• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ok vi fÄr se vad detta tar vÀgen. För 1 vecka sen köpte jag min första Seiko, den s.k blumo. Nu har jag bestÀllt en svart samurai . Jag hoppas det tar stopp dÀr.:oops:
20181218_201702.jpg

Nej, det kommer inte ta stopp. Seiko Àr knark.

SÄ lÀnge du hÄller dig till seikotrÄden tror jag det gÄr bra. Hamnar du i G-shock trÄden Àr det kört. DÀr snackar vi dödsknark :)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Söker en liten hjÀlpande Äsikt hÀr, samma klocka sÄ jag undrar mest bara vilken ni, rent personligt, helst föredrar? Jag tycker bÄda Àr rackarns fina nÀmligen:rolleyes:

21164_front.jpg
seiko_srpc91k1_turtle_save_the_ocean_special_edition.jpg
 

fridassie

Breitling
Söker en liten hjÀlpande Äsikt hÀr, samma klocka sÄ jag undrar mest bara vilken ni, rent personligt, helst föredrar? Jag tycker bÄda Àr rackarns fina nÀmligen:rolleyes:

21164_front.jpg
seiko_srpc91k1_turtle_save_the_ocean_special_edition.jpg
Först spontant svart för att den ser renare ut, sedan blÄ för att det Àr en diver och mönstret var ju riktigt tjussigt pÄ nÀra hÄll. Sedan svart igen för att kanterna pÄ alla markörer smÀlter in bÀttre. Kolla tolvan som blir som ett stjÀrnskott
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Först spontant svart för att den ser renare ut, sedan blÄ för att det Àr en diver och mönstret var ju riktigt tjussigt pÄ nÀra hÄll. Sedan svart igen för att kanterna pÄ alla markörer smÀlter in bÀttre. Kolla tolvan som blir som ett stjÀrnskott
Haha, det kÀnns som att oavsett vilken jag köper nu sÄ kommer nÀsta bestÀllas inom kort ÀndÄ. Din input gjorde inget lÀttare:wideyed:
 

Buckshot

Panerai
Ät det nĂ„gon som behöver en svart samurai? Jag har bestĂ€llt men jag kom över en zimbe sĂ„ jag returnerar eller sĂ€ljer vidare.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
NÄgon som sett SSA385J1 live? Har inte alls plats för den, inte rÄd (ska utomlands) och lovat att vÀnta tills nÀsta klockköp men den Àr limited edition och lÀr ta slut snart. Kanske inte sÄ smart att skriva om den pÄ KS dÄ men men.

"snötavlan" verkar grym, men Àr den det i verkligheten? NÄgon som har erfarenhet? Finns den i fysisk butik?

LĂ„nad bild:

Screenshot_20181225_093514.jpg
 

ajanOtto

Breitling
NÄgon som sett SSA385J1 live? Har inte alls plats för den, inte rÄd (ska utomlands) och lovat att vÀnta tills nÀsta klockköp men den Àr limited edition och lÀr ta slut snart. Kanske inte sÄ smart att skriva om den pÄ KS dÄ men men.

"snötavlan" verkar grym, men Àr den det i verkligheten? NÄgon som har erfarenhet? Finns den i fysisk butik?

LĂ„nad bild:

Screenshot_20181225_093514.jpg


Fick den i julklapp igĂ„r (se tre inlĂ€gg uppĂ„t). Tavlan Ă€r BRA! Är sjĂ€lv otroligt nöjd.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Den svarta! Eller kanske 775an, har den sjÀlv Àr fantastiskt nöjd. En turtle Àr ett mÄste!
God jul
Den svarta kÀnns roligare att byta band pÄ, lÀr funka med det mesta. Har Dawn Grey i dagslÀget, riktigt fin men vill ha en Turtle man kan köpa en uppsÀttning band till ocksÄ sÄ du har nog rÀtt :) god jul!
 

TC10

Cartier
2-Faktor
Den svarta kÀnns roligare att byta band pÄ, lÀr funka med det mesta. Har Dawn Grey i dagslÀget, riktigt fin men vill ha en Turtle man kan köpa en uppsÀttning band till ocksÄ sÄ du har nog rÀtt :) god jul!
Var sjÀlv sugen pÄ 777an men kÀnns lite onödigt att ha tvÄ turtles för mig, nÀr jag Àlskar min 775a sÄ mycket. Dawn grey Àr amazing!! Om du nÄgon gÄng vill sÀlja Àr det bara att PMa:D
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Fick den i julklapp igĂ„r (se tre inlĂ€gg uppĂ„t). Tavlan Ă€r BRA! Är sjĂ€lv otroligt nöjd.
HÀrligt. Schysst julklapp :) HÄller tavlan nÀstan GS-klass eller Àr det mer "5Äring som mÄlat med pensel-klass"?

Hört att lÀnken ska vara riktigt bra? Inget Seiko brukar ha pÄ sina klockor under typ 10.000kr.

Hoppas nÀstan den tar slut sÄ jag inte kan köpa den nu. Eller sÄ sÀljer jag av nÄgra klockor jag har. Har alldeles för mÄnga klockor egentligen. Men den dÀr gör mig sugen pÄ att bli OWG. Dilemma.
 

ajanOtto

Breitling
HÀrligt. Schysst julklapp :) HÄller tavlan nÀstan GS-klass eller Àr det mer "5Äring som mÄlat med pensel-klass"?

Hört att lÀnken ska vara riktigt bra? Inget Seiko brukar ha pÄ sina klockor under typ 10.000kr.

Hoppas nÀstan den tar slut sÄ jag inte kan köpa den nu. Eller sÄ sÀljer jag av nÄgra klockor jag har. Har alldeles för mÄnga klockor egentligen. Men den dÀr gör mig sugen pÄ att bli OWG. Dilemma.

Aldrig hÄllit i en riktig GS sÄ lite svÄrt att jÀmföra dÀr, MEN bra Àr den. Kan tÀnka mig att det Àr, iallafall jÀvligt nÀra, GS-klass pÄ den.
LÀnken Àr en av dom bÀsta jag nÄgonsin hÄllit i, samt en av de snyggaste jag sett. Bilderna gör den inte rÀttvisa.
Har du möjlighet sÄ slÄ till, du kommer inte att Ängra dig. Mina GS "Snowflake" ambitioner dog nÀstan helt igÄr. Det var kanske sambons ide' hela tiden nu nÀr jag tÀnker efter o_O
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Var sjÀlv sugen pÄ 777an men kÀnns lite onödigt att ha tvÄ turtles för mig, nÀr jag Àlskar min 775a sÄ mycket. Dawn grey Àr amazing!! Om du nÄgon gÄng vill sÀlja Àr det bara att PMa:D
Äsch dĂ„, kul med tvĂ„ har jag intalat mig sjĂ€lv! Haha absolut, skicka ett bud i PM om du vill :)
 

Popokokie

Breitling
Ok vi fÄr se vad detta tar vÀgen. För 1 vecka sen köpte jag min första Seiko, den s.k blumo. Nu har jag bestÀllt en svart samurai . Jag hoppas det tar stopp dÀr.:oops:
20181218_201702.jpg
Jag dras stĂ€ndigt till den hĂ€r, men allt jag lĂ€ser drar mig ifrĂ„n den.. Vad tycker du om den? Är tidhĂ„llningen sĂ„ dĂ„lig som det skrivs?
 
Topp