• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Pikeeater

Breitling
Nu Àr skÀppan överfull. Saknas bara Enzon... hmm
DSC_0788.JPG
 

wanstahl

Cartier
Mitt MN-band Àr dock anvÀnt blekt och nÄgot bredare (ca 23 mm) Àn de som sÀljs som NOS, vilka brukar vara ca 21-22 mm breda.
SĂ„g att ”Ericas Original” (?) sĂ€ljer dessa i 24mm. Dock till ett dyrare pris Ă€n exempelvis 21mm. Kanske vĂ€rt!

Sugen pÄ att bestÀlla detta gummi med böjd Ànde. Dock osÀker hur mÄtten vid bandhornen passar klockan. NÄgon som har erfarenhet?
46DED594-9525-482B-B676-49F81C8BD4CB.jpeg
 

Bilagor

  • DE37545F-7EB4-4A11-8A01-A5FAE8322EC0.jpeg
    DE37545F-7EB4-4A11-8A01-A5FAE8322EC0.jpeg
    44.4 KB · Visningar: 2

Monk

Panerai
2-Faktor
E1C334C0-B286-4FBF-A8FB-2EA8DCA4D3BE.jpeg

Min Aqualand har börjar kÀrva. Den analoga klockan funkar i ett par mÄnader efter batteribyte, men sedan stannar den. Bytte batteri pÄ nytt och dÄ gick den i ytterligare tvÄ mÄnader. Det mÄste kÀrva nÄgonstans. Kan man ge sig pÄ nÄgot sjÀlv hÀr? OsÀker pÄ om det annars Àr vÀrt att lÀmna in den?
 

M.M

Cartier
Screenshot_20181016-213810.png


Jag som nyligen (?) bytt batteri...
A. Hur lÀnge rÀcker era batterier innan saften Àr slut?
B. (SvÄr/omöjlig frÄga) Hur lÀnge dröjer det efter att kolontecknet börjat blinka tills batteriet Àr slut?
/M.M
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
1996 var jag pÄ Borneo för att lÀra mig dyka. Efter första dagen pÄ dykskolan i Kota Kinabalu gick jag in i stadens klockbutik och letade dykarur. Jag förevisades en sjÀlvuppdragande mekanisk Seiko samt ett kvartur frÄn Citizen. Seikon var dyrare, om jag minns rÀtt typ 1500 svenska pÄ den tiden, och citizen kostade hÀlften (men jag kan minnas fel, det var ju i annan valuta dessutom). SÀljaren, en ung man frÄn trakten, pushade hÄrt för Seikoklockan.

""The mechanical watch will last much longer, Sir", sade sÀljaren, "it will still work in twenty years!!!".

Jag lÀt plÄnboken styra och tog den billigare batteridrivna klockan. Nu Àr det mer Àn tjugo Är sedan och visst har klockan under perioder fÄtt vila, men den funkar Àn idag.

DSC_0241.JPG
 
Senast Àndrad:

Arvis

Cartier
2-Faktor
1996 var jag pÄ Borneo för att lÀra mig dyka. Efter första dagen pÄ dykskolan i Kota Kinabalu gick jag in i stadens klockbutik och letade dykarur. Jag förevisades en sjÀlvuppdragande mekanisk Seiko samt ett kvartur frÄn Citizen. Seikon var dyrare, om jag minns rÀtt typ 1500 svenska pÄ den tiden, och citizen kostade hÀlften (men jag kan minnas fel, det var ju i annan valuta dessutom). SÀljaren, en ung man frÄn trakten, pushade hÄrt för Seikoklockan.

""The mechanical watch will last much longer, Sir", sade sÀljaren, "it will still work in twenty years!!!".

Jag lÀt plÄnboken styra och tog den billigare batteridrivna klockan. Nu Àr det mer Àn tjugo Är sedan och visst har klockan under perioder fÄtt vila, men den funkar Àn idag.

DSC_0241.JPG
Snygg! Men j-vlar vad nyfiken jag blev pÄ Seikon. (Sorry.). Hmm, alltid köpa tvÄ...
 

wanstahl

Cartier
AC3E0D1A-07C3-44CC-8422-A8A1BAD3D8A6.jpeg
NÄgon som vet var jag kan hitta denna lÀnk till jp2000? (Bild stulen frÄn gammal annons pÄ tradera). Alternativt om ni vet nÄgon annan lÀnk som passar?
 
Topp