• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

dnill

Cartier
2-Faktor
Skickade in min 1000m pÄ batteribyte och den kom tillbaka med totalförstörda shroud-skruvar och en faktura pÄ 1300:-

Klickade sen hem en ”5700” big bertha för 700:- och kör numera batteribyte sjĂ€lv. UnderlĂ€ttar enormt mycket dĂ„ glasringarna kan sitta rejĂ€lt hĂ„rt pĂ„ och med ganska grund nyckling i ringen, vilket gör det lĂ€tt att slinta och repa glaset med vanligt jaxa-verktyg.
De Àr ganska rakt fram att hantera nÀr man vÀl fÄtt av den skruvade glasringen, och tagit ut glaset mha sugkopp eller min favorit, tesa dubbelhÀftande kuddar mot en plan yta.
IMG_9442.jpeg


IMG_8752.jpeg

IMG_8751.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Det Àr en 78. Syns i andra vinklar att glaset och shrouden (svensk översÀttning pÄ det?) tagit en del stryk men vridningsinlÀgg och tavlan Àr grymma!
Den Ă€r vĂ€ldigt trevlig 😊
Glasen Àr tyvÀrr kÀnsliga, vilket Àr synd dÄ de ÀndÄ Àr byggda för att tÄla mycket. Bytte till ett Hardlex pÄ min dÄ det byttes, men har rÄkat fÄ ett litet skrap pÄ toppen. Hade jag bytt igen sÄ vetifan om jag inte satt ett saffir istÀllet.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det Àr en 78. Syns i andra vinklar att glaset och shrouden (svensk översÀttning pÄ det?) tagit en del stryk men vridningsinlÀgg och tavlan Àr grymma!
Ja, det Ă€r hög tid att vi bestĂ€mmer vad shroud heter pĂ„ svenska. KĂ„pa Ă€r ju ett lagom industriellt och fult ord. Eller varför inte det försvenskade skrud, trots att betydelsen Ă€r fel? Det Ă€r ju inte vĂ€rre Ă€n att kalla bandhorn för lugg och ligger rĂ€tt bra i munnen

 
Topp