• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
NĂ„gra andra saker att kolla upp:

Antireflexbehandlingen kan ibland vara avskavd. VÀnd och vrid pÄ klocka i lite olika ljus sÄ ser du det.

Kronhalsen Àr (om jag har förstÄtt det rÀtt) integrerad i boetten sÄ om den Àr sliten mÄste hela boetten bytas (dyrt). Jag Àr dock lite osÀker om det gÀller alla 80- och 90-talare, men kolla det för sÀkerhets skull.

Om du vÀljer en variant med gulddetaljer (klackar och knappar/krona), ta en extra titt pÄ dem. De Àr förgyllda och Àr ofta lite skavda.
Stort tack för ytterligare saker att hĂ„lla koll pĂ„! FĂ„r göra lite research kring kronhalsen och vilka modeller det gĂ€ller. 👍
 

Rulle

Audemars
Stora hjul, liten klocka.
2991106A-3C23-4D56-BF4A-6CA326E4841B.jpeg
hur va de nu dom sÀger...

4 nollor i grillen och en breitling Àgare bakom ratten? haha
 

Matte1970

Cartier
TrĂ„kigt & höra att du ödslat bĂ„de tid & energi pĂ„ klockor som inte motsvarat dina förvĂ€ntningar. 😡
Var de ovanligt "billiga"?
Hur kommer det sig att du inte kollade upp klocka #2 bĂ€ttre innan du Ă„kte 60 mil mtp fadĂ€sen med #1?? đŸ€”
Det gjorde jag sÄ gott jag kunde. Men pantbanken som sÄlde den verkade lite Lost. Tur iaf att jag mÀrkte det. TÀnkte att vad Àr sannolikheten att det Àr samma fel pÄ tvÄ klockor som Àr relativt nya? Tyckte inte det var extremt billiga, utan marknadspris.
 
Hej, allihopa!
Jag letade lÀnge efter en fin Navitimer som jag till slut hittade i somras.
Innan dess letade jag efter den gamla Chronomaten med grön urtavla.
Jag undrar om det finns nÄgon hÀr som har den pÄ pilotlÀnk och funderar pÄ att sÀlja?
Hör gÀrna av er isÄfall.
Sedan vill jag Àven passa pÄ att önska er en trevlig helg!
 
Topp