• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🍾 Bilder pĂ„ Din/Dina Seiko Cocktail

Lauda

Patek
2-Faktor
E0259822-9AB6-4719-9A03-CFE27BD22105.jpeg

Hej,

De Àr mÄnga, stiliga och karaktÀrsstarka!

Jag tyckte att det skulle vara kul med en samlingstrÄd för Seikos Cocktail-serien dÀr vi postar bilder pÄ vÄra Coctails.

MVH
/FilPro
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Det hÀr blir min nÀsta klocka. Suddig bild frÄn butik. Letar efter en snygg lÀnk till bara. Vill inte ha den pÄ lÀder hela tiden.
IMG_20190123_152548.jpg


@FilPro den Àr riktigt fin den dÀr :)

-Den Àr snygg med! Jag hade inte haft sÄ mÄnga klockor pÄ lÀder innan sÄ jag tyckte att det var perfekt med lÀder pÄ denna :happyhappy:

Har du kollat med butiken i fall de kan fÄ hem en original lÀnk frÄn Seiko till dig?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Jag hittade ett gammal askfat, dÄ kom jag pÄ att jag har en cigarr som ligger pÄ drinkvagnen, och Àven en Cocktail som ligger och tickar pÄ stringhyllan (Ref: SSA361). Cocktails och cigarrer passar ju bra ihop. Resten av historien ser ni nedan:
:snaphappy::cigar:
:seiko:
7C058192-6EA1-4681-9CFE-0DAFE57B799F.jpeg

931BCBF0-3B7D-4AC7-962E-D1E19A87C24E.jpeg

195E9277-D8D4-433C-8EB6-D9DB86D2DCD9.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Ja exakt, det Àr originalbandet. Inte det bÀsta kanske ;)

-Hmm ok, jag har inte testat den sÄ jag har ingen Äsikt om dess kvalité men visuellt Àr det mycket snyggt tycker jag.

Jag har sett Àven en Starlight med det bandet hÀr pÄ KS. Det mÄste man antagligen bytt. Men det Àr ett mycket passande alternativ Àven till Starlighten med svart lÀder och blÄ stygn.
 

Mikael M

Breitling
Hur Ă€r gĂ„ngavvikelsen pĂ„ era cocktails? Är vĂ€ldigt glatt överraskad över min som ligger mellan -4/+2. Mycket bĂ€ttre Ă€n min alpinist som sackar lite vĂ€l mycket, mellan -10/-25.
 

Riffraff

Cartier
MÄnga fina bilder. Cocktail Time'n Àr svÄrslagen i "Bang for the buck" kategorin tycker jag. FÄr slÀnga upp en bild pÄ min ocksÄ dÄ :).

Som synes Àr det inte en nytagen bild men den har inte förÀndrats de senaste 2 mÄnaderna
DSC_1499.JPG
 

Lauda

Patek
2-Faktor
MÄnga fina bilder. Cocktail Time'n Àr svÄrslagen i "Bang for the buck" kategorin tycker jag. FÄr slÀnga upp en bild pÄ min ocksÄ dÄ :).

Som synes Àr det inte en nytagen bild men den har inte förÀndrats de senaste 2 mÄnaderna
DSC_1499.JPG

-Snyggt! :woot:

Man kan bara hÄller med om att de Àr otroligt prisvÀrda klockor!

Ser fram att klÀmma pÄ SRPD37 :D
Det Àr en nyhet som tillhör Kocktail Serien.

Bilden Àr snodd frÄn Instagram
B2D78FF7-5F14-48E3-ACE2-C822677F9E15.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
-Snyggt! :woot:

Man kan bara hÄller med om att de Àr otroligt prisvÀrda klockor!

Ser fram att klÀmma pÄ SRPD37 :D
Det Àr en nyhet som tillhör Kocktail Serien.

Bilden Àr snodd frÄn Instagram
B2D78FF7-5F14-48E3-ACE2-C822677F9E15.jpeg
Hade den dÀr varit 37-38mm sÄ hade jag velar ha en sÄn. Synd att de gör dem sÄ stora. :sorry:
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hade den dÀr varit 37-38mm sÄ hade jag velar ha en sÄn. Synd att de gör dem sÄ stora. :sorry:

-Ja de Àr snÀppet större.

Men de kan ÀndÄ funka dÄ de Àr slimmade till skillnad frÄn deras kusiner i Kocktail serien som Àr utrustade med power reserv och sub dial. Snygga men lite tjockare.

Har du testat nÄgon Kocktail? :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
-Ja de Àr snÀppet större.

Men de kan ÀndÄ funka dÄ de Àr slimmade till skillnad frÄn deras kusiner i Kocktail serien som Àr utrustade med power reserv och sub dial. Snygga men lite tjockare.

Har du testat nÄgon Kocktail? :)
Ja, testade en i butik men tycker att de Àr bÄde för stora och lite för tjocka för mina klena handleder. Den typen av klocka hade jag hellre sett att den var mindre. :)
 

Riffraff

Cartier
-Snyggt! :woot:

Man kan bara hÄller med om att de Àr otroligt prisvÀrda klockor!

Ser fram att klÀmma pÄ SRPD37 :D
Det Àr en nyhet som tillhör Kocktail Serien.

Bilden Àr snodd frÄn Instagram
B2D78FF7-5F14-48E3-ACE2-C822677F9E15.jpeg

Fin!, den gör sig bra i alla fall fÀrger egentligen. Jag önskar dock att de kunde skrota "Presage" texten. TyvÀrr kommer jag förmodligen skiljas frÄn min i Är sÄ den ska fÄ mycket handledstid framöver.
 
Topp