• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Seastar navigator går inte

Naranja

Breitling
Hej!

Hittade hit till klocksnack nyligen då jag börjat få upp intresset av vintage klockor.

Har för några veckor sedan fått ta över min morfars Tissot Seastar navigator (ref 40522) från 70 talet.
Den har säkert legat i en låda i minst 10 år, oanvänd. Jag skruvade upp den och så gick den bra, och höll tiden i två veckor ungefär.
Men i helgen slutade den gå, när jag skakar till den så kommer den igång i några sekunder, sen stannar den.

Vad tror ni det kan vara? Och vad ska man göra med den för att få den till liv igen?

Ringde till Tidlösa ur efter tips och frågade vad det skulle kosta, 8900 kr sa de. Vilket jag tyckte var lite dyrt.

Tacksam för alla idéer och svar!
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Det är säkerligen en service som behövs. Inte säkert att det någonsin gjorts någon. 8900 kr är mycket pengar, men att låta serva en kronograf kostar ju en del oavsett vart du vänder dig och Tidlösa är erkänt duktiga.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Det är säkerligen en service som behövs. Inte säkert att det någonsin gjorts någon. 8900 kr är mycket pengar, men att låta serva en kronograf kostar ju en del oavsett vart du vänder dig och Tidlösa är erkänt duktiga.

Men det är ett rätt saftigt schablonpris för en kronograf. Går ju att hitta för 3000kr mindre hos lika duktiga urmakare.

Mitt tips vore att höra runt bland fler. Går att söka på forumet för tips kring samma frågeställning.
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Hej
Låter som service behövs
Man kan se på summan på flera olika sätt, men oavsett är det en stor slant.
För att köpa liknande motsvarande klocka ny idag får du lägga runt 20 och då är det inte din morfars.
För 8900 går den i många år och kan ärvas vidare och det låter ju som att man kan hitta billigare också
Tycke man att det är mycket pengar nu går det ju att ha den i lådan ett tag till, det kommer sannolikt inte bli dyrare att serva den om något år

Jag servade min dykare Doxa nyligen och det gick på 6-7 tusen och då är det inte en kronograf som är dyrare.
Så jag tyckte inte det var så farligt utan snarare väntat
 
Topp