• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Söndag och sol! Men jag sitter o leker inne jag.. đŸ„°
9C104168-37BC-434B-B240-6AAFEDB62F7B.jpeg
Det dÀr blev bra, stort grattis
 

Mollen

Omega
Hej Breitlingproffs!
Jag har sjĂ€lv aldrig Ă€gt en Breitling (har en AP, Rolex DJ/Sub och en GlashĂŒtte) och faktiskt inte sneglat Ă„t BreitlinghĂ„llet förut. Men varit pĂ„ jakt efter en lite mer spĂ€nnande fĂ€rg pĂ„ tavla och varit instĂ€lld pĂ„ en OP 126000 Tiffany tills jag nyligen sĂ„g Breitling premier b09 "pistachio" och wow! Tycker fĂ€rgen ser helt fantastisk ut, precis nĂ„got sĂ„dant jag letat efter.
SÄ, undrar om nÄgon hÀr Àgt en eller stött pÄ en?

4C0FF91B-32E0-4BD4-9BEA-691E97121D63.png
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej Breitlingproffs!
Jag har sjĂ€lv aldrig Ă€gt en Breitling (har en AP, Rolex DJ/Sub och en GlashĂŒtte) och faktiskt inte sneglat Ă„t BreitlinghĂ„llet förut. Men varit pĂ„ jakt efter en lite mer spĂ€nnande fĂ€rg pĂ„ tavla och varit instĂ€lld pĂ„ en OP 126000 Tiffany tills jag nyligen sĂ„g Breitling premier b09 "pistachio" och wow! Tycker fĂ€rgen ser helt fantastisk ut, precis nĂ„got sĂ„dant jag letat efter.
SÄ, undrar om nÄgon hÀr Àgt en eller stött pÄ en?

4C0FF91B-32E0-4BD4-9BEA-691E97121D63.png
@perhog har en :)
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Hej Breitlingproffs!
Jag har sjĂ€lv aldrig Ă€gt en Breitling (har en AP, Rolex DJ/Sub och en GlashĂŒtte) och faktiskt inte sneglat Ă„t BreitlinghĂ„llet förut. Men varit pĂ„ jakt efter en lite mer spĂ€nnande fĂ€rg pĂ„ tavla och varit instĂ€lld pĂ„ en OP 126000 Tiffany tills jag nyligen sĂ„g Breitling premier b09 "pistachio" och wow! Tycker fĂ€rgen ser helt fantastisk ut, precis nĂ„got sĂ„dant jag letat efter.
SÄ, undrar om nÄgon hÀr Àgt en eller stött pÄ en?

4C0FF91B-32E0-4BD4-9BEA-691E97121D63.png
De dÀr Àr jÀkligt fina! Undrar om inte jag sÄg en i Breitling store pÄ biblioteksgatan..

Men passa dig för champagnen! DĂ„ lurar dem pĂ„ dig grejer för massa 💰sen..
😂 😂
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
@LoveL oh tack för tipset, bokar in ett besök direkt!

Haha, kanske tackar ja till champagnen dĂ„ sĂ„ jag "rĂ„kar" komma ut med nĂ„got pistachefĂ€rgat pĂ„ armen 😅
Vet att det stĂ„r pĂ„ hemsidan att man ska boka, men jag bara gled in (till lite misstĂ€nksamma blickar först..😂).. 😀
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Oh, tack @David71!
FÄr man frÄga hur den sitter/bÀrs @perhog , som man kan förvÀnta sig av en 40mm? Och gör bilderna fÀrgen rÀttvis, kan tÀnka mig att den Àr lite mer matt?
allt Ă€r vĂ€l relativt, fĂ€rgen och texturen/symmetrin pĂ„ tavlan Ă€r vĂ€ldigt lyckad. Om jag skulle fĂ„ ha nĂ„gon invĂ€ndning sĂ„ Ă€r det att den skulle kunna krympa nĂ„gon millimeter pĂ„ höjden för att vara ett manuellt verk, men det vĂ€gs upp av det jag skrev ovan. Om du har möjlighet att prova den sĂ„ kör hĂ„rt! Även @Nicklas.S har haft en och kanske kan komma med lite input frĂ„n Ă€gande.

