• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker att fästa på sitt nato

Seiko.

Omega
Nu hoppas jag att jag hittat in i rätt forum för min första och kanske lite annorlunda tråd.

Min fundering kommer från dykarklockans roterande bezel. Jag gissar att de flesta av oss använder den mer som en så kallad 'fidget toy', alltså någonting att leka med och pilla på, än att timea våra dyk. Jag älskar att pilla på saker. Sitter jag stilla så måste jag nästan pilla med någonting för att inte tappa fokus. Samtidigt vill jag inte alltid ha en dykarklocka på mig.

Detta fick mig att fundera på om man inte kan sätta på någonting på sitt klockarmband att pilla på. Det bästa vore ju någonting som likt en bezel roterar och klickar. Jag har dock ännu inte hittat någonting så jag vänder mig till er på forumet för hjälp och ideer.

Vad jag har hittat är kompasser man sätter på. Låg pill-faktor men bra storlek.
COMPASS_BLACK_HEAD-v1611173683072.jpg
 

Bilagor

  • COMPASS_BLACK_HEAD-v1611173683072.jpg
    COMPASS_BLACK_HEAD-v1611173683072.jpg
    190.5 KB · Visningar: 4

Seiko.

Omega
Suunto termometer. Ska finnas i både celsius och fahrenheit. Hittar inte länk till svensk återförsäljare men borde enkelt kunna hittas i finland. 100-200 spänn

Screenshot_20231217_110535_com.brave.browser.jpg
 

Baconpower

Breitling
2-Faktor
Tror du Suunto skulle sälja kompass eller termometrar som inte fungerar? Eller hur menar du?
Kan nog hända, har erfarenhet av saker som jag förutsatt skulle funka men som visade sig motsatt.
Jag menar att min termometer som sitter i min Garmin visar fel ibland, samt att om kompassen är känslig mot magnetismen.
 

Gibonni

Omega
2-Faktor
Jajamensam, jag hade också en Suunto Clip-on kompass på min SKX samt Custom NATO ringar i matchande färger
 
Topp