• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

card

Panerai
2-Faktor
Y-serie med sel, lugholes & fat font serif. Mkt trevlig kombo

IMG_5098.jpeg
 

Clark

Omega
2-Faktor
Jag införskaffade mig ett lakrits insert till min Gmt och ville sÄ klart byta sjÀlv. Halva grejen med klockan var ju att jag ville ha variation och dÄ vill jag sÄ klart inte vara beroende av en urmakare.

Det sÄg betydligt enklare ut pÄ youtube Àn var det var i verkligheten. Det visade sig pÄ min klocka vara en riktigt kamp att fÄ in insertet i bezeln.

Men nu nÀr jag sÀtter pÄ det igen sÄ blir inte vridfunktionen alls lika smidig som den var innan. Har jag satt sprinten rÀtt?

Tycker det Àr svÄrt att hitta bra bilder pÄ just sprinten osv

NÄn som har nÄgot tips?
 

Bilagor

  • IMG_9483.jpeg
    IMG_9483.jpeg
    552.9 KB · Visningar: 1

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag införskaffade mig ett lakrits insert till min Gmt och ville sÄ klart byta sjÀlv. Halva grejen med klockan var ju att jag ville ha variation och dÄ vill jag sÄ klart inte vara beroende av en urmakare.

Det sÄg betydligt enklare ut pÄ youtube Àn var det var i verkligheten. Det visade sig pÄ min klocka vara en riktigt kamp att fÄ in insertet i bezeln.

Men nu nÀr jag sÀtter pÄ det igen sÄ blir inte vridfunktionen alls lika smidig som den var innan. Har jag satt sprinten rÀtt?

Tycker det Àr svÄrt att hitta bra bilder pÄ just sprinten osv

NÄn som har nÄgot tips?
Ser vÀl ut att sitta som den ska. SvÄrt att sÀtta den fel tycker jag. Det Àr alltid en kamp att fÄ in det, det ska vara tight.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Vitguldsvarianten ser grym ut med den blĂ„a urtavlan. Verkligen fantastisk och ovanlig dessutom. Kommer den pĂ„ jubileumslĂ€nk ocksĂ„? Passar iofs mycket bra pĂ„ oyster. Vad har den för smeknamn för att sĂ€rskiljas frĂ„n stĂ„lpepsin förresten - Pepsi Max?😀
Tack! Är supernöjd, gillar det ljusblĂ„ i direkt solljus som nĂ€stan kan uppfattas som svart i mörkare omgivningar. I WG finns den endast med oysterlĂ€nk.

OsĂ€ker pĂ„ om den gĂ„r under nĂ„got eget smeknamn men Pepsi Max var fyndigt!!😂
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag införskaffade mig ett lakrits insert till min Gmt och ville sÄ klart byta sjÀlv. Halva grejen med klockan var ju att jag ville ha variation och dÄ vill jag sÄ klart inte vara beroende av en urmakare.

Det sÄg betydligt enklare ut pÄ youtube Àn var det var i verkligheten. Det visade sig pÄ min klocka vara en riktigt kamp att fÄ in insertet i bezeln.

Men nu nÀr jag sÀtter pÄ det igen sÄ blir inte vridfunktionen alls lika smidig som den var innan. Har jag satt sprinten rÀtt?

Tycker det Àr svÄrt att hitta bra bilder pÄ just sprinten osv

NÄn som har nÄgot tips?
SÀtt dit ringen utan insert först, och se till sÄ att den klickar fast. Du behöver inte trycka sÀrskilt hÄrt men tryck runtom sÄ att du hör att den klickar fast. DÄ kan du ocksÄ prova att vrida den och se att det kÀnns som det ska. Se till att fjÀrden ligger rÀtt och sist klickar du fast insertet. DÄ kan du ocksÄ centrera det ordentligt vilket Àr svÄrare om du har satt fast insertet innan du trycker fast hela paketet.
 

Clark

Omega
2-Faktor
SÀtt dit ringen utan insert först, och se till sÄ att den klickar fast. Du behöver inte trycka sÀrskilt hÄrt men tryck runtom sÄ att du hör att den klickar fast. DÄ kan du ocksÄ prova att vrida den och se att det kÀnns som det ska. Se till att fjÀrden ligger rÀtt och sist klickar du fast insertet. DÄ kan du ocksÄ centrera det ordentligt vilket Àr svÄrare om du har satt fast insertet innan du trycker fast hela paketet.
Tack, testade det och dÄ blev det bra direkt. PÄ dem filmer jag sÄg innan sÄ gjorde dem olika. Men dÄ vet jag vilket sÀtt jag föredrar iaf.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Riktigt bra den dÀr! Vet du om det gÄr att byta till svart tavla om man vill? Vet att de svarttavlsde fick byta till blÄ (Ätminstone tidigare) men nu finns vÀl inte svart i katalogen lÀngre?
Tack! Supernöjd! Lite osÀker pÄ vad som gÀller för blÄ till svart, jag bytte till blÄ frÄn svart och behöll svarta dock. Lite skoj med blÄtt sÄhÀr under sommarhalvÄret.

Bidrar med en livebild frÄn TokyovÀrmen:

IMG_7082.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tack! Supernöjd! Lite osÀker pÄ vad som gÀller för blÄ till svart, jag bytte till blÄ frÄn svart och behöll svarta dock. Lite skoj med blÄtt sÄhÀr under sommarhalvÄret.

Bidrar med en livebild frÄn TokyovÀrmen:

IMG_7082.jpeg
Ah nice ja dÄ spelar det mindre roll :)

Gillar iden med att ingen (vÀldigt fÄ) andra Àn jag vet att den Àr 18k, dÀrav svart, men det Àr ju oavsett inte en klocka som flyger under radarn sÄ kanske mindre betydelse
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Ah nice ja dÄ spelar det mindre roll :)

Gillar iden med att ingen (vÀldigt fÄ) andra Àn jag vet att den Àr 18k, dÀrav svart, men det Àr ju oavsett inte en klocka som flyger under radarn sÄ kanske mindre betydelse
ÖvervĂ€gde att behĂ„lla den svarta just av den anledningen samtidigt som det till stor del Ă€r den anledningen som fĂ„tt mig att vilja testa blĂ„ 😂
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
ÖvervĂ€gde att behĂ„lla den svarta just av den anledningen samtidigt som det till stor del Ă€r den anledningen som fĂ„tt mig att vilja testa blĂ„ 😂
Rimligt! Den Ă€r sjukt bra i blĂ„tt. Äter ibland middag med en gentleman som har wg (med svart tavla) och jag har ss. Gillar likheten 😊
 
Senast Àndrad:
Topp