• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

dodds

Omega
2-Faktor
ss201820pgd064.jpg

Blev less pĂ„ den flimsiga lĂ€nken jag fick med nĂ€r jag köpte min SARB017 sĂ„ nu blev det att bestĂ€lla ett Miltat two tone đŸ™ŒđŸŒ Ska bli riktigt spĂ€nnande att se skillnaden!
Har du nĂ„gra bilder pĂ„ hur det blev? 😬
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
LÀmnade in min Alpinist pÄ lagning i början pÄ september efter en olycka, Àr det normalt att det gÄr över sju veckor för en bezel och nytt glas att anlÀnda?
TrĂ„kigaste med att vara owg Ă€r att jag fĂ„tt bĂ€ra min Garmin ett bra tag 😅
20230705_080316.jpg
 

dodds

Omega
2-Faktor
Jag Ă€r fortfarande i tankar pĂ„ jubilee istĂ€llet för strapcodes oyster (som jag kommer sĂ€lja). Har vi nĂ„gra tankar i trĂ„den om strapcode eller uncle seiko levererar bĂ€st lĂ€nk till alpinisten? Skulle sĂ€ga att uncle seikos ser smĂ€ckrare ut, men Ă€r kvaliteten lika hög som strapcodes dito? 😊
 

dodds

Omega
2-Faktor
Det slutade i att jag bestĂ€llde asteroidlĂ€nken frĂ„n Strapcode. Jag tycker det blev riktigt bra och Ă€r sjukt nöjd med hur det blev. OysterlĂ€nken ska sĂ€ljas om nĂ„gon Ă€r intresserad (annons kommer inom kort) 😊

Asteroid
20240131_095914.jpg


Oyster
20230907_090235.jpg
 

Unruh

Breitling
1702589691658.png

Not bad, not bad at all. Förutom stoppade glansiga lÀdret men.
Indeed! MĂ„hĂ€nda svĂ€r jag i kyrkan nu, men det Ă€r flera detaljer som faller mig sjĂ€lv mer i smaken hos denna nya GMT jĂ€mfört med föregĂ„ngarna. Borstade och skarpkantade istf blankpolerade och diffust runda nuffror och index. Inte lika mycket onödig text över halva urtavlan, och texten som finns Ă€r inte lĂ€ngre i avvikande vitt. Även Prospex-X:et i samma fĂ€rg, och uppflyttat till under Seikologgan. Diskretare datum.

Det slutade med att jag sjÀlv blev med Alpinist. Som ovan, fast den gröna JDM-varianten (SBEJ005). Kvaliteten pÄ originalbandet tycker jag Àr OK, men som sagt finner jag det vara för ÀventyrsovÀnligt blankt och i mitt fall för mörkt brunt (det Àr vÀl Ätminstone riktigt svart pÄ din svarta Alpinist, @Atlantis ?), sÄ klockan ska fÄ nya klÀder i sinom tid.

Som nybörjare hÀr (hej alla, förresten!) har jag begripit att det Àr foton vid förarplats som gÀller, sÄ ett sÄdant bifogas...
M33-alpinist.jpg
 
Topp