• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes: Vintage Longines-dressare i guld på stål (Prisbump)

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Trots en initial förälskelse börjar jag inse att jag inte riktigt faller för den här klockan så den får lämna för nya objekt. En vintage Longines Admiral i guld på stål. 34 mm. Mycket bra skick. Rotorn rasslar något men det är inget som stört mig och det påverkar inte gången enligt urmakaren.

Jag köpte den på TTT i december 2012. När jag köpte den lämnade jag in den till Bergströms Ur i Uppsala som justerade gången och senast jag körde den några dagar gick den ca +5 sek/dygn. Klockan kommer med det nästan nya ödleband som följde med när jag köpte klockan plus ett nästan nytt Hirschband i ödleskinn. Har för mig att jag betalade 3.800 och jag vill ha 3.500 skickat. Det kan vara värt att nämna att den förra ägaren servade klockan på Bergströms Ur i Malmö i april 2012 för 4.800. Bara servicekostnaden var alltså högre än priset på själva klockan men i och med att han sålde den så billigt till mig så kör jag samma prisnivå.

Maila mig för frågor eller mer bilder på [email protected].

/Henrik

Det är den vänstra som är till salu.
DSC_1431_zps282731df.jpg

DSC_1421_zps3a7656f4.jpg

DSC_1423_zps4581077f.jpg

DSC_1425_zps07700ba9.jpg

DSC_1407_zps52a73ea2.jpg

DSC_1412_zps875079e5.jpg

DSC_1416_zpse130c5c1.jpg

DSC_1422_zps648475d9.jpg
 
Topp