• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Daytonas - utbilda mig!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Min är ju snik i sammanhanget.... Men nästan snyggast..... Kanske med svart bezel.... Dvs 6263

KnbhkkB.jpg

Den tavlan med bakelit-bezel (kolla; jag har lärt mig tugget...) från -72 vore min dröm. Vad ska jag då leta efter/spara ihop?

Tack för alla svar/länkar. Ska läsa på.
Dock inte riktigt aktuellt att investera just nu, kanske...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den tavlan med bakelit-bezel (kolla; jag har lärt mig tugget...) från -72 vore min dröm. Vad ska jag då leta efter/spara ihop?

Tack för alla svar/länkar. Ska läsa på.
Dock inte riktigt aktuellt att investera just nu, kanske...
Något sånt här. Denna har dock servicepushers som dödar värdet en aning. Röd daytona-text har du bara på senare alternativt på servicetavlor.

http://rolexpassionmarket.com/watches/rolex-daytona-steel-with-rare-sigma-dial-ref-6263/

Edit: Haha, någon har DIY:at visarna svarta. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Surt att de som är snygga är såååå sjukt dyra (utbud & efterfrågan... jag vet...) - hade de kostat ca 70k så hade jag hoppat på den som Bill Clinton gjorde på sina praktikanter. Skulle nog få svårt att motivera 200k för mig själv.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
kaplans 1280k... vad är svenska rekordet? gick väl nån PP-kronograf i skåne norr om en miljon för nåt år sen???
 
Topp