• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 6542 GMT -60

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Har länge letat efter en trevlig gmt att komplettera explorern med. För ett par veckor sen fick jag napp hos en antikhandlare i tyskland. Jag köpte en låda med delar från ett dödsbo och sen började jakten.
Delar till 6542 är inte lätta att få tag på så den väldigt dyra inserten i bakelit fick ersättas med en aftermarket produkt i akrylplast. Tavlan var ommålad men när den väl landande hemma så tycker jag att den funkar kanon.
Så var det verket då. I uselt skick enligt min urmakare och en hel del fick bytas, tur att han är av den gamla skolan och har delar hemma. Verket är av kaliber 1065 vilket enligt urmakaren inte var orginalurverket men det funkar ju så jag sa kör. Datumhjulet fanns tyvärr inte i hans lådor så datumet har en tendens att glida runt lite men på nåt sätt känns det bara kul att kunna använda orginaldelarna.
Här följer lite bilder på min nya favorit :)

pnyrMBP.jpg


pcT0ZdU.jpg


M80nwzY.jpg


Den är så himla trevlig :)
Jag ska se till att fylla KS med bilder på skönheten ;)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Oj, den satt klockrent verkligen. Du hittar verkligen nålen i höstacken när du letar klockor!

Stort plus att det är en klocka som tåls att användas
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Schysst! Helst vill man ju ha helt orginal, men de är ju snuskigt dyra... Och så törs man knappt använda dem. Din däremot får du ju lov att ha i rotation! Och jag hoppas du betalade efter skick! Coolaste GMTn... Ja kanske efter dito i helguld på nitad Oyster då... Apropå dyra... ;)

Har du förresten några tankar på att åtgärda verk, det är nog bara rotor/rotorbrygga som är bytt.

Enjoy!

A
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Schysst! Helst vill man ju ha helt orginal, men de är ju snuskigt dyra... Och så törs man knappt använda dem. Din däremot får du ju lov att ha i rotation! Och jag hoppas du betalade efter skick! Coolaste GMTn... Ja kanske efter dito i helguld på nitad Oyster då... Apropå dyra... ;)

Har du förresten några tankar på att åtgärda verk, det är nog bara rotor/rotorbrygga som är bytt.

Enjoy!

A

Tankar på verket finns och hittar jag delar så fortsätter projektet.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tankar på verket finns och hittar jag delar så fortsätter projektet.
Bra tänkt! Antar att du också har lite koll på visarna. Ser ju väldigt fräscha ut... Utbytes, kanske.

Tolka mina kommentarer som att jag månar om ditt projekt, då jag gillar det!

Brevetwatches.de sålde för övrigt nyss en 6542 och han har en kvar, men den har helt klart utbytesvisare, plus vridringsinlägg i alu...

A
 

Wi

NLA
2-Faktor
SEX

Var det första jag kom att tänka på av någon anledning...
Riktigt fin är den trots mycket utbytt. Gratulerar till köpet, kul projekt du har framför dig!
 

Hardy

Thug
Älskar den där modellen!
En av de snyggaste boetterna.

Du kan se det som ditt livs projekt att leta upp originaldelar. alltid kul att ha ett stort projekt :)

Grattis!
 
Topp