• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Provade 19mm gummi pÄ sbgn003. Tanken kÀndes helt rÀtt med ett gummi som slutet tÀtt mot boetten och pÄ bild ser det ju rÀtt ok ut tycker jag. Var tvungen att ha böjda bandstift för att de skulle gÄ pÄ och dÄ gick de tyvÀrr bort för mig.

FÄr jaga rÀtt pÄ antingen nÄtt rakt 19mm gummi eller ett nato av bÀttre kvalitet.

NÄgon som har bra tips eller rent av har nÄtt att byta med?
20220620_201727.jpg
20220620_201450.jpg
20220620_201433.jpg
 
Varit dÀr nÄgra gÄnger och inte upplevt nÄgot problem dÄ, bara klÀmt pÄ lite klockor men aldrig köpt. SÄg att de torskat iwc varpÄ kommentaren om att de fÄr GS istÀllet med fullt sortiment
Varit dÀr nÄgra gÄnger och inte upplevt nÄgot problem dÄ, bara klÀmt pÄ lite klockor men aldrig köpt. SÄg att de torskat iwc varpÄ kommentaren om att de fÄr GS istÀllet med fullt sortiment
Kul med fler ÄterförsÀljare tycker jag. AngÄende Rydbergs sÄ har jag blandade erfarenheter. Ibland Àr de bara dryga och ointresserade men jag har ocksÄ fÄtt kanonbemötande. Det kanske Àr baksidan av att vara sÄ tillgÀnglig? De ligger ju pÄ ett köpcentrum och Àr kanske vissa dagar lite trötta pÄ alla titt-kunder. MissförstÄ mig inte, jag tycker man kan begÀra mer men ÀndÄ.
 

Skeppsta

Omega
  • Like
Reactions: Jpg

kuma-kun

Audemars
Behöver lite hjÀlp, svÄrt att avgöra pÄ bilderna om denna Àr polerad. UtgÄr ifrÄn att den Àr det, den kÀnns lite vÀl blank men skulle uppskatta lite synpunkter.

Som tidigare talare sÀger Àr det omöjligt med sÄ dÄliga bilder.
Jag tycker ofta det Àr lite vÀl mycket fokus pÄ polerat eller inte vilket Àr rÀtt ointressant pÄ sÄ hÀr gamla klockor.
Det Àr vÀldigt fÄ som Àr i samma skick som dom lÀmnade fabriken.med sylvassa kanter o.s.v. och dÄ kostar dom oftast mer Àn
vad dom flesta tycker Àr rimligt för vintage GS.
Vad jag tycker man ska titta pÄ Àr skicket pÄ boetten och vanligtvis har ju klockorna nÄgon gÄng varit inne pÄ service och dÄ har
ofta urmakaren gnuggat lite pÄ klockan för att göra den fin och det gör nog inget om det inte Àr överdrivet.
I andra Ànden har vi ju folk som för att fÄ upp hög glans fort gÄr över boetten tungt med mjuk polertrissa vilket gör klockan blank
men kanterna blir vÀldigt avrundade och dom plana ytorna blir svagt vÀlvda ut mot kanterna.
DÄ tycker jag klockan tappar sin karaktÀr och kÀnns trÄkig.
Jag skulle inte bry mig om klockan du lÀnkar till eftersom det kÀnns som ett lotteri nÀr det inte gÄr att bedöma skicket pÄ boetten eller
tavlan och ingen bild pÄ verket heller.
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Jag skulle gissa pÄ pÄ att den Àr polerad. SvÄrt att sÀga utifrÄn bilderna men det ser för bra ut för att va sant!

Som tidigare talare sÀger Àr det omöjligt med sÄ dÄliga bilder.
Jag tycker ofta det Àr lite vÀl mycket fokus pÄ polerat eller inte vilket Àr rÀtt ointressant pÄ sÄ hÀr gamla klockor.
Det Àr vÀldigt fÄ som Àr i samma skick som dom lÀmnade fabriken.med sylvassa kanter o.s.v. och dÄ kostar dom oftast mer Àn
vad dom flesta tycker Àr rimligt för vintage GS.
Vad jag tycker man ska titta pÄ Àr skicket pÄ boetten och vanligtvis har ju klockorna nÄgon gÄng varit inne pÄ service och dÄ har
ofta urmakaren gnuggat lite pÄ klockan för att göra den fin och det gör nog inget om det inte Àr överdrivet.
I andra Ànden har vi ju folk som för att fÄ upp hög glans fort gÄr över boetten tungt med mjuk polertrissa vilket gör klockan blank
men kanterna blir vÀldigt avrundade och dom plana ytorna blir svagt vÀlvda ut mot kanterna.
DÄ tycker jag klockan tappar sin karaktÀr och kÀnns trÄkig.
Jag skulle inte bry mig om klockan du lÀnkar till eftersom det kÀnns som ett lotteri nÀr det inte gÄr att bedöma skicket pÄ boetten eller
tavlan och ingen bild pÄ verket heller.
Tack för hjÀlpen! Skippar den. Personligen tar jag hellre en klocka med bruksmÀrken pÄ boetten och Àrligt nedslitna kanter, sen gör det ju inget om nÄn dragit nÄgra drag med finpapperet antar jag sÄ lÀnge formen, som du sÀger, Àr nÄgorlunda vÀlbehÄllen.
 
Topp