• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titanpanna?

Majonair

Breitling
Helt ny här men härligt med entusiasmen för Panerai.
Räknas nog som återfallsförbrytare då jag tidigare haft en 112:a i två olika omgångar (som jag tyckte mkt om). Har haft en ohälsosam Panerai paus men vill rätta till det nu och fastnade lite för Titan och då främst 55 el 176. För mig är less is more så vill inte ha stök på urtavlan (älskade 112:ans cleana utseende).
Vad har ni för erfarenheter av Titanmodellerna? Ungefär hur mkt ska full set av dessa två modeller kosta och finns det köp och sälj här bland alla seriösa?
Allt gott o väl mött!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Titan är bra. Inget problem med modellerna. De är lika bra som din 112:a, bara annan vikt :)

55:an är väl något dyrare än 176:an. Tror de ligger på runt 65-70K typ, senast jag kollade.

Om det finns köp och sälj här bland alla seriösa? Ah. Du är helt fräsch, ser jag nu. Ja, det finns en köp- och sälj-avdelning på KS, som jag vill minnas att man får tillgång till efter ett visst antal inlägg, du läste säkert reglerna alldeles nyss. Där trillar det relativt ofta in pannor, men sällan exakt de man vill ha. :p
 

Majonair

Breitling
Titan är bra. Inget problem med modellerna. De är lika bra som din 112:a, bara annan vikt :)

55:an är väl något dyrare än 176:an. Tror de ligger på runt 65-70K typ, senast jag kollade.

Om det finns köp och sälj här bland alla seriösa? Ah. Du är helt fräsch, ser jag nu. Ja, det finns en köp- och sälj-avdelning på KS, som jag vill minnas att man får tillgång till efter ett visst antal inlägg, du läste säkert reglerna alldeles nyss. Där trillar det relativt ofta in pannor, men sällan exakt de man vill ha. :p
Titan är bra. Inget problem med modellerna. De är lika bra som din 112:a, bara annan vikt :)

55:an är väl något dyrare än 176:an. Tror de ligger på runt 65-70K typ, senast jag kollade.

Om det finns köp och sälj här bland alla seriösa? Ah. Du är helt fräsch, ser jag nu. Ja, det finns en köp- och sälj-avdelning på KS, som jag vill minnas att man får tillgång till efter ett visst antal inlägg, du läste säkert reglerna alldeles nyss. Där trillar det relativt ofta in pannor, men sällan exakt de man vill ha. :p
Fattar, tack för infon! Är lite lagd åt modeller som av olika anledningar bara fanns en kort period och som liksom slår ur underläge (antar att 55 passar in bäst då).
 

Gustav K

Omega
Har en 1389, stor och maffig men samtidigt väldigt nätt på grund av vikten. Gillar den skarpt!
 

Bilagor

  • IMG_0588.jpeg
    IMG_0588.jpeg
    377 KB · Visningar: 10
Topp