• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr Pear - omdömen

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Ni som gjort affär med mig här på ks, jag uppskattar om Ni lämnar ett omföme om mig och hur ni uppfattat mig och vår transaktion.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Inte gjort någon affär med herrn men haft en ganska lång konversation. Var först intresserad av en klocka jag sålde (15k) men avstod pga inget cert. Prisbumpade med 1k och intresset kom tillbaka och frågan var om klockan höll tiden bra. Svarade att jag inte märkt någon avvikelse men inte mätt upp gången mer exakt. Han ville ha +-så jag åkte till Jarl Sandin och fick svart på vitt att den gick +0-2s/dag.
Ville då att klockan skulle skickas med postförskott vilket jag tackade nej till. Lika så bussgods. Erbjöd mig att köra klockan till honom (30mil tur och retur, Gbg-Halmstad) vilket uppskattades. Fick ett meddelande där han frågade om jag kom, för då skulle han åka och ta ut pengar. Sa att jag kunde vara hos honom kl.17 och frågade om han skulle betala cash (ta ut pengar?). Slängde mig i bilen och kom ut på vägen när jag fick ett meddelande att han inte vill ha klockan längre...

Säkert ingen bad guy men i min uppfattning en velig typ. Avråder inte folk att göra affärer med herrn, men detta är min uppfattning :) självklart hade jag inte behövt att åka till JS eller köra klockan till dörren men vet ju själv hur det var som ''få postare'', man var ju lite nojjig och säkert själv lite velig. Finns ju ett inlägg ovan som är väldigt positivt!
 

Fredrikbj

Breitling
Genomförde köp av klocka på distans. Allt flöt på bra och inga konstigheter. Klocka och tillbehör enligt beskrivning. Genom transaktionen var Per noga med att vara transparent, vilket uppskattades.
 

Civen

Omega
2-Faktor
Jag (eller rättare sagt min fru) köpte en oerhört fin Cartier Tank av @Mr Pear tidigare idag. Trots att jag inte har varit en aktiv medlem här så tog vi affären F2F i hans hemkommun. Vi var nästan en timme försenade på grund av en trafikolycka längs vägen, men när vi väll kom fram så möttes vi av en väldigt trevlig man och affären var snabb och smidig, inga konstigheter här inte.

Jag gör gärna fler affärer med honom!
100% GG.
 

Tappen

Omega
Handlade klocktillbehör av Mr Pear. Snabb kommunikation och väl paketerat. Allt enligt beskrivning!
Plus i kanten var även en överraskning 😊
100% Goodguy, skulle inte tveka att göra affärer igen!
 

JGP

Cartier
2-Faktor
Sålde en Sjöö Sandström till @Mr Pear f2f. Tydlig och bra kommunikation inför, samt trevligt klocksnack vid försäljningen. 100% GG.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Sålt ett dyrare klockarmband på distans! Kanonköpare som jag gärna gör affärer med mig! GG helt klart.
 
Topp