• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

V.C Overseas Chrono - satan i gatan!

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Snubblade över denna, inget man ser varje dag... Men satan vad nice den ser ut

49150-000W-9501.jpg


Nån som provat V.C - de ska väl ingå i de "heliga tre" med PP och AP?

(måste torka bort dreglet från macbooken nu :ugeek: )
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Inte ofta man ser Overseas på forum överhuvudtaget... Medans AP Royal Oak känns näst intill överhypade... Men får jag välja tar jag en PP Nautilus över både Overseas och Royal Oak :)
 

JSP

Breitling
2-Faktor
En av mina absoluta favoriter, en Overseas på malteserlänk ligger långt upp på önskelistan!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såg den på riktigt på Nymans - mkt trevlig. Provade den ej, men lät ögonen smeka den medhårs. Den e nog snyggare på läder (eller vad det nu är) än stållänk.

Passade däremot på att prova nya subben 114060 samt AP RO Chrono. Subben var ju som en pansarvagn (som förväntat). APn kändes välbyggd oxå men på ett mer "delikat" sätt.

Frågade om servicekostnad på AP - det var 9-10 tusen och då ingick ej polering...
 
Har inte provat just en Overseas men har klämt på några VC klockor, fantastiska klockor! Själv föredrar jag VC framför PP och AP av den enkla anledningen att de är mer anonyma, mer subtil lyx.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mr. Haagen - mkt snyggt ex!!! Cleanare än en ROO måste jag säga. Mellan de två så är valet lätt...

(ps - nice PP oxå - ds)
 
Jeg må desværre indrømme, at jeg holder mere af ROO...

...end OS. OS sidder lige lidt for fladt om armen og man får lidt en fornemmelse af, at VC bruger mere krudt på selve præsentationskassen en uret. Jeg har ejet tre Overseas og hver eneste gang mangler den der ooooopf i maven, som jeg synes PP og AP oftere giver mig.

Men det er jo gudskelov et spørgsmål og smag og behag.
 
Topp