• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Radiomir ☣️

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Såg för övrigt att det legat en 512 ute i två år på annons här på KS, verkar inte vara superpoppis direkt?
Det är lite weird. Det har varit folk i den här delen av forumet ganska nyligen som har frågat om 512. Priset var godkänt också. Nästan så att jag blir sugen... men jag försöker sälja Radiomir just nu, jag ska inte köpa :D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ja är väl lite idén med dressklockor 😂
Kikat på 512, känns som ett rimligt och bra alternativ om man vill ha något lite nättare på armen i sommarens bröllop i Italien. Att äga en Panerai med mindre än 100m vattentålighet som tex Quaranta modellerna skulle nog ta emot lite i själen (även om jag inte planerat att bada med den).
Såg för övrigt att det legat en 512 ute i två år på annons här på KS, verkar inte vara superpoppis direkt?
Quaranta är 100m, men du kanske menade Due?

Högst tveksam till att den 512an finns kvar. Gripenbro köpdes väl upp av Care of Carl för något år sen
 

Alec

Omega
2-Faktor
Quaranta är 100m, men du kanske menade Due?

Högst tveksam till att den 512an finns kvar. Gripenbro köpdes väl upp av Care of Carl för något år sen
Menade Radiomir Quaranta, den är 50m, Luminor Quaranta är dock 100m som du säger. Ja det är sannolikt så att dom är borta, har inte fått svar på varken mail eller Pm.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Stämde. Fick gott om tid i butiken och @Sch0nning fixade så det fanns lite extra tid utöver ordinarie öppet tid. Stort tack för det.
Eilean var mycket fin, tavlan var fantastiskt måste upplevas.
Den är grym, men jag är faktiskt lite mer kär i experience-versionen, 1244 ... vet inte hur jag känner för brons/stål-kombon, men jag älskar tavlan.

Panerai-Radiomir-Eilean-Experience-Edition-PAM01244-Watch-Front.jpg

1712694456962.png


Den Panerai-tavla som jag dock tycker klår den där är faktiskt en annan Radiomir... nämligen Radiomir Bucherer Blue 694.
1290-317-0_FP.png

1712694571777.png


Men, förlåt, du gillade ju brunt :) Oh well. Jag gillar blått.
 

mrsimonadventure

Omega
2-Faktor
Den är grym, men jag är faktiskt lite mer kär i experience-versionen, 1244 ... vet inte hur jag känner för brons/stål-kombon, men jag älskar tavlan.

Panerai-Radiomir-Eilean-Experience-Edition-PAM01244-Watch-Front.jpg

1712694456962.png


Den Panerai-tavla som jag dock tycker klår den där är faktiskt en annan Radiomir... nämligen Radiomir Bucherer Blue 694.
1290-317-0_FP.png

1712694571777.png


Men, förlåt, du gillade ju brunt :) Oh well. Jag gillar blått.
Har en blå tavla på en Seiko. Mycket trevlig färg på klockor. Dock kommer grön först i min bok.
 
Topp