Kanske @carlmartin har provat den ocksÄ? (Vet att du var sugen pÄ att köpa men aldrig kom till skott).
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
allt Ă€r vĂ€l relativt, fĂ€rgen och texturen/symmetrin pĂ„ tavlan Ă€r vĂ€ldigt lyckad. Om jag skulle fĂ„ ha nĂ„gon invĂ€ndning sĂ„ Ă€r det att den skulle kunna krympa nĂ„gon millimeter pĂ„ höjden för att vara ett manuellt verk, men det vĂ€gs upp av det jag skrev ovan. Om du har möjlighet att prova den sĂ„ kör hĂ„rt! Även @Nicklas.S har haft en och kanske kan komma med lite input frĂ„n Ă€gande.

Kanske @carlmartin har provat den ocksÄ? (Vet att du var sugen pÄ att köpa men aldrig kom till skott).
StÀmmer bra att jag provat men det blev aldrig nÄgot köp. Faktum var att jag tyckte vÀldigt mycket om hur den bars och hade nog köpt en om det bara dök upp en beggad (runt 100k eller vad list nu Àr tycker jag Àr i saftigaste laget).

HÄller med om att den kunde varit nÄgon mm tunnare men vill samtidigt pÄstÄ att den bÀrs smidigare Àn vad mÄtten pÄ pappret antyder. Den Àr vÀl avvÀgd i proportionerna imo.

Jag som gillar att byta band hade nog kÀnt mig aningen begrÀnsad av att det Àr en hel del som skÀr sig med tavlan men mellanbrunt eller svart band funkar nog för det mesta..

F3729C46-F18F-4C2F-ACD3-3783831FFCD4.jpeg
4C5879A2-C376-4E31-B2B1-00C77147AAEE.jpeg
CDFD78B8-D22F-464F-A487-B5D444EA4B89.jpeg
 

Matte1970

Cartier
Hej Breitlingproffs!
Jag har sjĂ€lv aldrig Ă€gt en Breitling (har en AP, Rolex DJ/Sub och en GlashĂŒtte) och faktiskt inte sneglat Ă„t BreitlinghĂ„llet förut. Men varit pĂ„ jakt efter en lite mer spĂ€nnande fĂ€rg pĂ„ tavla och varit instĂ€lld pĂ„ en OP 126000 Tiffany tills jag nyligen sĂ„g Breitling premier b09 "pistachio" och wow! Tycker fĂ€rgen ser helt fantastisk ut, precis nĂ„got sĂ„dant jag letat efter.
SÄ, undrar om nÄgon hÀr Àgt en eller stött pÄ en?

4C0FF91B-32E0-4BD4-9BEA-691E97121D63.png
Har bara sett den i skyltfönstret. Ser grymt fin ut. Go for it.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Oh, tack @David71!
FÄr man frÄga hur den sitter/bÀrs @perhog , som man kan förvÀnta sig av en 40mm? Och gör bilderna fÀrgen rÀttvis, kan tÀnka mig att den Àr lite mer matt?
Den sitter som man kan förvÀnta sig av en 40mm klocka, vÀldigt bekvÀm och viklÄset med originalband Àr en höjdare. PÄ bilder kan fÀrgen framstÄ som lite blek, i verkligheten Àr det en mycket klar och fin fÀrg lite Ät det halvblanka.

IMG_1676 (2).JPG









IMG_E0953 (2).JPG
 

S.F.Y.94

Breitling
Hej Breitlingproffs!
Jag har sjĂ€lv aldrig Ă€gt en Breitling (har en AP, Rolex DJ/Sub och en GlashĂŒtte) och faktiskt inte sneglat Ă„t BreitlinghĂ„llet förut. Men varit pĂ„ jakt efter en lite mer spĂ€nnande fĂ€rg pĂ„ tavla och varit instĂ€lld pĂ„ en OP 126000 Tiffany tills jag nyligen sĂ„g Breitling premier b09 "pistachio" och wow! Tycker fĂ€rgen ser helt fantastisk ut, precis nĂ„got sĂ„dant jag letat efter.
SÄ, undrar om nÄgon hÀr Àgt en eller stött pÄ en?

