• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allt om NHL

Mic1

Rolex
2-Faktor
Förstår verkligen inte varför Rangers har kvar Georgiev. Han måste bort omedelbart. Tar Kinkaid före honom alla dagar i veckan
 
  • Like
Reactions: Nic

Mic1

Rolex
2-Faktor
Shesterkin vinner därför Vezina &Hart. Så mycket skillnad är det

Torsk 9-2 mot Arizona hemma:bag::banghead::eek:
Att en backup är i närheten av Shesterkins nivå är ju såklart inte rimligt att förvänta sig men man kan väl ha en backup att sätta in mot sämre lag utan att det blir pinsamt. Kan inte minnas när Georgiev vann eller släppte in färre än 4 mål senast…
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hur man tystar en kritiker... 😁 (höger igår, vänster idag).
Även en shoutout to Matthews. Vilken j*vla säsong!

Screenshot 2022-04-08 at 09.41.57.png
 
  • Like
Reactions: Nic

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Oroande för Toronto är väl att man leder ligan sedan 2013 i matcher (sju stycken) där man lett med 4-1 (eller mer) för att sedan förlora. Och att deras målvaktsituation inte är i klass med resten av Atlantic. Och första rundan blir det Tampa eller Boston..
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Oroande för Toronto är väl att man leder ligan sedan 2013 i matcher (sju stycken) där man lett med 4-1 (eller mer) för att sedan förlora. Och att deras målvaktsituation inte är i klass med resten av Atlantic. Och första rundan blir det Tampa eller Boston..
Håller med, svårt att se Toronto gå långt i slutspelet när deras målvaktssituation är som den är.
 
Hur man tystar en kritiker... 😁 (höger igår, vänster idag).
Även en shoutout to Matthews. Vilken j*vla säsong!

Screenshot 2022-04-08 at 09.41.57.png
Ja mina kära pingviner har mycket svårt för den där Igor och hela Rangers. Blir en förmodat tuff första runda. Det där transitionspelet Rangers har är stundtals helt sjukt.
Men hatten av för Igor för jävlar så bra han är.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Ja mina kära pingviner har mycket svårt för den där Igor och hela Rangers. Blir en förmodat tuff första runda. Det där transitionspelet Rangers har är stundtals helt sjukt.
Men hatten av för Igor för jävlar så bra han är.
Tror inte Rangers går hela vägen i år men tror de går långt. Det som talar för är (förutom Igor) att man tenderar att spela riktigt bra mot bättre lag (nån match mot FLA och COL man åkte ordentligt på stryk men annars har det sett riktigt bra ut). Sen spelar man dåligt mot sämre lag men sämre lag får ju som bekant inte vara med i slutspelet…
 
Tror inte Rangers går hela vägen i år men tror de går långt. Det som talar för är (förutom Igor) att man tenderar att spela riktigt bra mot bättre lag (nån match mot FLA och COL man åkte ordentligt på stryk men annars har det sett riktigt bra ut). Sen spelar man dåligt mot sämre lag men sämre lag får ju som bekant inte vara med i slutspelet…
Jag är beredd att hålla med dig men tänker inte i förväg ge upp på mina lätt gråsprängda pingviner. Ska bli sjukt kul med slutspel om några veckor iaf.
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Jag skrev inlägget två microsekunder innan jag slog på sändningen och insåg att det var en möjlig Hart & Vezina vinnare i målet:bag:
 
  • Like
Reactions: Nic

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Toronto heta nu.
Men som Toronto fan så har man inga höga förväntningar på att dem ska slå tampa i bäst av 7. Kul med slutspel
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Första matchen var de ju helt sjukt överlägsna! Lite förvånad över hur bra de faktiskt spelar mot Bolts.
Kucherov -2 och Stamkos -1. Det vinner man tyvärr inga matcher på.
Tycker jag ser en helt annan uppoffring av hela Toronto nu som lag, som jag inte sätt tidigare i säsongen på samma sätt.

Vilka hoppas ni tar bucklan iår?
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Kucherov -2 och Stamkos -1. Det vinner man tyvärr inga matcher på.
Tycker jag ser en helt annan uppoffring av hela Toronto nu som lag, som jag inte sätt tidigare i säsongen på samma sätt.

Vilka hoppas ni tar bucklan iår?
Hoppas Rangers men tror Colorado.
Leafs är för svaga på defensiven och målvakter så blir ingen buckla för dem i år
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Riktigt oklart agerande av fiskpinnarna. Visst, man missade slutspel men tycker han är en av ligans bästa tränare

Verkligen.
Får väl hoppas att Detroit tar tillfället i akt.

För övrigt är jag nöjd med hur mitt Kings levererar och får kanske leva på det snarare än mitt tips om Blues mot Florida i finalen.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Hoppas Rangers men tror Colorado.
Leafs är för svaga på defensiven och målvakter så blir ingen buckla för dem i år
skön armbåge av Trouba på Crosby. Lite flashbacks ala Graves brutala slashing på Lemieux 1992. Slutade då med conn smythe. Tror tyvärr inte Crosby är tillbaka till match 7 så rangers krånglar väl sig vidare till nästa omgång och ett respass mot Carolina.
 

erow

Patek
2-Faktor
Hade inga förhoppningar inför matchen då Toronto inte kan gå vidare, men ändå känns det väldigt tomt just nu. Att sedan domaren avgör genom att döma bort mål känns mindre roligt... Frågan är vilka vi ska följa nu 🤔
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
skön armbåge av Trouba på Crosby. Lite flashbacks ala Graves brutala slashing på Lemieux 1992. Slutade då med conn smythe. Tror tyvärr inte Crosby är tillbaka till match 7 så rangers krånglar väl sig vidare till nästa omgång och ett respass mot Carolina.
Var ju verkligen inte avsiktlig, han går ju efter pucken och de kolliderar. Varken domarna eller disciplinnämnden såg något fel i det.
Håller med dig om Canes, om Rangers lyckas vinna ikväll tror jag inte man slår Carolina. Dock osäker på om man ens tar sig vidare, alla utom kidsen verkar ha hamnat i någon typ av kollektiv formsvacka. Riktigt usla har man varit.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Minst sagt! Men framförallt vill jag skicka styrkekramar till Jake Oetinger i Dallas. Om en målvakt gör 64 räddningar och inte får med sig en vinst kan man inte annat än att lida med honom. Räddningsprocent på 95,4 % och GAA på 1,81 genom hela serien..... :wideyed:
Ja han var overkligt bra i den serien. Om det inte vore för honom hade Calgary förmodligen vunnit det hela redan för ett par matcher sedan.
Även Markström ska ha beröm, med finfina siffrorna 94,3 % och en GAA på 1,53 under serien.
Nu när mitt Toronto är utslaget kommer jag nog att följa Calgary framöver. Det ska bli intressant med ett kommande Battle of Alberta i slutspelsformat nu.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Sjuk comeback av Rangers. Gjort det hela säsongen men trodde inte man skulle klara av det en gång till. Nu får vi se hur det går för nya rangers mot gamla rangers 😂. DeAngelo får säkert ett varmt mottagande i MSG…
Florida derbyt kommer nog bli den mest underhållande serien tror jag dock.
 
Topp