• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är den här Citizen-klockan värd att restaurera?

MrFelix

Breitling
Haj på er!

Jag är ny här och det känns otroligt kul att vara inne i värmen💪
Jag hittade en Citizen-klocka på en loppis och slog till - 90 kr tog dem så tänkte att även om den är kass så förlorar jag inte jättemycket i alla fall, haha.

Jag har kollat med två urmakare i Sthlm, en lite mer erkänd och en mindre - och de vill ha 1700, respektive typ 800 för batteribyte och fix av glas.

Det jag då undrar är dels ifall ni vet någon urmakare i sthlm som kan erbjuda hjälpen för en billigare peng?
Och är denna klocka värd att lägga några hundralappar på? Har inte riktigt kunnat hitta information om den:

Det här står på klockan:
CQ
Japan T010-086075 SU

Och mina efterforskningar har bara lett till att det borde vara någon slags ana-digi-klocka haha.
 

Bilagor

  • IMG_3374.HEIC.jpeg
    IMG_3374.HEIC.jpeg
    351.5 KB · Visningar: 9
  • IMG_3375.HEIC.jpeg
    IMG_3375.HEIC.jpeg
    309.5 KB · Visningar: 9

nissehult

Patek
2-Faktor
Kan du leva med glaset så går det ju att byta batteri själv. Kostar inte många tior på Clas Ohlson.
 
Topp