4C0FF91B-32E0-4BD4-9BEA-691E97121D63.png
Denna urtavlan Ă€r sĂ„ lĂ€cker! 😍 Den finns tillgĂ€nglig hos oss pĂ„ Breitling, Mall of Scandinavia om du vill testa och kika lite mer pĂ„ plats. Varmt vĂ€lkommen :D
 

JohnGN

Breitling
Hej,

Är det nĂ„gon som kĂ€nner till denna modell, om Ă€kta? Miyota movement.
 
Senast Àndrad:

Matte1970

Cartier
Hej,

Är det nĂ„gon som kĂ€nner till denna modell, om Ă€kta? Miyota movement.
Ytterst tveksamt om den Àr Àkta. Har aldrig sett den modellen och armbandet Àr inget jag kÀnner igen heller. Den inre ringens siffror har ett konstigt teckensnitt. Har du köpt den eller bara hittat den i nÄgons lÄda?
 
Senast Àndrad:

JohnGN

Breitling
Ytterst tveksamt om den Àr Àkta. Har aldrig sett den modellen och armbandet Àr inget jag kÀnner igen heller. Den inre ringens siffror har ett konstigt teckensnitt. Har du köpt den eller bar hittat den i nÄgons lÄda?
okej tack, inget jag Àger, bara undrade. Lyckades inte heller hitta nÄgot
 

Matte1970

Cartier
Köpte en klockbox. Inget speciellt, men funkar bÀttre att ha alla klockor samlade istf att ha dem i diverse watch winders och andra klockboxar.

FrÄn topp vÀnster:

1. Super Avenger dark grey dial, ref. A13370.
2. Bentley Flying B steel/gold dial, ref. A28362.
3. Crosswind black dial, diamond gold bezel, two-toned UTC, two-toned bracelet, ref. D13355.
4. Bentley Motors T grey dial, ref. A25363.
5. Blackbird black/grey dial, ref. A44359.
6. Crosswind Special White dial, ref. A44355.
7. Chronomat two-toned blueish dial with two-toned UTC, ref. B13350.
8. Chronomat Evolution MOP dial two-tone with diamond indexes, ref. B13356.
20230313222805_IMG_9645.JPG
 
Senast Àndrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej Breitlingproffs!
Jag har sjĂ€lv aldrig Ă€gt en Breitling (har en AP, Rolex DJ/Sub och en GlashĂŒtte) och faktiskt inte sneglat Ă„t BreitlinghĂ„llet förut. Men varit pĂ„ jakt efter en lite mer spĂ€nnande fĂ€rg pĂ„ tavla och varit instĂ€lld pĂ„ en OP 126000 Tiffany tills jag nyligen sĂ„g Breitling premier b09 "pistachio" och wow! Tycker fĂ€rgen ser helt fantastisk ut, precis nĂ„got sĂ„dant jag letat efter.
SÄ, undrar om nÄgon hÀr Àgt en eller stött pÄ en?

4C0FF91B-32E0-4BD4-9BEA-691E97121D63.png
Även jag har sneglat pĂ„ denna och 42mm varianten. BĂ„de Ă€r fina. Jag hade troligtvis kört pĂ„ 42mm. Avvakta och se om de slĂ€pper fler fĂ€rger nu under WaW. Även om Breitling inte Ă€r med sĂ„ slĂ€pper övriga mĂ€rken nyheter i nĂ€rheten av mars/april.

ÖvervĂ€g Ă€ven toptime som jag tycker Ă€r riktigt kul.

 

EHedin

Cartier
2-Faktor
GÄr strax ut en riktigt hÀrlig 18k MOP Chronomat pÄ tratten vill jag bara tipsa om! (Inte min). Hade jag lite djupare fickor sÄ :D
 
Topp