• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2st som första klocka

Gaius

Omega
Hej klocksnack
Mitt klockintresse har nu vaknat till liv vid studentåldern och har tänkt mig inskaffa min(a) första klock(a/or).
Budgeten ligger på max 30k för minst två st klockor. Jag har tänkt mig en för finare tillfällen samt en för vardagligt bruk.
Har länge kollat på Tudor Black Bay, Seamaster 300M och Rolex datejust för ca. 20k (begagnat) och sedan en billigare klocka som Seiko sarb033 för ca. 5k.
Behöver nu er hjälp med tips och förslag på klockor som passar till denna budget. Tack.
Obs: inget quartz på min handled.
 

Lago

Omega
Personligen hade jag valt Black bay black, gillar den skarpt. Till den en sarx021 eller liknande modell du gillar och kört den på läder
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker Tudorn är lite stor och det blir lite samma lika tillsammans med en Seikodykare. En DJ plus en Seikodykare känns som en mer komplett duo för alla sammanhang. Men det kanske skulle kunna funka att få in en Explorer 2 och en sxk 007/009 i budgeten med lite tur och skicklighet
 
Topp