• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Sebastard

Vacheron
Trevlig helg! Bandbyten och i valet och kvalet om det blir troget vintage eller nya favopandan...

CF5066F3-8AA5-4E1A-A5C3-63C8C0122859.jpeg
 

A$H

Omega
Är det någon som har provat länken till den senaste Speedmastern på den förra generationen .005? Hur sitter den vid bandhornen? En bild vore tacksamt.
 

Zhersz

Omega
Är det någon som har en 1450 länk? Hur är den i jämförelse mot 1171?
Står lite i valet om det är värt att vänta på 1450 eller om man ska klippa en 1171...
Kunde inte se att du hade fått något svar och jag har nu samma fråga. Hoppas någon vänlig själ kan besvara ovanstående!

Ytterligare en undran är om endlinksen på 1171 är lite för breda för att egentligen passa på t.ex 005:an? Läste någonstans att man antingen får pressa riktigt rejält alt. till och med att man får slipa ner dem lite...stämmer detta?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Är det någon som har provat länken till den senaste Speedmastern på den förra generationen .005? Hur sitter den vid bandhornen? En bild vore tacksamt.

Fratello har en bra bild. Här:
(längre ned i artikeln)

Väntar själv på länken, och kommer definitivt göra någon form av rockad.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Äh vafan... Från länken ovan..

Speedmaster357050newbracelet-1-1536x1426.jpg


New Bracelet — It Fits The Old Moonwatch​

As you can see above, the new Speedmaster bracelet will fit the former Moonwatch model. There’s a little ‘lip’ or ‘notch’ on the end link, which might need a bit of filing to get a 100% tight fit (I didn’t do so, of course, so you see a little gap between the end piece and the case). But, it does fit anyway, without making any modification. As long as you don’t suffer from OCD, there’s no filing necessary.

If you just purchased the former model Speedmaster Professional Moonwatch, acquiring the new bracelet might be a nice idea. Some people asked us whether they should sell or swap their old Moonwatch model for a new one. I can’t answer that question for you, but if the bracelet is the main reason, be aware that it will fit.

Update: The new Speedmaster bracelet will also fit the Silver Snoopy Award 50th anniversary edition.

@Zhersz @A$H @Norda
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Hade hoppats på att kunna vara med här redan förra veckan men snart, om nu allt går som det ska så får jag vara med i denna tråd 🥳

Fick hem en ny .005 men den hade tyvärr några märken/färgstänk? på en subdial så nu inväntar jag en ny i utbyte. Någon här som har haft något liknande "fel"?

20210311_203507.jpg

20210311_180532.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hade hoppats på att kunna vara med här redan förra veckan men snart, om nu allt går som det ska så får jag vara med i denna tråd 🥳

Fick hem en ny .005 men den hade tyvärr några märken/färgstänk? på en subdial så nu inväntar jag en ny i utbyte. Någon här som har haft något liknande "fel"?

20210311_203507.jpg

20210311_180532.jpg

Är la en miss i kvalitetskontrollen, såg på Jordis video om SMP 300 och han såg också ett fel på den klockans tavla, tyvärr sånt som händer.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Hade hoppats på att kunna vara med här redan förra veckan men snart, om nu allt går som det ska så får jag vara med i denna tråd 🥳

Fick hem en ny .005 men den hade tyvärr några märken/färgstänk? på en subdial så nu inväntar jag en ny i utbyte. Någon här som har haft något liknande "fel"?

20210311_203507.jpg

20210311_180532.jpg
Bra att du bad om en ny och inte "köpte det" för du var så sugen på klockan - mycket bättre långsiktigt :)
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Är la en miss i kvalitetskontrollen, såg på Jordis video om SMP 300 och han såg också ett fel på den klockans tavla, tyvärr sånt som händer.
Ja det är klart den kan hända men var bara lite tråkigt 😊
Bra att du bad om en ny och inte "köpte det" för du var så sugen på klockan - mycket bättre långsiktigt :)

Absolut, hade nog stört mig på det då man såg det rätt tydligt även en bit ifrån. Så nu hoppas jag att den nya kommer snart 👍
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hade hoppats på att kunna vara med här redan förra veckan men snart, om nu allt går som det ska så får jag vara med i denna tråd 🥳

Fick hem en ny .005 men den hade tyvärr några märken/färgstänk? på en subdial så nu inväntar jag en ny i utbyte. Någon här som har haft något liknande "fel"?

20210311_203507.jpg

20210311_180532.jpg
Fan va tråkigt! Sånt här ska inte slinka igenom kvalitetskontrollen på en sån dyr klocka, på en billig seiko kan jag köpa! Hoppas du inte får avsmak för speedy pga detta men omega ska då skämmas rejält för detta misstag!
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Fan va tråkigt! Sånt här ska inte slinka igenom kvalitetskontrollen på en sån dyr klocka, på en billig seiko kan jag köpa! Hoppas du inte får avsmak för speedy pga detta men omega ska då skämmas rejält för detta misstag!
Ja det var mindre roligt. Suget efter klockan finns absolut kvar, den som väntar på något.. osv 😅Fantastisk klocka! Får njuta av bilderna här så länge 😍
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ja det var mindre roligt. Suget efter klockan finns absolut kvar, den som väntar på något.. osv 😅Fantastisk klocka! Får njuta av bilderna här så länge 😍
Tråkigt, absolut. Men desto bättre att du får en annan i utbyte!!

Jag tycker det är alltför vanligt att affären ska skicka den på reparation det första som händer. Så att du får vänta i veckor på att få den nya klockan lagad.
Det är helt galet att det ens händer!
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Tråkigt, absolut. Men desto bättre att du får en annan i utbyte!!

Jag tycker det är alltför vanligt att affären ska skicka den på reparation det första som händer. Så att du får vänta i veckor på att få den nya klockan lagad.
Det är helt galet att det ens händer!
Håller med. Hade valt att göra en retur om reparation var alternativet och köpt något annat tror jag men det var inget snack om saken :)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag är lite sugen på den flat link från US som ligger på säljes. Någon som kan dela med sig av erfarenheter? Och nån bild kanske. :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Vad roligt. Tänkte ställa samma fråga tidigare idag och höra om någon beställt. Är det någon på forumet som har fått någon levererad?

Oj vad spännande. Hoppas du får den snart så man kan få se lite bilder på den. Följer med spänning 😍

Klart det kommer bilder när underverket dyker upp. Är väldigt spänd på att se den live, framförallt baksidan med 321 verket. Den som väntar på något gott får alltid vänta för länge :)
 
Klart det kommer bilder när underverket dyker upp. Är väldigt spänd på att se den live, framförallt baksidan med 321 verket. Den som väntar på något gott får alltid vänta för länge :)

De flesta verkar nöjda av de som har fått dem. Har själv funderat på att sätta upp mig på en. Det är inte många klockor jag kan tänka mig att köpa ny. 321 Speedmastern är en av dem. Har personligen inget emot att vänta så länge man vet ett man kan beställa och få tilldelning.
 
Topp