• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Servicekostnader

EmilOskar

Breitling
Det var exakt något sånt här som jag ville höra. Har aldrig servat av denna anledning men har känt att jag borde pga okänd oro för att den dyra klockan ska paja totalt om den är oservad. Tack!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kapar tråden liten. Jag pratade precis med Urteknik och de tar 11 500 kronor för en service på min Omega Speedmaster från 2010. Köpte min klockan begagnad för cirka 18500 2015. Priset har förstås gått upp sedan dess men det tar ändå emot rejält att betala så mycket när klockan funkar väldigt bra som den är.
Sen en annan grej. Hon jag pratade med sa att de byter ut visare och knappar osv, bör man verkligen göra det? Tänker på hur känsligt det är med originaldelar när det kommer till vintageklockor.
Kanske var det min gamla du köpte? Om det är det modifierade ETA-verket 2500 som sitter i så kan de flesta urmakare serva det. Minns inte riktigt när modellen fick Omegas nya tjockare verk men har för mig att det var senare. Tror du kan få en bra service för 4000-5000 kr om du hör dig för lite, kanske t.o.m. lägre om du har flyt. I övrigt har du fått bra svar i tråden.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Kapar tråden liten. Jag pratade precis med Urteknik och de tar 11 500 kronor för en service på min Omega Speedmaster från 2010. Köpte min klockan begagnad för cirka 18500 2015. Priset har förstås gått upp sedan dess men det tar ändå emot rejält att betala så mycket när klockan funkar väldigt bra som den är.
Sen en annan grej. Hon jag pratade med sa att de byter ut visare och knappar osv, bör man verkligen göra det? Tänker på hur känsligt det är med originaldelar när det kommer till vintageklockor.
För det priset känns det som att du hellre kan serva hos AD eller Omega/Swatch Group direkt. Mitt tips är att kolla med Klockmaster Globen för offert via mail (dom brukar vara prisvärda jmf med andra AD). Och som andra skrivit inte serva om det inte behövs.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Servade min 18k Hour Vision via auktoriserat servicecenter. 11.5tkr landade det in på. Då fick man också med en söt liten röd låda.
IMG_8265.jpeg
IMG_8268.jpeg
 
Topp