• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MrJon

Cartier
Fyller pĂ„ lumen lite. ☀☀☀

A8D0B252-B8DC-4F1D-88B3-C9FC889543D2.jpeg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
EC89C196-5FEC-4A9E-A115-A0C363FB24D1.jpeg
Plockade upp igĂ„r, vĂ€ldigt nöjd😁

Svarta mittlÀnkarna var obskyra, ser ut som en Calvin Klein eller liknande.

Annars sÄ var den riktigt snygg.

Fick möjlighet att klÀmma pÄ den idag. De svarta lÀnkarna Àr inte riktigt svart-svarta, utan mörkt grÄ. Klart bÀttre Àn vÀntat, men jag hade ÀndÄ föredragit en vanlig lÀnk.

Med det sagt, jÀvlar vad fin den Àr.
 

Korvid

Omega
Besides high-end brand Grand Seiko, there's also Credor. This sub brand of Seiko was introduced in 1974 and was meant to solely create watches using precious metals. The name Credor comes from “CrĂ©te d'Or” (French), meaning ''the ultimate of the gold”, which makes sense.

In 1978, Credor became its own brand, with the dial that said Credor Seiko. The first Credor logo appeared in 1980 on the Credor catalogue and a bit later on their dials.
Har du hittat mer info om olika Credor/Seiko-modeller och nÀr de gjordes? Gott om info om gamla GS, men svÄrare med CS.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Bekantat mig under dagen med Grand Seikos socialfallskusin frĂ„n landet SUR311. ÄndĂ„ riktigt trevlig, var rĂ€dd att den skulle kĂ€nnas för stor och platt m sina 40mm men Ă€r positivt överraskad, gillar den. Safirglas och 100 m wr. Kommer nog ha den pĂ„ lĂ€der framöver, men vĂ€ntar pĂ„ postgĂ„ngen 🙂
PXL_20220831_175307640.jpg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Min SRPG27 kÀndes som ett felköp inledningsvis, fick ingen kÀnsla alls för den.
Men igÄr fick jag ett ryck och drog av den trÄkiga lÀnken och bytte till nato... och dÄ tycker jag det hÀnde nÄgot! KÀnns plötsligt mycket roligare att bÀra. Helt klart en kul fÀltare med hÀrligt kupat glas till bra pris.
220901 field 1.jpg

220901 field 3.jpg

220901 field 2.jpg
 

HolyCrap

Omega
Hej Seiko-vÀnner.

Min Àlskade SKX007 har börjat gÄ pÄ tok för fort, ca 20 min+ per dygn.
Jag hade först tÀnkt skaffa en ny likadan men den verkar svÄr att fÄ tag pÄ till rimligt pris.

Om man ÀndÄ funderar pÄ en ersÀttare, vad finns det för lÀmpliga modeller?
Söker nÄt sÄ likt som möjligt, alltsÄ en Diver's 200 m med svart bezel och svart urtavla.
Band spelar inte sÄ stor roll dÄ jag förmodligen kör nato men vore ju toppen om den hade samma bandbredd som SKX007.

Budget Àr rÀtt begrÀnsad men jag befinner mig i Japan just nu sÄ hoppas att priserna kanske Àr lite lÀgre hÀr i hemlandet.

Tips mottages gÀrna!

Image from iOS.jpg


Det blev ingen ny Seiko-dykare (planerna Àndrades och det blev nÄgot annat istÀllet) men SKXen blev inte bortglömd för det.
Jag har tidigare tagit med den till tvÄ olika "urmakare" (eller klockförsÀljare) men bÄda har sagt nÄgot i stil med "vi kan skicka in den, de byter nog urverk, det blir dyrare Àn klockan Àr vÀrd/kostade".

Det blev dock tredje gÄngen gillt hos KlockmÀster Globen som gÀrna tog in den. Det blev spiraljustering och kontroll.
Nu Àr den hemma igen 8 dagar senare och gÄr hur bra som helst!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Min SRPG27 kÀndes som ett felköp inledningsvis, fick ingen kÀnsla alls för den.
Men igÄr fick jag ett ryck och drog av den trÄkiga lÀnken och bytte till nato... och dÄ tycker jag det hÀnde nÄgot! KÀnns plötsligt mycket roligare att bÀra. Helt klart en kul fÀltare med hÀrligt kupat glas till bra pris.
220901 field 1.jpg

220901 field 3.jpg

220901 field 2.jpg


Grymma bilder!
 

hermanax

Breitling
Det blev ingen ny Seiko-dykare (planerna Àndrades och det blev nÄgot annat istÀllet) men SKXen blev inte bortglömd för det.
Jag har tidigare tagit med den till tvÄ olika "urmakare" (eller klockförsÀljare) men bÄda har sagt nÄgot i stil med "vi kan skicka in den, de byter nog urverk, det blir dyrare Àn klockan Àr vÀrd/kostade".

Det blev dock tredje gÄngen gillt hos KlockmÀster Globen som gÀrna tog in den. Det blev spiraljustering och kontroll.
Nu Àr den hemma igen 8 dagar senare och gÄr hur bra som helst!
FÄr man frÄga vad det kostade? Har en 009 som ev skulle behöva service.
Allt vÀl!
 
Topp