• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor
Leker med Jeep Wrangler i rymden
1000006177.jpg
Det lilla tidningsbudet levererar😁
IMG_20240127_085552.jpg

IMG_20240127_085847.jpg
 

Sorubim

Audemars
Det finns ju numera podcasts för varenda tÀnkbar hobby. Har lyssnat pÄ nÄgra olika klock-podcasts genom Ären. En del tar upp G's emellanÄt, men dÄ oftast i enstaka specialavsnitt och/eller med kraftiga "glasögon" frÄn ett annat omrÄde inom hobbyn. Vilket gör att det ofta blir relativt ointressant och pÄ fel nivÄ för en G-entusiast.

Vet nÄn i trÄden om nÄn podcast som riktar sig mer specifikt till G-alningar?
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Det finns ju numera podcasts för varenda tÀnkbar hobby. Har lyssnat pÄ nÄgra olika klock-podcasts genom Ären. En del tar upp G's emellanÄt, men dÄ oftast i enstaka specialavsnitt och/eller med kraftiga "glasögon" frÄn ett annat omrÄde inom hobbyn. Vilket gör att det ofta blir relativt ointressant och pÄ fel nivÄ för en G-entusiast.

Vet nÄn i trÄden om nÄn podcast som riktar sig mer specifikt till G-alningar?
Ja de brukar bli lite fel ocksÄ nÀr special avsnittet Àr gshocks, oftast mÀrker man att de inte kan det lika bra eller gissar
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Det finns ju numera podcasts för varenda tÀnkbar hobby. Har lyssnat pÄ nÄgra olika klock-podcasts genom Ären. En del tar upp G's emellanÄt, men dÄ oftast i enstaka specialavsnitt och/eller med kraftiga "glasögon" frÄn ett annat omrÄde inom hobbyn. Vilket gör att det ofta blir relativt ointressant och pÄ fel nivÄ för en G-entusiast.

Vet nÄn i trÄden om nÄn podcast som riktar sig mer specifikt till G-alningar?
Detta avsnittet av @Amorell Àr riktigt bra :D
Med Svante Klockmaster👍
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
IMG_2023.jpeg
IMG_2024.jpeg

Denna butik var högst intressant. Modifierade förbÀttringar av originalet för inte mycket högre pris Àn originalet.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag vet att vi har nÄgra hÀr som köper frÄn buyee emellanÄt. Hur hÄr det till? Jag har konto och sÄ, men priset jag ser, Àr det med skatt? Frakt tillkommer antar jag. Sen dÄ? Moms och tull hÀr, antar jag.
Kan nÄn som har erfarenhet kort beskriva proceduren frÄn att jag lÀgger ett bud?
@ekke ? @Lord_tito88 ?
 

ekke

Panerai
2-Faktor
Jag vet att vi har nÄgra hÀr som köper frÄn buyee emellanÄt. Hur hÄr det till? Jag har konto och sÄ, men priset jag ser, Àr det med skatt? Frakt tillkommer antar jag. Sen dÄ? Moms och tull hÀr, antar jag.
Kan nÄn som har erfarenhet kort beskriva proceduren frÄn att jag lÀgger ett bud?
@ekke ? @Lord_tito88 ?
LĂ€gg ett bud.
Vinn.
Betala, rekommenderar att köra med PayPal. Handlar du frÄn butik tillkommer 10% skatt, men det brukar vara inkluderat i priset.
VĂ€nta till allt du handlat inkommit till lagret.
Markera alla paket, tryck pÄ "consolidated and add packaging".
VĂ€nta till dom packat ihop och kollat frakt. (VĂ€lj aktivt EMS-frakt)
Betala frakt. Detta inkluderar bĂ„de "domestic" frakten frĂ„n auktionerna (kan vara sĂ€ljaren som stĂ„r för den, kan vara du, men det stĂ„r i auktionen). Kostar 600-1000 yen per klocka i domestic. Jag har kört ompackning för 1500 yen, lĂ€tt vĂ€rt det. Sen den internationella frakten pĂ„ 5000-7000 yen. Allt detta fixar dom som en klumpsumma, bara att betala och se glad ut â˜ș.
VĂ€nta 8 dagar
Betala moms och tull.
Ha julafton.
 
Topp