• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Pooltråden

Burnman

Audemars
2-Faktor
Här trummar det på så sakteliga! Har dragit en jävla massa el, kopplat lampor, pollare osv. Nu monterar jag pelare till vår pergola. Härnäst står uppregling för de nedfällda skenorna till pooltaket på agendan. Sen korta i och regla för diverse friser. Frugan har satt deadline till skolavslutningen (5:e juni) blir tight men kan gå. Det ska ju arbetas på jobbet också, samt spelas golf och skjutsa kids till aktiviteter. Men jag får ut några timmar varje kväll och lite extra på helgen. Det blir hårfint och målfoto men vi kämpar på.
IMG_6203.jpeg IMG_6198.jpeg IMG_6196.jpeg IMG_6194.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_6221.jpeg
    IMG_6221.jpeg
    699.1 KB · Visningar: 1

mrsimonadventure

Omega
2-Faktor
Här trummar det på så sakteliga! Har dragit en jävla massa el, kopplat lampor, pollare osv. Nu monterar jag pelare till vår pergola. Härnäst står uppregling för de nedfällda skenorna till pooltaket på agendan. Sen korta i och regla för diverse friser. Frugan har satt deadline till skolavslutningen (5:e juni) blir tight men kan gå. Det ska ju arbetas på jobbet också, samt spelas golf och skjutsa kids till aktiviteter. Men jag får ut några timmar varje kväll och lite extra på helgen. Det blir hårfint och målfoto men vi kämpar på.
IMG_6203.jpeg IMG_6198.jpeg IMG_6196.jpeg IMG_6194.jpeg
Ser fram emot att se fortsättningen, riktigt snyggt.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ser fram emot att se fortsättningen, riktigt snyggt.
Tack! Känslan är bra! Tror att det kommer bli riktigt snyggt när det är klart. Frugan brukar ha bra visioner och det är väl mer eller mindre uteslutande hennes design jag bygger fram. Ett jäkla massa piller just nu bara där det inte ser ut som att det händer så mycket. Men ”snart” börjar det faktiskt närma sig att lägga trall
 

zeke_varg

Omega
Här trummar det på så sakteliga! Har dragit en jävla massa el, kopplat lampor, pollare osv. Nu monterar jag pelare till vår pergola. Härnäst står uppregling för de nedfällda skenorna till pooltaket på agendan. Sen korta i och regla för diverse friser. Frugan har satt deadline till skolavslutningen (5:e juni) blir tight men kan gå. Det ska ju arbetas på jobbet också, samt spelas golf och skjutsa kids till aktiviteter. Men jag får ut några timmar varje kväll och lite extra på helgen. Det blir hårfint och målfoto men vi kämpar på.
IMG_6203.jpeg IMG_6198.jpeg IMG_6196.jpeg IMG_6194.jpeg

Ser kanon ut!

Ta inte i för mycket bara. Skjut upp det om inte dygnet räcker till..
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Själv har man inte ens lyft plåtarna ännu 😂😢

Har sjukt mycket som behöver göras, schakta ur bakom kortsidan för att få till en stor fin uteplats, nytt plank skall byggas, trall runt hela skiten och nytt staket plus trappa… jorå, blir nog bra när det är klart 😝

IMG_8846.jpeg


Renoveringsobjekt är bara förnamnet 😳
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ser kanon ut!

Ta inte i för mycket bara. Skjut upp det om inte dygnet räcker till..
Tack för omtanken. Höll på till 23:30 i fredags 🤣 Pannlampa på sista timmarna. Men nu ser man ändå ljuset i tunneln lite. Ser fram emot att kunna njuta av sommaren här sen
Själv har man inte ens lyft plåtarna ännu 😂😢

Har sjukt mycket som behöver göras, schakta ur bakom kortsidan för att få till en stor fin uteplats, nytt plank skall byggas, trall runt hela skiten och nytt staket plus trappa… jorå, blir nog bra när det är klart 😝

IMG_8846.jpeg


Renoveringsobjekt är bara förnamnet 😳
Låter lagom. Ska du också vara klar till skolavslutningen 😉
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Själv har man inte ens lyft plåtarna ännu 😂😢

Har sjukt mycket som behöver göras, schakta ur bakom kortsidan för att få till en stor fin uteplats, nytt plank skall byggas, trall runt hela skiten och nytt staket plus trappa… jorå, blir nog bra när det är klart 😝

IMG_8846.jpeg


Renoveringsobjekt är bara förnamnet 😳

Bara att ta det lugnt och metodiskt. Detta var mitt utgångsläge 😬
Kul tråd som jag missat. Förra våren köpte vi hus med kaklad betongpool. Poolen byggd någon gång på 80-talet och renoverad runt 2010. När vi köpte var poolområdet helt övervuxet och poolen fylld med svart vatten. Vi vände och vred på alternativen och kom fram till att vi ska testa att renovera. Köpte mosaik från Spanien och satte igång att röja.

Förutom att kakla poolen och det som krävde kranbil har jag gjort allting på egen hand. Ett långtidsprojekt, men i alla fall badbart nu.

Klacken/avsatsen man ser har varit ett akvarium…

IMG_0575.jpeg
IMG_4169.jpeg
IMG_4638.jpeg
IMG_4899.jpeg
IMG_5036.jpeg
IMG_5020.jpeg
IMG_5329.jpeg
 
Topp