• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Bradley: A Timepiece Designed to Touch and See

C

China

Guest
Jag gillar den här idén, innovativt och samtidigt ett bra hjälpmedel för synskadade. :)
 

GurraG

Cartier
Dessutom tycker jag att klockan är riktigt snygg och kanske ett bra sätt även för oss som inte är synskadade att kunna kolla på klockan under bordet mitt i ett tråkigt möte. $130 är ju inga stora pengar...
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Roligt och innovativt. Gillar kulorna som lätt återgår till sitt läge om man tar i för hårt.
Sen får Lt Snyder en honnör för att vara en föregångsman med stark vilja!
 

JayJay

Rolex
Har varit inne och läst på deras sida nu. Jag gillar det här riktigt mkt faktiskt. Ska bli kul att läsa en recension sen. Kanske kommer köpa en bara för att den är cool. Förövrigt borde det inte vara omöjligt att göra en likadan mekanisk.
 

GurraG

Cartier
Fick min Bradley idag och passar på att bjuda på några halvkassa uppackningsbilder. Sammanfattningsvis djävligt cool men jag måste nog öva lite innan jag snabbt kan känna tiden snarare än kolla tiden...

LdCTsBu.jpg

yp8Phg6.jpg

B3qN9lB.jpg

7kGUfqa.jpg

rwLGaRG.jpg

94QPtd0.jpg

drHfohb.jpg

1IqaAUw.jpg
 

jabla

Sarlacc
Grattis! tyckte det var en trevlig konstruktion när jag först läste om den, kul att någon här stöttat projektet.
 

GurraG

Cartier
Riktigt häftigt! Hur är byggkvaliten?


Svårt att säga efter några timmar såklart men "caset" är byggt i titan och känns lätt och solitt och meshlänken känns finfin. Den stora frågan är väl hur quartsverket kommer fungera tillsammans med magneterna som håller bollarna på plats men det vet man ju bara över tid.

På det hela taget känns det ovanligt mycke' som ett smycke och även om jag gillar den tror jag inte den kommer få vansinnigt mycke' armtid. Men ett fantastiskt projekt värt att stödja. Gillar man klockor är ju inte $175 speciellt stora pengar för ett gott ändamål...
 

Joakim holmblad

Breitling

billo

Cartier
Hmmm har lite svårt att se de ni andra ser.

Tycker den ser för Spacey ut för min smak. Nått som Batman skulle ha på sig.

:blackalien:
 

GurraG

Cartier

Joakim holmblad

Breitling
Bra pris men helt ny säljare på eBay, som alltid gäller att det är viktigare att köpa säljaren än varan på auktionssajterna...

Dessutom tycker jag personligen att det är värt stödja själva projektet snarare än att spara 7-800 spänn.

jo precis håller med, blir det strul med reklamation m.m så är det svårare med okänd e-bay säljare.
 

GurraG

Cartier
Hmmm har lite svårt att se de ni andra ser.

Tycker den ser för Spacey ut för min smak. Nått som Batman skulle ha på sig.

:blackalien:


Klart att den är lite spacey men har är ju en tydlig fokus på funktion. Snyggare och mer understated än andra blindklockor jag sett och jag tycker man lyckats att kombinera form och funktion väldigt väl.

Jag är en sucker för inclusive design där prylar utvecklade för ett handikapp tillför funktionalitet även till dom som inte har handikappet i fråga.
 

billo

Cartier
Klart att den är lite spacey men har är ju en tydlig fokus på funktion. Snyggare och mer understated än andra blindklockor jag sett och jag tycker man lyckats att kombinera form och funktion väldigt väl.

Jag är en sucker för inclusive design där prylar utvecklade för ett handikapp tillför funktionalitet även till dom som inte har handikappet i fråga.

Missa att den är utvecklad för blinda så tanken är otrolig fin.
 

Joakim holmblad

Breitling
Ja det blev ett inköp av klockan, och Tage är väääldigt nöjd, även föräldrarna blev jätte glada för detta tips på en bra klocka!
Tack GurraG!

Mvh
Joakim
 
Topp