• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Squale 1545 Quartz TT, ~1980. Sänkt pris igen

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tjena,

Har en riktigt fräck vintage twotone quartzdykare till salu, jag är andra ägaren och den köptes som 1970/1980 NOS i början av året. Verket har bytts ut mot ett nytt swissmade quartzverk men inga andra delar har blivit bytta. Den är använd men i väldigt fint skick, finns lite småmärken och på bezelinlägget strax efter 11 finns det en liten vit prick som är en miss från tillverkningen men annars finns det inget att anmärka på. Perfekt gång, datum och krona fungerar precis som de ska, länken är rasslig men otroligt skön. Jag kan inte garantera vattentätheten men 200m WR var listat i specifikationerna när den köptes som nos.

Extra länkbitar, garantikort och en schysst box medföljer. Garantin ska gälla ett bra tag till men jag är osäker på hur mycket den täcker osv. så jag vet inte om det är något att räkna med men ska vara en "2-year Squale international warranty".

Specs:
Movement: Swiss ETA quartz (battery-operated)
Case: Two-tone, Stainless steel, 38mm diameter
Back: Solid screw-in back
Crystal: Mineral
Band: Two-tone stainless steel bracelet, deployant closure.
Water Resistant: 200 meters
Bezel: Unidirectional

Pris: 2250 2050 SEK, skickat med REK. Ingen retur.

i5novd 044.JPG
i5novd 045.JPG
i5novd 046.JPG
i5novd 047.JPG
i5novd 048.JPG
i5novd 049.JPG
i5novd 050.JPG
i5novd 051.JPG
i5novd 052.JPG
i5novd 053.JPG
i5novd 054.JPG
i5novd 055.JPG
i5novd 056.JPG
 
Topp