_b.jpg


Angående priset så vet jag egentligen inte vad som är rimligt att fråga efter. Klockan är så pass billig i sig att kryper jag för långt ner så kan jag lika gärna behålla den.

Klockan som är på tal är min Makara Octopus med brun tavla. 50 st gjorda och köpt av mig direkt från Nadim som äger Makara.

Listpris hos Nadim är 495 USD och 25USD i frakt + tull/moms

Jag gick in och stöttade Nadim tidigt och betalade 425USD och 25USD i frakt + tull/moms. Tog lite drygt ett år innan klockan kom.

Jag hade tänkt att få ut 3000 för klockan, dvs 150kr / person om 20 personer deltar.

Om vi inte får ihop 20 personer så kommer jag skicka ut en fråga till dom första 10 och ge chansen till en passaround för 300 kr / person.

14823603914_0085a9bbf7_b.jpg


Om man vill ha detaljer på klockan så kan man se min andra post som går in mer på klockan.

Länk https://klocksnack.se/threads/makara-octopus-har-landat-mitt-andra-försök-att-starta-en-tråd.27752/

Klockan är använd en vecka av mig i Venedig, dvs har en superpatina påbörjad. Klockan har ett litet märke på ena luggen. Småmärken är något som kommer med hela bronsgrejen men det fina är att patinan döljer skavanker bra.

14866674845_d62cff6f5f_b.jpg


I passarounden skickar jag med klocka och gummibandet är tanken. I senare utlottning
så är hela kittet med. Dom två extra banden med bonus "buckels". Som jag skrev i min andra
tråd så är dom två extra armbanden inte mycket att ha. Men dom extra bronstillbehören är
trevliga. Anledningen är att då får allt plats snyggt i lådan och det blir enkelt att skicka.

Men om alla vill ha allt med skickat från början så ordnar jag naturligtvis det!

14866353242_b23dc5c4f3_b.jpg


14864232794_c3ce80b0fa_b.jpg



Vill man vara med, så skriver man "jag vill vara med" i tråden så skickar jag ett PM med mitt mobilnummer
så kan man använda Swish, har man inte Swish så skriver man det i så löser vi en alternativ väg.

Upplägg/regler:
- Tjugo personer lägger 150:- var, när samtliga tjugo betalat in summan påbörjas "passarounden".
- Anmälan är först till kvarn och pengar betalas in i förskott (gäller som biljett).
- För att slippa stress bestämmer vi inte något slutdatum, men siktar på att varje person får ha klockan ca en vecka, inklusive transporttid. Ordningen bestäms på förhand, för att underlätta f2f-överlämningar.
- Överlämning f2f i möjligaste mån, men vissa kommer att få betala fraktkostnad. Det betalar man i så fall själv, och vi kör rekat så att vi slipper tjafs om klockan kommer bort!
- Den som har klockan ansvarar naturligtvis för att behandla den varsamt och förvara den säkert!
- Utlottningsdatum bestämmer vi när alla haft klockan och den är i säkert förvar. Som vid tidigare tillfällen kör vi lottodragningen som slumpgenerator. För att undvika strul så tilldelas varje medlem ett nummer från ett och uppåt utifrån turordningslistan. Ytterligare regler och förtydliganden sker ordentligt innan dragning bestäms.
 

nydde

Omega
Satan i gatan, redan 14 st. Jag som var rädd att ingen va sugen! Jag börjar skicka ut PMn när vi når 20.
Kul att så många är på!
 

nydde

Omega
Okey!

Då har vi 20 och en första reserv.

David
Aquaracer2
Julledoc
frere
andheg
Mforce
orre
cultshit
hollow123
Magnus-Sthlm
Marcus uggla
jabla
meo_swe
Kejsaren
WilhelmV
JaTack
Aboynamedsue
Onelund
RicVin
Compiss

Reserver:

Ricrob
 

orre

Cartier
Jag passar vidare min plats. Var lite het på gröten - ska utomlands ett längre tag snart så det kan bli lite väl omständigt. :)
 
Topp