• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timex Åsikter....

...är det nåt att ha? eller är det ett fulmärke nuförtiden eller har dom lite 'cred'?

Dom har je en historia och vad jag vet/hört så använder/har används av militären osv + ...

Enlighten me...

Gillar denna som 'Phat Guido' sportar (en JCrew special tror jag) och funtar på att köpa en...

tumblr_md55mtgDZE1qazg1ao1_500.jpg


tumblr_mew5n5CN4K1qazg1ao1_500.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Timex Datalink är en av fyra klockor certifierade av Nasa för rymdresor (ingen rolex här näh) street cred, yo!
Timex nu, gör väl skit klockor, men ibland kan man hitta guldkorn.
Vad är det för modell phat guido sportar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Timex har en del coola modeller och jag hade lätt kunnat köpa en timex. Tycker itne alls de är skräp, även om många modeller är sjukt tråkiga. Den du länkade till var ju rätt snygg.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har en liknande Ricrobs grabbs...

Använder den som beater när jag sportar etc. Inget att klaga över vad gäller kvalitén.
Notera de fuskpatinerade indexen och texten på tavlan (samt även visarna, dock är lumen vit! ;-)
Den är 43 mm och sitter bra (här fotad med Ifåne på nära håll så att klockan ser gigantisk ut...)

Min första klocka var faktiskt en hadjagad Timex som jag fick som sexåring när jag bodde i Kanada med min familj. Timex är vad jag vet kanadensiskt!

bild-25.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Martin......om märket inte hade cred.....hade den varit o/intressant då???

Följer eller sätter du trender???
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag köpte 2st på J-Crew för några år sen precis när denna kom. Dötuff tycker jag. 36mm. Quartz.

14.jpg
 
Tjata inte om det här, nu. Ut och kolla stjärnfall med din man/kvinna. Vackert som fan!
Nåväl, som klockfrälst sedan 40 år kan jag meddela att Timex haft goda klockor med ETA-verk under en lååång tid.
MIN inställning till klockor är att det gäller att få kvalitet och funktion till minsta peng.
Rollar, Omegor m.fl. går oftast bort då JAG anser att det mest handlar om varumärken och status.
Detta tänkande har fört mig till Seiko, Davosa, Sinn, Kemner, Steinhart osv. Även Timex har förekommit.
Just nu sitter jag med en övertoolig Sector diver, automatic, på armen. Den klarar det mesta från krogen till skogsarbete och med lite hemruckning går den inom cosc, fast den inte skulle. Den har fått många smällar utan att klaga
och vi trivs ihop. Min senaste Timex var en diver automatic från -96 som verkligen levde upp till omdömet "toolwatch".
Den satt på under 3 års skogsarbete och jag behövde inte rucka den alls. Den hade ett ETA-verk, double shock protection, och kostade 760:- 1996. En kompis har den nu, den fick en service 2007 och går finfint fortfarande.
Varumärket, som sådant, garanterar inte alltid högre kvalitet. Det rör sig ju ofta om klockor med samma hjärta, kanske med något man kallar elaborré, standardutförande osv.
Klockor med chronometerfunktion är lite annorlunda.
Vill påpeka att detta är MIN inställning till klockor och jag begriper att jag öppnar upp för upprördhet, ilska och missnöje. Men det bjuder jag på! Dessutom anser jag att de finaste uren finns att finna bland vintageuren. Där kan man snacka handarbete och kvalitet för en struntsumma.
Jag tittar mera på innandömet än det som står på tavlan, men ibland får även skalet styra valet.
MIN uppfattning är att det finns inget mera prisvärt än Seiko. Har haft många i olika prisklasser och bara en, bland ca 20, har gjort mig besviken. (Men då blev det en ny på garantin.)
Jag ägde en Steinhart ocean 1 i 4 år. Den vare sig ruckades eller ställdes om under de åren och det resulterade, i slutänden , i 8 sek + efter 4 år. Sådant uppskattar jag!
Då jag älskar klockor, funktion och kvalitet har JAG dragit slutsatsen att en klocka inte behöver kosta mycket mera än 2-10000:-. Detta om man icke ser sin klocka som en investering eller, kanske, spekulation.
Ödmjukast
Michael
 
Denke skrev:
masterkiller skrev:
Davvan skrev:
Martin......om märket inte hade cred.....hade den varit o/intressant då???

Följer eller sätter du trender???


Hade det numera vart ägt av ett kinesiskt fulbolag som bara köpt namnet så hade jag inte varit intresserad

Som typ Doxa?

Är det så?

Är det samma bolag????????

http://www.doxawatches.com/

http://www.doxa-in-asia.com/en/collections.php
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Doxa är väl en sörja av dimridåer rörande produktion, köpta varumärken, ägande etc. I min bok är det förvisso bra klockor, men samtidigt har vi Doxa Asia.... :mrgreen:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kom på att jag har en gammal Timex. Vet ej från när, men den har manuellt verk och plexi = vad mer kan man begära? ;)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355473329.124680.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355473329.124680.jpg
    59.4 KB · Visningar: 208

Dt250

Rolex
Paneristi
image.jpg
Varit ute efter en Timex med resårarmband, har för mig att m.douglas hade sådan i falling down. Hittade den idag i Californien på en drugstore, riktig kultklocka
image.jpg
image.jpg
 
Topp