• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Patric J

Rolex
2-Faktor
Det Àr en kall maj mÄnad sÄ lÄngt. Bara nÄgra grader över O och solen Àr bakom moln. En brasa hjÀlper till att hÄlla vÀrmen ute.

1000018795.jpg


Och sÄ hÀr en bit ut pÄ landet sÄ tar det nog minst ett par veckor till isen Àr borta pÄ sjön.

1000018794.jpg
 
Senast Àndrad:

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Hur Àr batteritiden? Tror Seiko anger att batteriet bara rÀcker i 35 timmar med pulsmÀtaren pÄslagen, Àr det Ànnu mindre i praktiken sÄ verkar det opraktiskt.
Jag har inte pÄ min hela tiden, bara under trÀning samt vid sömn (sömn data), och dÄ rÀcker batteriet kanske ca 2-3 veckor som max. utan HR sÄ klarar den rÀtt sÄ lÀnge :)
 

L&W

Patek
2-Faktor
Hur Àr batteritiden? Tror Seiko anger att batteriet bara rÀcker i 35 timmar med pulsmÀtaren pÄslagen, Àr det Ànnu mindre i praktiken sÄ verkar det opraktiskt.
Batteritiden Àr bra tycker jag. Jag anvÀnder inte HR sensor och det tar veckor innan det gÄr ner frÄn high till fullt. Sonen lÄnade den i ett par veckor med allt pÄslagen och det gick ner 2 prickar efter en vecka.
 

Doncorleone

Panerai
Kul att du fick ordning pĂ„ MB6!👍
Hur gjorde du, lĂ€ste du nĂ„n besvĂ€rjelse đŸ§™â€â™‚ïž eller hittade du ett lĂ€ge med bra mottagning?
Synkar den varje natt nu?

Jag tog ett moppskaft i aluminium och hÀngde pÄ klockorna och lade den över ryggstödet pÄ soffan ute pÄ balkongen.

Kör inglasat sÄ öppnade Àven upp tvÄ rutor i tron om att radiovÄgorna skulle nÄ fram bÀttre haha :D

Har fungerat i tvÄ nÀtter i alla fall.
 
Senast Àndrad:

Doncorleone

Panerai
Inatt kommer klockorna fÄ vila pÄ mobilhÄllaren jag har till babymonitor telefonen för att se om dom tar emot MB6 signalerna lika bra som pÄ skaftet dom hÀngde pÄ natten till idag.


IMG_9443.jpeg
IMG_9444.jpeg

** UPDATE **

Ingen av klockorna synkade .. det sista jag gjorde igÄr var att hÀnga GWM5610;an pÄ en tvÀttstÀllning för att se om det skulle fungera men ICKE.
FortsÀttning följer
 
Topp