• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

dnill

Cartier
2-Faktor
Wow vilket skick alltsĂ„. Man undrar ju hur det Ă€r möjligt att dessa klockor som Ă€r av ”bruksnatur” kan hĂ„lla sig sĂ„?
Jag har sjÀlv en 6309 som Àr i magiskt skick, köpt hÀr pÄ forat. Typ NOS nÀr den köptes, inte lÀngre för jag anvÀnder den ju.
Vet du historien bakom din?
Köpte pÄ auktion i Japan frÄn en second hand-shop för nÄgra Är sedan, satt pÄ en fin originalrem och kan inte fÄtt se sÄ mycket action genom Ären. Jag har endast fÄtt den servad och nya packningar i. Trevlig tidsmaskin, i dubbel bemÀrkelse.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
IMG_2701.jpeg
 

RĂ€v

Cartier
2-Faktor
Riktigt snygg!
Man ser dem inte sÄ ofta
Denna skulle jag ju vÄga bÀra lite modigare Àn en vintage. Min fick ju Äka till uris efter varit med och skottat snö. Bara av att vara i fukten

Tack.
Det var incitamentet att skaffa en. Har haft tvÄ gamlingar (varav en i mycket bra skick) sedan en SPB151 för att ha att slita pÄ - men störde mig pÄ "X"-tavlan. Landade i den hÀr till slut. Originalet Àr bÀst pÄ allt egentligen - utom att idag anvÀnda som det var tÀnkt. Jag tÀnkte lite framÄt med SLA: n och skaffade de delar som i framtiden kanske blir svÄra att fÄ tag pÄ - dÄ den ju Àr "limiterad"... Vridring, krona, packningar och lite annat smÄtt. Kan dÀrför med gott samvete anvÀnda den till allt möjligt.

20211005_175544_resized.jpg
 
Senast Àndrad:

Viskan

Panerai
2-Faktor
Tack.
Det var incitamentet att skaffa en. Har haft tvÄ gamlingar (varav en i mycket bra skick) sedan en SPB151 för att ha att slita pÄ - men störde mig pÄ "X"-tavlan. Landade i den hÀr till slut. Originalet Àr bÀst pÄ allt egentligen - utom att idag anvÀnda som det var tÀnkt. Jag tÀnkte lite framÄt med SLA: n och skaffade de delar som i framtiden kanske blir svÄra att fÄ tag pÄ - dÄ den ju Àr "limiterad"... Vridring, krona, packningar och lite annat smÄtt. Kan dÀrför med gott samvete anvÀnda den till allt möjligt.

20211005_175544_resized.jpg
Bra dÀr. En riktig @RÀv
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Riktigt nöjd med denna spb151. Sitter pÄ ett chocolate bar frÄn Uncle som jag köpte för typ tvÄ Är sedan. Var sÀker pÄ att jag skulle bestÀlla en ny Willard men det kom nÄgra klockor i mellan - men nu sÄ!
IMG_3346.jpeg
 

RĂ€v

Cartier
2-Faktor
Riktigt nöjd med denna spb151. Sitter pÄ ett chocolate bar frÄn Uncle som jag köpte för typ tvÄ Är sedan. Var sÀker pÄ att jag skulle bestÀlla en ny Willard men det kom nÄgra klockor i mellan - men nu sÄ!
IMG_3346.jpeg

Det jag saknar mest med SLA033 Àr originalets och SPB151: ns vackra spegling av sekundmarkeringarna i glaset. Det gör mycket för uttrycket. F-n aldrig Àr man riktigt nöjd... ;-)
 
  • Like
Reactions: Ncs

Ncs

Rolex
2-Faktor
Det jag saknar mest med SLA033 Àr originalets och SPB151: ns vackra spegling av sekundmarkeringarna i glaset. Det gör mycket för uttrycket. F-n aldrig Àr man riktigt nöjd... ;-)
Haha, nej aldrig Àr man helt nöjd. Jag saknar det inramade datumet pÄ min. Sen hade det varit schysst med samma krona som din sla033 ocksÄ.
 
Topp